2015-11-13, 22:35
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Fast rätt ynkryggiga. De vet om att mängder av utlänningar utan ID-handlingar strömmar genom landet okontrollerat. Det kan vara kriminella ligor eller vad som helst som passar på i det allmänna kaoset. Trots det vill man inte införa gränskontroller, eftersom det riskerar öka asylansökningarna i Danmark om inte flödet får fortsätta mot Sverige, ynkryggar.

Kritik av Danmark vore på sin plats.

Jag håller inte riktigt med här. Visst vore det trevligt om Danmark hade en vattentät kontroll av gränsen söderut mot Tyskland, men de har redan ganska bra koll:

Citera
2015-11-13, 22:38
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Jag är inte EU-troende alls dumfan! Jag röstade nej till EU! Vad röstade du på? Eller var du inte ens född 1994? Men nu är vi med i EU och det innebär bland annat att gränskontrollerna är borttagna och därför är de som är medlemmar i EU mer beroende av hjälp från varandra. Var det så svårt att begripa för din enda hjärncell?

Ni som är EU-troende kan ju fortsätta marschera rakt mot stupet som lämlar. Tydligen är ni nöjda med att fullfölja självmordspakten rätt ner i helvetet.

Samtidigt kan vi som tänker själva listar ut vilka åtgärder Sverige ska vidta som är bäst för landet.
Citera
2015-11-13, 22:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Nej, jag är inte direkt ansvarig för den politik som bedrivs. Jag är nämligen inte politiker och än mindre minister. Jag är inte beredd att avskaffa demokratin för att vi ska få annan invandringspolitik i Sverige. Invandringspolitiken går att lösa inom de demokratiska partierna och man behöver alltså inte sätta JÅ som diktator över Sverige för at lyckas med det. Du är ansvarig för att vilja avskaffa demokratin i Sverige. Undrar just hur många procent i Sverige som håller med dig!

Nu är gränskontroller införda och snart kommer 21 punkter implementeras. Både regeringen och oppositionen säger att mer behöver göras utöver gränskontoroller och 21 punkter. Mer kommer alltså hända, och i och med det så kommer SD:s existensberättigande att minska och de kommer få pyspunka.

Det är bra att vi infört gränskontroller eftersom det blir mer ordning och reda i systemet. ID-kontroll på alla som går ombord på färjor i Tyskland och Danmark innebär att färre kommer den vägen.

Svara på frågan till att börja med.

OY
Citat:
Kan du beskriva vilka hinder som föreligger som gör att även tågbolagen inte kan omfattas av det transportöransvar som gäller inom flyget? Ingen utan ID nekas ombordstigning i Danmark, vad är konstigt med det?

Jag röstar inte på SD, däremot så tycker jag att sjuklövern borde kopiera delar av invandringspolitiken direkt ifrån SD:s partiprogram. Nej, jag är inte ansvarig för asylkaoset eller ett avskaffande av demokratin.

Jag är en liberal nationalist som dessutom är realist.
Citera
2015-11-13, 23:01
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Jag håller inte riktigt med här. Visst vore det trevligt om Danmark hade en vattentät kontroll av gränsen söderut mot Tyskland, men de har redan ganska bra koll:

Det var ju i september som danskarna agerade så, med följd att flyktingarna började gå på motorvägar mot Sverige. Då gick refugees welcome ut med flygblad om att flyktingar borde ta rutten via Rostock eller Sassnitz istället. Men, sen släppte ju danskarna på det där och sedan länge åker flyktingarna på tåg igen. Nog skulle skärpta gränskontroller vara på sin plats även i Danmark.

Från Malmö kommer rapporter om att det är lika många som vanligt, om inte fler, flyktingar som kommit ikväll.
Citera
2015-11-13, 23:06
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.I.K.I
Du tror inte vi får bidrag för att ta emot?
Det är ju krigande som gör att människor är på flykt så hur menar du att krig också löser problemet?idjut

Citat:
Haha! Jag säger som Alf Svensson i dagens Aktuellt att 75 miljarder på julklappar har svensken råd att lägga tydligen. När det gäller julklappar så finns det tydligen inte någon gräns för hur mycket pengar man kan lägga!

Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Håller med dig fullt ut här. Vad är dyra julklappar i jämförelse med dyra flyktingar? Ingenting enligt meningsmotståndarna. Köpa dyra prylar till sina familjer och sin släkt och sina vänner går tydligen bra, men att hjälpa dyra flyktingar, nej aldrig. Det är det som är så förskräckligt. Folk ser julklappar som något mer värdigt än en flykting, hellre flyktingar än julklappar, jag förstår din poäng fullt ut och det är det som är så skevt i vårat samhälle idag.

Är ni idioter? Det finns fler än lager än bara ekonomiska i denna ekvation av tillströmmande människor från i massor som alla kräver omsorg av någon form. Varför passar vi upp på vuxna människor?

Har ni inte läst något kultur eller historia så är det givetvis dumt att begära några rimliga resonemang från er. Oupplysta.
Citera
2015-11-13, 23:12
Medlem
Ober-sturm-bahn-fuhrers avatar
Underårig invandrare..

http://www.tv4play.se/program/nyheterna?video_id=3221708
02:10
Citera
2015-11-13, 23:19
Medlem
kulturMarxs avatar
Citat:
Så du tycker att vi inte ska ta emot asylansökningar längre?
Så du kan inte läsa menar du?
Citera
2015-11-13, 23:20
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Det var ju i september som danskarna agerade så [...]

Den tyska tidningsartikeln jag citerade var från förra helgen.

Sen kan säkert danskarna göra mer, men de har faktiskt försökt minska flödet åt oss. Tycker inte vi ska gnälla för mycket på dem.

Vad har vi i Sverige gjort tidigare för att minska flödet till Norge eller Finland? Gränskontrollerna som infördes igår var inte ens för att hjälpa våra grannländer, enbart oss själva...
Citera
2015-11-13, 23:22
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturMarx
Jag tycker det verkar som en oklok prioritering just nu med tanke på all kriminalitet i samhället, poliserna behövs ju bättre på annat håll än att de ska sysselsättas med denna helt onödiga ID-kontroll som kommer att ha noll till obetydlig påverkan på flyktingmottagandet.

Så vilka åtgärder kan minska flyktingmottagandet enligt dig? "Fred på jorden"?
Citera
2015-11-13, 23:25
Medlem
kulturMarxs avatar
Citat:
Så vilka åtgärder kan minska flyktingmottagandet enligt dig? "Fred på jorden"?
Varför ska det minskas? Är du rasist eller är du snål?
Citera
2015-11-13, 23:28
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturMarx
Varför ska det minskas? Är du rasist eller är du snål?

Därför att varje miljard vi lägger på att flyktingar ska få bo i Sverige kan hjälpa 10-100x fler personer i tredje världen.

En person knackar på din dörr och behöver ett plåster. Samtidigt blöder en annan person till döds i diket hundra meter bort. Vem hjälper du?
Citera
2015-11-13, 23:56
Medlem
kulturMarxs avatar
Citat:
Därför att varje miljard vi lägger på att flyktingar ska få bo i Sverige kan hjälpa 10-100x fler personer i tredje världen.

En person knackar på din dörr och behöver ett plåster. Samtidigt blöder en annan person till döds i diket hundra meter bort. Vem hjälper du?
Så vi ska bara skicka ner lite vatten till flyktinglägren i jordanien och sen vara nöjda? Nej du, det håller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in