2015-11-13, 23:33
Medlem
NegerGregerxDs avatar
Enligt en snabb trd p /pol/ s ska en ur gisslan som lyckats fly ha uppgett att grningsmnnen pratade om syrien.

Mnga ur gisslan lr vara dda.

rip
Citera
Medlem
Svanen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av activated
Det ska vara ngot rockband som ska ha spelat dr dom hller gisslan nu. Enligt Aftonbladets live-tv. Ngon som vilket band det kan handla om?

Eagles of Death metal enligt skys live rapportering
Citera
Medlem
Wertyms avatar
har svrt att se is ta gisslan s hr. om det r just is s lr dom nog dda allihop s snabbt som mjligt, s det knns inte som att det kommer bli ngon lng gisslansituation med krav etc. vi fr se.
Citera
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Jag tror han avvaktar tills bilden klarnar lite.

Utan tvekan kan man inte dra frhastade slutsatser! Att agera i nulget vore oansvarigt. I det aktuella fallet vet vi inget utver att folk blivit slaktade som djur. Det han vara nstan precis vilken gruppering som helst och anklaga muslimer i nulget vore djupt oetiskt p ett humanitrt plan.
Citera
Bannlyst
Kan ju inte vara IS som ligger bakom. Dom r upptagna i Syrien?
Citera
2015-11-13, 23:34
Medlem
Corrans avatar
Smllen som man hr under matchen r ju helt klart Rejl. Speciellt med tanke p att ljudet r utanfr.
Citera
Medlem
skrantz71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Inte helt omjligt. Om de hade vapnen och bomber redan, s r det bara ta sina grejer sprida sig runt och orsaka s mycket skada som mjligt. Jag tycker inte det verkar s vlplanerat som mnga sger. Hur mycket planering krvs det egentligen om man bara vill skada s mnga som mjligt och grna d p kuppen?

Precis,, 15 personer med automatvapen och hemmagjorda bomber och sjlvmordsbengna fr sig sak.. Hur mycket skada kan de det gra!
Citera
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Folk kan sluta spekulera om det r islamister eller inte.
Vilken typ av grupp kan annars samla detta manskapet.

Det verkar ju vara minst 15-20 aktiva terrorister.

Jag hller med hr. Spekulationer om vilka det r knns verfldigt. Det intressanta nu r om det r en strre strategisk plan eller bara lokal Fransk operation.

Det var dock vntat sen lnge att vi skulle f se fler terror dd, speciellt i Frankrike eftersom det r s utsatt tack vare s stor mngkultur i landet. Det skapar stress och motsttningar, precis som det kommer bli i Sverige nu framver.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKnug
ckliga jvla fittmuslimer. Nr fan ska Sverige ppna gonen? Fyfan vad frbannad jag r nu, hoppas USA och Ryssland bombar snder dessa ckliga as.

Det gr inte att lsa det hr p annat stt. Det gr inte att stta sig runt ett bord med dessa omnskliga vider och diskutera fredliga lsningar. Vad vntar man p? Fler sdana hr attacker? Bara bomba snder skiten och jmna allt med marken. Utplna dem. Och STNG GRNSERNA!
Citera
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Svitt jag vet s har dom inget oplockat med oss Svenskar, men om dom fr fr sig att vi fuckat dom, d smller det under julruschen garanterat.

Det kommer ske hr ocks. Min tjej frgade hromdagen hur kag tror det i s fall sker... Jag beskrev hur 10-20 jihadister springer runt p stan och skr huvudet av random svenskar. Hon blev jtterdd. Jag kanske gjorde fel. Jag kanske har fel.. Men tnk om jag har rtt?
Citera
2015-11-13, 23:35
Medlem
Mich13s avatar
60 dda enligt CNN.
Citera
2015-11-13, 23:35
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMasterApe
Har ej med kommunikationen att gra. Klart hans frnder fick reda p hans dd snabbt. Det handlar om sjlva organiseringen av terrorattentatet. Det grs inte p en dag. ven med terrorceller p stand by.

Jag tror att det r ganska ltt att n ut till Paris om det vore s. Dremot r det enda som gr mig tveksam, r att Emwazi har koppling till UK, inte Frankrike.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in