2015-11-14, 01:33
Medlem
Freebops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
SVT visar ett kort klipp på när fotbollsmatchen spelar hörs ett enormt högt ljud från en detonation, jag som inte kan om bomber eller avgöra vad för ljud det kan vara skulle tom höra att det inte är något vanligt för den höga smällens skull. Hur kommer det sig att ingen fotbollsspelare reagerar och kör på bara. Jag hade säkert hoppat till några meter åt sidan, förmodligen hade jag hamnat på 7e läktaren av rädslan.

Vad är era terorier om detta?

För det är vanligt med bengaler på fotbollsmatcher
Citera
2015-11-14, 01:33
Medlem
Renspluggs avatar
Och där verkar Belgien ha stängt gränserna.

https://twitter.com/NewsThisSecond/s...24686339796992
Citat:
Belgium has closed all borders - EuroNews
Citera
2015-11-14, 01:34
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Återigen, 100 är väldigt försiktigt räknat. Det är alltså en låt säga, näst intill slutsåld konsert (har inga siffror på antalet sålda biljetter men tidigare och kommande spelningar med samma band har varit slutsålda). Det finns uppgifter om att man "kastat bomber" och avrättat folk inne bland publiken, under hur lång tid? Närmare en timme? Över en timme? Dessutom är det ganska tyst om övriga 5-6 skjutningar, dödssiffran lär nog stiga drastiskt.
Ett vittne sade i en fransk tidning (hittar inte länken nu) att de sköt mot publiken i minst 15 minuter och att de i början ropade "Allahu Akbar". Under en sådan här svår upplevelse har man en tendens att överskatta tiden det pågår, så det är inte otänkbart att det kortare tid än 15 minuter.

De ska först ha skjutit salvor för att sedan gå fram och skjuta avrättningsskott på de skadade.

Vittnet säger också att det var rätt många gärningsmän, att flera inte bar huvor och att en som han såg på hyfsat nära håll var max 25 år och såg helt alldaglig ut.
Citera
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
SVT visar ett kort klipp på när fotbollsmatchen spelar hörs ett enormt högt ljud från en detonation, jag som inte kan om bomber eller avgöra vad för ljud det kan vara skulle tom höra att det inte är något vanligt för den höga smällens skull. Hur kommer det sig att ingen fotbollsspelare reagerar och kör på bara. Jag hade säkert hoppat till några meter åt sidan, förmodligen hade jag hamnat på 7e läktaren av rädslan.

Spelarna är vana vid att höra knallskott på matcher.
Citera
Medlem
gato12s avatar
Citat:

Det är inte alltför sällan det smäller på fotbollsmatcher.
Citera
Medlem
Whiros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thecunt
Polisen skulle gått in mycket tidigare.
Ja jag tro Hollande kommer få skit för det här att de inte agerade snabbare.
Citera
Medlem
Macroscopes avatar
Varför stänger int Twitter och Facebook ner isis sidorna direkt? Så sjukt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koksalt2
I Frankrike kommer det bli hämnd, hoppas moskéer brinner ikväll även här! Vi måste få ett stopp på detta nu!!!!!!!!!!!
När en fransk politiker i direktsändning säger att Frankrike befinner sig i krig, då är det allvarligt. Folk här fruktar ett inbördeskrig, och det är inte omöjligt att det kan bli så om islamistterrorn fortsätter. Hur f-n ska man lösa detta jihadistproblem när man har 10% muslimer i Frankrike? Det räcker att en promille av dessa stöder IS-terror och organiserar sig, för att skapa totalt kaos. Vilket är deras mål.

Undrar hur detta påverkar turistnäringen i Paris btw.
Citera
Medlem
Citat:

Det smäller ofta i samband med fotbollsmatcher tyvärr
Citera
Bannlyst
Aftonhoran nämnde nyligen på deras "live" kanal, att Gm árna skulle vara """vanliga"" män ,, snacka om att ljuga rakt in i fejjan på alla Svenskar.
Citera
Medlem
Nossleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thecunt
Polisen skulle gått in mycket tidigare.
Undrar hur lång tid det tog att ha ihjäl 100 pers? De måste ju hört avlossningar etc.
Citera
Medlem
seriously?s avatar
Citat:

Bangers brukar ju låta en del under matcher. Händer även här i Sverige under matcher(både fotboll och hockey).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in