2015-10-04, 00:52
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Han har barn med en annan vänsterjournalist.

Nå, bor det någon "syrier" hemma hos The Nivas än?

Vem är denna "vänsterjournalist"?
Citera
2015-10-04, 07:25
Medlem
JoeDevolas avatar
Från Janne Jingryd till innebandysnubben på viasat, så är Erik den bästa inhemska fotbollsjournalisten någonsin i mina ögon. Mitt fotbollsintresse har svalnat, men om Erik är med får TV:n stå på.
Citera
2015-10-04, 10:55
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Lyssna på podden jag nämner i första inlägget. Där säger han att han lever ihop med en journalist som jobbar åt en fackföreningstidning. Sen har han en son vars namn han nämner, men som jag glömt. Tror han var 7 år eller så.
Citera
2015-10-04, 10:59
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:

Så är det uppenbarligen...

http://www.hd.se/familj/2013/11/28/erik-niva-drivs-av-en-vilja-att-forsta-varlden/

Citat:
Familj: Sambon Anna Tiberg och fyraårige sonen Hugo.
Citera
2015-10-04, 11:04
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Så är det uppenbarligen...

http://www.hd.se/familj/2013/11/28/erik-niva-drivs-av-en-vilja-att-forsta-varlden/
Japp. Sambo och barn.

Och kort presentation om Anna Tiberg på hennes Twitter:
Journalist på Sveriges bästa tidskrift Dagens Arbete. Arbetsmarknad, reportage, gräv.
Citera
2015-11-14, 00:16
Medlem
Att folk ens kan med att kritisera och hata på Erik Niva är i min åsikt ofattbart.

Skönare snubbe får man leta efter. Man ser verkligen glimten i Eriks ögon när han pratar på om diverse statistiker och protokoll om all världens Fotboll. Han är inte den typiska kostym-Nisse typ av programledare, men hans enorma intresse och kunskap för fotboll kompliserar upp det. Konstigt nog är hans röst mycket behaglig att lyssna på också imo!

Ser en stor likhet mellan Sheldon Cooper från BBT och Erik faktiskt. (Hehe)
Senast redigerad av Swedensmoker 2015-11-14 kl. 00:19.
Citera
2015-11-14, 11:57
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedensmoker
Att folk ens kan med att kritisera och hata på Erik Niva är i min åsikt ofattbart.

Skönare snubbe får man leta efter. Man ser verkligen glimten i Eriks ögon när han pratar på om diverse statistiker och protokoll om all världens Fotboll. Han är inte den typiska kostym-Nisse typ av programledare, men hans enorma intresse och kunskap för fotboll kompliserar upp det. Konstigt nog är hans röst mycket behaglig att lyssna på också imo!

Ser en stor likhet mellan Sheldon Cooper från BBT och Erik faktiskt. (Hehe)

Erik Niva får ju diskuteras och kritiseras precis som vem som helst. Få har ifrågasatt hans kunskaper, däremot har många ifrågasatt hur TV-mässig han är. Hans gälla 11-årsröst svider i öronen och det händer att kollegorna i studion ser lätt pressade ut när Niva hållit låda en stund.
Citera
2015-11-14, 12:43
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Erik Niva får ju diskuteras och kritiseras precis som vem som helst. Få har ifrågasatt hans kunskaper, däremot har många ifrågasatt hur TV-mässig han är. Hans gälla 11-årsröst svider i öronen och det händer att kollegorna i studion ser lätt pressade ut när Niva hållit låda en stund.

Det är flera i tråden som ifrågasatt hans kunskaper, och det med rätta. Han kan ingenting om fotboll. Ofta skriver han väl om saker runtomkring, som han rafsat ihop från andra källor.
Citera
2015-11-14, 12:56
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Det är flera i tråden som ifrågasatt hans kunskaper, och det med rätta. Han kan ingenting om fotboll. Ofta skriver han väl om saker runtomkring, som han rafsat ihop från andra källor.

Så är det kanske, jag har inte följt tråden slaviskt. Personligen har jag inga problem med VAD han säger, ibland använder han ett lite gammaldags sätt att uttrycka sig som jag tycker är helt OK. Däremot tycker jag inte att han är TV-mässig. Han har ett folkskolläraraktigt sätt att uttrycka sig, det blir lätt lite mästrande och pretentiöst.

Nivas röst är det huvudsakliga problemet. Han har helt fel tonläge för att man (jag) skall orka lyssna på honom. Han låter som en gnällig käring.
Citera
2015-11-14, 23:09
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Äh det hör till om man är så kunnig som han är. En karaktär helt enkelt. Han är för fotbollen vad GW är för kriminologin, och med det rätten att kufa till sig något.

Han är så imponerande duktig på att formulera sig i tal att bara det blir underhållande att bara lyssna till hur han syr ihop sina meningar. Jag fattar inte hur han kan få till det live, något de flesta inte lyckas med i skrift ens i lugn och ro.
Citera
2015-11-16, 13:15
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira

Det enda han riktigt "eget" är sådana här artiklar. Rätt klyschiga artiklar som "alla" gillar.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/erikniva/dokument/article21771983.ab

I övrigt är han en rätt intetsägande krönikör och hans övriga artiklar är som sagt rewrites på vad som främst står i brittisk sportpress.

Hade Niva varit britt så hade han på sin höjd jobbat på en liten lokaltidning i en håla. Det är otroligt att vi hela tiden hyllar en sådan här medelmåttig journalist.
Citera
2015-11-16, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Äh det hör till om man är så kunnig som han är. En karaktär helt enkelt. Han är för fotbollen vad GW är för kriminologin, och med det rätten att kufa till sig något.

Han är så imponerande duktig på att formulera sig i tal att bara det blir underhållande att bara lyssna till hur han syr ihop sina meningar. Jag fattar inte hur han kan få till det live, något de flesta inte lyckas med i skrift ens i lugn och ro.
Kunnig?
Han är ingenting annat än en kalenderbitare som gärna vill göra fotbollen till något som botar alla sjukdomar och ger fred på jorden.

Jag är så vansinnigt trött på att höra den där liraren dra upp saker som när mittbacken i det bulgariska div3-laget fick ett rött kort i ligacupen 1983
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in