Citat:
Ursprungligen postat av
Ben-Benn
Han är 70+, han krökar, poppar diverse piller (enligt en intervju jag såg på tuben), han är overkligt fet och lider av ångest - självmordsmission?
Grejerna från 90-talet är mycket fina, men resten är tyvärr inte av samma kvalité. Den amerikanska serien blev ett riktigt misslyckande. Såg fem avsnitt och de stank verkligen.
Håller med. Den serien var pinsam, nästan lika pinsam som Leif GWs bräk om att nu skall han starta detektivbyrå för alla miljonerna och lösa mordfall som polisen inte klarar.
Han hårdlanserar verkligen sin nya bok. Intervjuer i alla tidningar. Är det ebb i spritkassan? Kanske behövs det för recensionerna var inte så snälla. Till och med recensionen i DN, som ägas av förlaget Bonnier som ger ut boken, var kallsinnig.
Så det är nog som du skriver, att kvalitén saknas nu för tiden.
Hans krönikor i Expressen börjar bli virriga. Nu ger han sig in i gruppen av B-kändisar på dekis (Henrik Schyffert, Malena Erman mm) som vill bli kända genom att hata SD:
Så sluta gnäll, sluta skylla ifrån er på virrpannor som Jimmie och hans kamrater. Hög tid att ni i stället tar det första lilla steget i ert politiska ansvar och förklarar för hans väljare vad det hela egentligen handlar om.
(Källa: Leifs krönika i Expressen,
http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/sluta-skyll-ifran-er-pa-virrpannor-som-jimmie-akesson/)
Men någon tydlig signal vad det handlar om ger han inte. Men det kanske inte är lätt med en självupptagen alkoholindränkt hjärna. Vad handlar det om Leif? Hur skall vi göra, Leif GW?
Det kommer nu mer än 1 000 personer per dag, majoriteten ekonomiska flyktingar som inte är i "dödsfara". De har tagit sig genom hela Europa till vårt land för att villkoren här tilltalar dem. På ett år blir det 365 000 stycken, betydligt mer än tre gånger så många som föds i Sverige. Vart skall dessa bo? Vem skall betala för deras liv? Inte alla av oss har råd eller vill ha en liten Thai-dräng som personlig passopp. Var finns deras framtid i vårt land? Baka pizza och grilla kebab åt varandra? Det finns inget behov av arbetskraftsinvandring längre. De flesta inser att detta är orimligt och att det kommer att ge så stora belastningar på samhället att det är tveksamt om vi klarar det.
Nej Leif, jag hoppas att när jag når din ålder och demensgrad har jag vett att hålla käft. Om jag super så hoppas jag verkligen att jag håller mig till mina vänner, i hemmets vrå. Inte drar ned mitt eftermäle i smutsen genom att agera offentligt...