2015-09-27, 17:02
Medlem
enfindams avatar
Skriv en bokjävel själv då: http://www.expressen.se/tv/kultur/bokmassan/gw-skriv-en-bokjavel-sjalv-da/
Citera
2015-09-28, 14:24
Medlem
mishimas avatar
Stundtals rätt kul, stundtals rätt tramsig och löjligt. Men ändå värt att lyssna på den här intervjun med GW från Bokmässan.

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/621980?programid=4381
Citera
2015-09-29, 10:18
Bannlyst
De brukade säga att Cornelis hade en otrolig timing i miner,känslouttryck och kvickheter. Jag tycker Gw har många likheter i intervjun ser man han likt Cornelis trött sliten och en del av magen skymtar fram i den för tillfället ovana ogärna burna lila skjortan och kavaj. Han hugger också på intervjuaren likt en tjackpundare som inte litar på någon och hugger på allt vaksam på varenda fråga att de ska sätta dit han. Hans sätt att vara chosefri från dagens förtränade bloggarevärld framstår han som en kul gubbe av alla i publiken som skrattar som om han vore en ståuppare. Lite som när Cornelis ville bli sedd som en seriös diktare men alla skrek kör Hönan Agda. Eller som när Lundell anklagads för att ha blivit tråkig fick höra av sin publik börja sup igen Uffe.
Han sitter alltså där och vill bli uppfattad som seriös han har kämpat hela sitt liv för att få en professortitel skrivit vetenskapliga handlingar o så sitter det en korkad brud o berättar handlingen så ingen vill köpa boken. Dessutom blir han förbannad det gamla meritsossesamhället har försvunnit medans Leif suttit o filat har allt som idag 2015 premieras blivit ytligt dumt.
Senast redigerad av peterknuda 2015-09-29 kl. 10:22.
Citera
2015-10-01, 08:46
Medlem
Leif GW Persson gästar Malou efter tio.

http://www.msn.com/sv-se/noje/nyheter/leif-gw-persson-om-%C3%A5ngesten-ensamheten-missbruket-och-sitt-f%C3%B6rfattarskap/vi-AAeXtnZ?ocid=mailsignoutmd

Leif GW Persson om ångesten, ensamheten, missbruket och sitt författarskap
Citera
2015-10-01, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Misstänker att vi kan koka ihop Leffes vurmande för invandringsvansinnet till en neger!

Hans dotter håller på att tunna ut den vita rasen med en svarting och då måste hela Sverige acceptera obegränsat inflöde av bidragsparasiter av allehanda för Sverige inkompatibla människoraser!
Visst är det så Leffe?
Du har blivit totalrattad av kärringarna i din familj!

Vilket blaj. Tror du själv på den där smörjan?
Citera
2015-11-13, 13:14
Medlem
BrotherJohns avatar
Gubben måste väl dö snart? Han är alkoholist, pillertrillare och och fantastiskt fet. Det är ju ett slags långsamt självmord han håller på med á la Fred Åkerström. Synd, ty jag gillar verkligen gubbfan.
Citera
2015-11-13, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherJohn
Gubben måste väl dö snart? Han är alkoholist, pillertrillare och och fantastiskt fet. Det är ju ett slags långsamt självmord han håller på med á la Fred Åkerström. Synd, ty jag gillar verkligen gubbfan.

Nä du, alkoholist ala Åkerström är han då inte, han flänger ju runt överallt med diverse saker och skriver böcker och skit. Freddan låg utslagen i veckor, missade möten och uppträdande.

Du har uppenbarligen inte träffat en amerikanare. I jämförelse är GW en lättviktare. Jag skulle tro att han ligger runt 120-130 pannor. Inte mycket. Jag skulle dock gissa att han har högt blodtryck i grunden som är under behandling. Sannolikt även blodfetter. Sedan är han i åldern där man börjar få flimmer eller viss hjärtsvikt pga leverne och arv. Bara han slipper extrema fysiska övningar och påtvingas en massa ovidkommande skit kan han leva många år till.
Citera
2015-11-13, 14:35
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Nä du, alkoholist ala Åkerström är han då inte, han flänger ju runt överallt med diverse saker och skriver böcker och skit. Freddan låg utslagen i veckor, missade möten och uppträdande.

Du har uppenbarligen inte träffat en amerikanare. I jämförelse är GW en lättviktare. Jag skulle tro att han ligger runt 120-130 pannor. Inte mycket. Jag skulle dock gissa att han har högt blodtryck i grunden som är under behandling. Sannolikt även blodfetter. Sedan är han i åldern där man börjar få flimmer eller viss hjärtsvikt pga leverne och arv. Bara han slipper extrema fysiska övningar och påtvingas en massa ovidkommande skit kan han leva många år till.
Är det så du resonerar själv när du tittar dig i spegeln? Att du skulle vara en lättviktare i USA? Amerikanare dör ju som flugor i fetmarelaterade sjukdomar. 120-130 kg är väldigt mycket för en otränad normallång människa. Dessutom har han en rejäl kula. Nej, jag är orolig för karln.
Citera
2015-11-13, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Är det så du resonerar själv när du tittar dig i spegeln? Att du skulle vara en lättviktare i USA? Amerikanare dör ju som flugor i fetmarelaterade sjukdomar. 120-130 kg är väldigt mycket för en otränad normallång människa. Dessutom har han en rejäl kula. Nej, jag är orolig för karln.

Nä, vad jag skriver är att fetma i sig är absolut ingen direktorsak att dö. Däremot kan man få relaterade sjukdomar. Som är behandlingsbara. Men i USA kostar det mycket och många är oförsäkrade. Och obehandlad, fet med höga blodfetter samt högt blodtryck har en risk, visst. Men det gäller även en smal som har samma problem. Och ja, 120-130 kg är ingen extremvikt i mitt gamla hemland. Vad GWs eller amerikanarnas vikt har med MIN spegelbild att göra är en produkt av dina sjuka idéer förutfattade meningar Man behöver inte vara ett fetto för att förvara ett fetto. Personligen tycker jag inte att fetton är fria att attackera hur man vill. Vilket gäller samtliga grupper i ett samhälle.. Fetton utsetts för samma rubbade logik och skrämselpropaganda som cannabisrökare. OCH vad vet du om GWs träning? Jag tycker det verkar som gubben rör sig rätt bra, jagar, promenerar och flänger och far trots sina taskiga höfter och knän.. Jag känner många med mycket god ork utan för den skull vara smala. Och smala personer med höga obehandlade blodfetter och ett stillasittande liv. De har sämre överlevnadsprognos än en rörligt fetto med behandlade blodfetter. Det har med gener att göra vettu.
Senast redigerad av Pingubengt 2015-11-13 kl. 15:05.
Citera
2015-11-13, 15:50
Medlem
5549s avatar
Förstår inte varför du ältar vidare. GW är överviktig med en enorm mage, det är inte bra förutsättningar för någon, speciellt inte i hans ålder. Skiter väl i hur det ser ut i USA.

Jag har inga synpunkter i övrigt när det gäller övervikt.
Citera
2015-11-13, 17:07
Medlem
BrotherJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt

Jo du. Han är en riktig alkoholist halva året. Då dricker han varje dag i princip. Att säga att GW är en lättviktare är ju rent ut sagt befängt. Du ser ju själv att det knappast är hälsosamt att ha en sådan stor mage. Hur många gamla fetton ser du vandra längs gatorna? Inte många va. De blir oftast inte så gamla...
Citera
2015-11-13, 17:09
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Tycker faktiskt det är något av en bedrift att han blivit så gammal som han blivit, måste ha bra gener.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in