2015-11-12, 09:50
Medlem
Jag tror personligen att gränskontrollerna är signalpolitik. Det kommer verkligen inte gå så långt att vi exempelvis skjuter mot folk eller hotar de som försöker ta sig in utan asylskäl. Jag tror dock att olyckor kommer inträffa vid dessa gränskontroller, det känns oundvikligt vad gäller de enorma massor som framöver kommer att ansamlas där. Svenskar kommer bli skadade vid dessa gränser och folket kommer reagera hårt på dessa händelser.

SD borde rent logiskt inte minska på grund av detta. Det här är ju en nödinsats man gör nu i sista ögonblicket för att förhindra något hemskt. Att vi ens tog oss till den här nationshotande punkten i historien borde vara tillräckligt för att avsätta den nuvarande regeringen. Alltså borde SD om något öka för att folk vill ha en regering de kan lita på inte kommer ta fler snedsteg. Om det verkligen blir så eller om Sveriges befolkning nöjer sig med att regeringen som skapade problemet nu har gjort en insats, är svårt att säga. Men rent rationellt borde befolkningen i Sverige seriöst överväga att avsätta politikerna och tillsätta en krisregering.

Jag tror att de riktiga effekterna av invandringen fortfarande väntar. Om det blir en systemkollaps kan vi nog räkna med totalt kaos och grupperingar av extrema rörelser. Både höger, vänster- och religiösa rörelser kan väntas.

Intressant är det.
Citera
2015-11-12, 09:50
Medlem
Detta är ett spel för galleriet som vanligt. Det är ju i och för sig bra att man får lite mer hum om vilka de är som kommer in i landet, men det kommer att ha noll effekt på volymerna.

Detta kan man säga med säkerhet eftersom nästan alla kommer via Tyskland och de har redan gränskontroller, så de som kommer hit går alltså bara igenom samma kontroll en gång till.

Jag tror som vanligt att detta mest syftar till att lugna ner svenska folket.
Citera
2015-11-12, 09:52
Medlem
ReyhardPeipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brainoverflow
Ja det kommer fortsätta i den mening att integrationen fortfarande inte fungerar. Däremot tar flyktingströmmen in i landet slut.

Min innerliga önskan ör att du har rätt om detta.

Möjligen kan man nu avfärda de Afghanska män som nu kommer i massor då de som är över 18 egentligen inte har rätt att söka asyl. Med den historik Migrationsverket har i att beteckna vuxna män som barn blir det uddlöst? För syrier är det fortfarande fri passage?

Utveckla gärna hur detta tilltag ska stoppa flyktingströmmen in i landet. Du gör även min dag på köpet då.
Citera
2015-11-12, 09:53
Medlem
Madman77s avatar
Om det blir stickprovskontroller, då kommer immigranterna bara chansa om risken för kontroll är liten.

Om man fastnar och blir tillbakaskickad, då kommer immigranterna bara försöka åka över en gång till.

De här kontrollerna kommer inte ge någon effekt alls.
Citera
2015-11-12, 09:55
Medlem
Jag hoppas att vi kring lunchtid idag får se kaos och kravaller i Rostock och övriga tyska färjelägen liksom i Ungern i somras. De vore inte mer än rätt åt politikerna som skapat situationen.
Citera
2015-11-12, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madman77
Om det blir stickprovskontroller, då kommer immigranterna bara chansa om risken för kontroll är liten.

Om man fastnar och blir tillbakaskickad, då kommer immigranterna bara försöka åka över en gång till.

De här kontrollerna kommer inte ge någon effekt alls.
Våran landsfader och eviga ledare vet ju inte ens själv vad den här åtgärden kommer innebära i praktiken. Här sitter vi vanliga medborgare och inte vet, regeringen vet inte.
Vilket jävla debacle!
Citera
2015-11-12, 09:58
Medlem
Vet någon om man fortfarande får söka asyl och få en prövning om man inte kan uppvisa papper?
Citera
2015-11-12, 09:59
Medlem
Det är bra att man gör någonting tillslut.
EUs asylpolitik fungerar inte och i Sverige har det helt spårat ut. Och tagit sig till slut helt absurda uttryck såsom att, vuxna söker asyl som ensamkommande barn, helt sjukt system vi har, de är ju asylbedragare.
Många är ju bara ekonomiska migranter, och önskar ett bättre liv, med vård och omsorg etc.
EU medborgare säker även asyl i Sverige, tex som ensamkommande, galet!
Löser Löfven dessa problem och får ordning på migrantinvasionen, så går han stärkt ur detta.
EU kan Sverige inte lita på, alltid när det krisar så backar EU ur.
Jag hoppas att detta är början på lösningen på krisen.
Citera
2015-11-12, 10:00
Medlem
Vänstern och högern har samma agenda. Vänstern av humanistiska skäl. Högern av ideologiska skäl som öppna gränser, men också av lönsamhetsskäl, dvs billig arbetskraft. Kvar står alla i Sverige förundrat och ser på. Vad är det som händer? Vem styr Sverige? Är det Angela Merkel må tro?
Citera
2015-11-12, 10:00
Medlem
SpoonyOnes avatar
Nej till arabiska män i detta land. Invasionen ska upphöra!

Fy fan!
Citera
2015-11-12, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krutkungen
Det är inte vänstertomtar som driver en öppnare asylpolitik. Det är nyliberaler. Tro inte att Reinfeldt var humanismens riddare när han sa: öppna era hjärtan! Det fanns en tanke bakom det uttalandet!
Det är konstigt att inte fler förstår det du skriver; öppnare asylpolitik är nyliberal politik, inte vänster.

Den är absolut inte kommunistik. Läs historia och lär er om Sovjetunionen, fd Jugoslavien, kommunistiska Albanien etc.
Eller undersök hur det är idag i kommunistiska Kina, Vietnam, Cuba eller Nordkorea.

Ni kanske istället bör studera USA så förstår ni vad det kommer ifrån!
Senast redigerad av artid 2015-11-12 kl. 10:10.
Citera
2015-11-12, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobofast66
Det är bra att man gör någonting tillslut.
EUs asylpolitik fungerar inte och i Sverige har det helt spårat ut. Och tagit sig till slut helt absurda uttryck såsom att, vuxna söker asyl som ensamkommande barn, helt sjukt system vi har, de är ju asylbedragare.
Många är ju bara ekonomiska migranter, och önskar ett bättre liv, med vård och omsorg etc.
EU medborgare säker även asyl i Sverige, tex som ensamkommande, galet!
Löser Löfven dessa problem och får ordning på migrantinvasionen, så går han stärkt ur detta.
EU kan Sverige inte lita på, alltid när det krisar så backar EU ur.
Jag hoppas att detta är början på lösningen på krisen.
Krisen har inte ens börjat, folkvandringen från Afrika och Arabländerna kommer inte sluta. Kommer dem inte in lagligt kommer de slåss för att komma in, som vi redan sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in