2015-11-13, 21:48
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majxstro
Någon som har en aning om varför mitt fallout blivit så förbannat grönt? Känns som jag springer runt med nightvision sikte dagligen när jag springer runt.

Bild för att visa vad jag menar:
http://imgur.com/7cO8Pl2

Innan var allt i varma och fina färger, nu är allt grönt och gråtrist.
Laddar jag en gammal sparfil så är det inte likadant då är det som det ska vara.

Radiation? Inte så hälsosamt att springa runt bland radioaktivt avfall och bli biten av muterade monster vettu.
Citera
2015-11-13, 21:59
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost.B.C
Radiation? Inte så hälsosamt att springa runt bland radioaktivt avfall och bli biten av muterade monster vettu.

Kan knappast vara det. Hade varit härligt om det varit det då jag hade vetat vad det berodde på
Varit hos doktorn. Käkar radaway tills jag blöder och allt möjligt men icke!
Käkade nyss 8 radaways ingenting hände, så nej.
Citera
2015-11-13, 22:00
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuthora
"charisma" perken är så jävla värdelös att jag fan funderar på att starta om ett new game, har dock lagt ner en jävla massa tid redan 25 timmar och är över lvl 20....

men levlandet blir ju segare för varje level och känner att jag slösat 10 poäng på charisma samt några onödiga perks...

Karisma är onödig för att egentligen spelar det inte någon roll ifall du lägger på den eller inte, och det är sällan i dialoger du ens får upp möjligheten att använda "special" valen... har under min speltid inte stött på ett enda läge där jag känner att det har varit något unikt för mig, någon annan som har??

funderar istället på å köra mer balanserat på de andra attributen och fokusera på Luck/agility/perception tillsammans med Intellegence vilket borde vara mycket mer välrundat
Och jag tänkte nästan börja om för att satsa på Karisma Tycker det känns som ganska ofta som Karisma val dyker upp i dialogerna och jag brukar missa de med 4 i Karisma.
Jag tycker levlandet och Perk eller SPECIAL väljandet är ganska svårt. Man känner inte så stor skillnad pga av valen.
Citera
2015-11-13, 22:30
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Kan knappast vara det. Hade varit härligt om det varit det då jag hade vetat vad det berodde på
Varit hos doktorn. Käkar radaway tills jag blöder och allt möjligt men icke!
Käkade nyss 8 radaways ingenting hände, så nej.
Se om du kan hitta en Addictol som botar allt beroende (De ser lite ut som en astmainhalator). Det kan hända att du helt enkelt lider av någon form av abstinens av att knapra för mycket piller.

Ser din karaktär annorlunda ut rent utseendemässigt? Är det grönt oavsett om du är inomhus eller utomhus?
Citera
2015-11-13, 22:34
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Se om du kan hitta en Addictol som botar allt beroende (De ser lite ut som en astmainhalator). Det kan hända att du helt enkelt lider av någon form av abstinens av att knapra för mycket piller.

Ser din karaktär annorlunda ut rent utseendemässigt? Är det grönt oavsett om du är inomhus eller utomhus?

Har provat med addictol hos både doktor och i inventory, fungerar icke.
Det är grönt överallt.

http://imgur.com/YII8Ndi
En bättre bild.

Tydligen hittat vad det är, det är en bug efter man har equippat ett vapen med ett nightvision scope. Tydligen fler som har detta och har även hittat vad man ska göra för att få bort det.

rimod 00094636 for the night-vision scope.
rimod 002041B6 for recon scope.

ska man tydligen skriva
Senast redigerad av majxstro 2015-11-13 kl. 22:41.
Citera
2015-11-13, 22:39
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Har provat med addictol hos både doktor och i inventory, fungerar icke.
Det är grönt överallt.
Jag felsökte åt dig och snubblade in på en Reddit-tråd som säger att man ska skriva in "rimod 00094636" utan citationstecken i konsolfönstret. Förhoppningsvis spelar du på PC, annars blir det svårt. :P
Citera
2015-11-13, 22:42
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Jag felsökte åt dig och snubblade in på en Reddit-tråd som säger att man ska skriva in "rimod 00094636" utan citationstecken i konsolfönstret. Förhoppningsvis spelar du på PC, annars blir det svårt. :P

Tackar, hittade det precis jag med.

Och det fungerade! Fyfan, har lidit något inihelvete för att de varit grönt!
Senast redigerad av majxstro 2015-11-13 kl. 22:44.
Citera
2015-11-13, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bringeroflight
Och jag tänkte nästan börja om för att satsa på Karisma Tycker det känns som ganska ofta som Karisma val dyker upp i dialogerna och jag brukar missa de med 4 i Karisma.
Jag tycker levlandet och Perk eller SPECIAL väljandet är ganska svårt. Man känner inte så stor skillnad pga av valen.

Jag brukar spara ihop 4-5 levlingar så man kan spendera mer poäng samtidigt i SPECIAL, på så vis upplever jag en större skillnad.
Citera
2015-11-13, 22:49
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:

Finns buggen ens på PS4?
Citera
2015-11-13, 22:55
Medlem
Jag har sprungit runt och gjort massor av side quest saker och tänkte börja på main questet igen. Men vafan nu tar det ju en oändlighet att döda monster, dom där jävla super brutsen som är överallt.

Scalar monstersvårigheten med sin egen level? Jag är level 16 nu iallafall. Dom här mafia gubbarna är ju svåra att döda också när man ska rädda detektiven, och då kör jag med vapen som ligger på ca 31dmg.
Citera
2015-11-13, 23:01
Medlem
Fishurs avatar
Detta kanske har varit uppe förut, men jag testar ändå

Har inte lirat nåt av Fallout spelen. Så frågan är om man behöver ha gjort det för att uppskatta 4:an? Eller bör jag köra igenom de andra 3?

Mvh
Citera
2015-11-13, 23:18
Medlem
Tablettaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamma12360
Fick den i level 3. Hundjäveln kunde på något magiskt sätt lirka in tungan i lådan och gräva fram den. Snacka med hunden och be han "fetch" sen "items", när du är bredvid lådan.

Edit. BTW, trist för er som slarvat bort jycken...

Låter som du fått en extra grym vovve Jag är snart level 20 men ska ta med mig min bästa vän och se ifall vi kan få ut skönheten ur Valve 111.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in