2015-03-30, 02:42
Medlem
Ser ut som en 17-årig störig engelsk fotbollshuligan, men är i realiteten en medelålders man med mycket stort kunnande inom fotboll. Lite läskigt trots allt, men han är jävligt duktig!
Citera
2015-10-03, 00:37
Medlem
Kongruensbojds avatar
I en podd med Niklas Holmgren (Holmgren möter) för nån veckan sen sa Niva att han skrivit upp sig för att ta emot ett s.k. flyktingbarn i det egna hemmet.

Hur har detta fortlöpt?
Citera
2015-10-03, 11:09
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBlanko
Ser ut som en 17-årig störig engelsk fotbollshuligan, men är i realiteten en medelålders man med mycket stort kunnande inom fotboll. Lite läskigt trots allt, men han är jävligt duktig!

Han ser ut som en dvärgmupp. Han har dessutom en envis malande röst i ett irriterande tonläge som skär i öronen.

Det finns många andra som är lika duktiga men som är betydligt mer kompetenta rent kommunikativt.
Citera
2015-10-03, 14:27
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Han ser ut som en dvärgmupp. Han har dessutom en envis malande röst i ett irriterande tonläge som skär i öronen.

Det finns många andra som är lika duktiga men som är betydligt mer kompetenta rent kommunikativt.

Jag tycker Niva är sjukt bra och hans röst är en stor del av hans personlighet.
Citera
2015-10-03, 21:50
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Han har dessutom en envis malande röst i ett irriterande tonläge som skär i öronen.

Joo, när han pratar hör jag bara hans entoniga malande, inte ett ord av vad han säger, som ju ofta är intressant.

Å andra sidan har vi ju Ola Andersson som ser trevlig ut i solbränna och kostym men inte har något att komma med.
Citera
2015-10-03, 22:12
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Joo, när han pratar hör jag bara hans entoniga malande, inte ett ord av vad han säger, som ju ofta är intressant.

Å andra sidan har vi ju Ola Andersson som ser trevlig ut i solbränna och kostym men inte har något att komma med.

Precis, Ola är rätt färglös trots solbrännan...

Nivas kunskap är det nog inget fel på men han har en förmåga att sväva ut i sina resonemang. Det kan man ha överseende med om man som berättare gör det med god kommunikativ kunskap. Den kunskapen har inte Niva.
Citera
2015-10-03, 22:14
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Nivas kunskap är det nog inget fel på men han har en förmåga att sväva ut i sina resonemang. Det kan man ha överseende med om man som berättare gör det med god kommunikativ kunskap. Den kunskapen har inte Niva.
Nää, vi har ju tidigare i tråden varit inne på eventuell Asperger diagnos på den gode Niva, han kan ju alla statistik som ett rinnande vatten, men att känna av när man har pratat klart är ju desto svårare.
Citera
2015-10-03, 22:57
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Nää, vi har ju tidigare i tråden varit inne på eventuell Asperger diagnos på den gode Niva, han kan ju alla statistik som ett rinnande vatten, men att känna av när man har pratat klart är ju desto svårare.

Precis på pricken!

Man riktigt ser hur Ola och Ola sitter och skruvar på sig när Niva seglar iväg med sitt malande. TV och radio är medier där sättet att kommunicera måste prioriteras.
Citera
2015-10-04, 00:28
Medlem
ni måste skilja på två saker.
Att vara kalenderbitare och kunna raljera om viktiga derbyn i Bulgariska cupens andra omgång är inte samma sak som "ett stort fotbollskunnande"
Citera
2015-10-04, 00:30
Bannlyst
Jag tror att Erik Niva har komplex för sin längd och är oskuld.
Citera
2015-10-04, 00:40
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAfar
Jag tror att Erik Niva har komplex för sin längd och är oskuld.

Han har barn med en annan vänsterjournalist.

Nå, bor det någon "syrier" hemma hos The Nivas än?
Citera
2015-10-04, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Han har barn med en annan vänsterjournalist.

Nå, bor det någon "syrier" hemma hos The Nivas än?

Jag vet folk som har barn som undviker att nämna att dom inte är deras. Tror att det är fallet när det gäller Niva. Säker är jag inte och riskerar att hamna i skvallerkärringfacket men det är vad jag tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in