Citat:
Ursprungligen postat av
dr.achmed
Gränskontrollerna gick åt helvete, helt bortkastad ide.
- Gränskontrollerna borde ske redan på Fehmarns bält, eller ännu hellre, Egeiska havet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sisoedaersoet
Ja komedin är slående. Det skall dock säga att även SD har många kvinnliga väljare numera. Enda sedan i våras har kvinnorna flödat in i partiet. Så allihopa är inte känslostyrda och verklighetsfrånvända. Många av dem kan även tänka logiskt.
- Javisst kan kvinnor tänka. Problemet är att journalistkåren har siktat på folks känslor, och i synnerhet kvinnors känslor. Titta på
krönikan som dr.achmed nämnde:
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik Virtanen i Aftonbladet
Kvinnor är klokare än män, visar partisympatierna.
- Den här sortens "journalistik" får kvinnor att känna sig bättre, eftersom dom inte röstar på Sverigedemokraterna. Alltför många kvinnor har fallit för fjäsket. Fjäsket för kvinnor sker på bekostnad av män:
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik Virtanen i Aftonbladet
Det var då mitt anspråkslösa förslag slog mig. Lösningen!
Låter det galet, odemokratiskt, att ta ifrån männen rösträtten? Javisst! Men inte mer galet eller odemokratiskt än att kvinnor fram till 1921 saknade jämbördig rösträtt.
- Fredrik Virtanen vill alltså gå tillbaka till den form av demokrati som rådde före 1921.
Eftersom journalistkårens politiska kampanjer ständigt attackerar oss män, så är det lättare för oss att stå emot journalistkårens politiska uppmaningar. Såvida journalistkåren hade fjäskat för män på kvinnors bekostnad, så misstänker jag att vi män hade lockats av journalistkårens politiska program, på samma sätt som vi nu ser hos kvinnor.