2015-08-21, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/jag-borjade-dricka-for-att-hantera-angesten/

Eftermäle?

Han är 70+, han krökar, poppar diverse piller (enligt en intervju jag såg på tuben), han är overkligt fet och lider av ångest - självmordsmission?

Grejerna från 90-talet är mycket fina, men resten är tyvärr inte av samma kvalité. Den amerikanska serien blev ett riktigt misslyckande. Såg fem avsnitt och de stank verkligen.
Citera
2015-09-20, 10:02
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Han är 70+, han krökar, poppar diverse piller (enligt en intervju jag såg på tuben), han är overkligt fet och lider av ångest - självmordsmission?

Grejerna från 90-talet är mycket fina, men resten är tyvärr inte av samma kvalité. Den amerikanska serien blev ett riktigt misslyckande. Såg fem avsnitt och de stank verkligen.

Håller med. Den serien var pinsam, nästan lika pinsam som Leif GWs bräk om att nu skall han starta detektivbyrå för alla miljonerna och lösa mordfall som polisen inte klarar.

Han hårdlanserar verkligen sin nya bok. Intervjuer i alla tidningar. Är det ebb i spritkassan? Kanske behövs det för recensionerna var inte så snälla. Till och med recensionen i DN, som ägas av förlaget Bonnier som ger ut boken, var kallsinnig.

Så det är nog som du skriver, att kvalitén saknas nu för tiden.

Hans krönikor i Expressen börjar bli virriga. Nu ger han sig in i gruppen av B-kändisar på dekis (Henrik Schyffert, Malena Erman mm) som vill bli kända genom att hata SD:
Så sluta gnäll, sluta skylla ifrån er på virrpannor som Jimmie och hans kamrater. Hög tid att ni i stället tar det första lilla steget i ert politiska ansvar och förklarar för hans väljare vad det hela egentligen handlar om.
(Källa: Leifs krönika i Expressen, http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/sluta-skyll-ifran-er-pa-virrpannor-som-jimmie-akesson/)

Men någon tydlig signal vad det handlar om ger han inte. Men det kanske inte är lätt med en självupptagen alkoholindränkt hjärna. Vad handlar det om Leif? Hur skall vi göra, Leif GW?

Det kommer nu mer än 1 000 personer per dag, majoriteten ekonomiska flyktingar som inte är i "dödsfara". De har tagit sig genom hela Europa till vårt land för att villkoren här tilltalar dem. På ett år blir det 365 000 stycken, betydligt mer än tre gånger så många som föds i Sverige. Vart skall dessa bo? Vem skall betala för deras liv? Inte alla av oss har råd eller vill ha en liten Thai-dräng som personlig passopp. Var finns deras framtid i vårt land? Baka pizza och grilla kebab åt varandra? Det finns inget behov av arbetskraftsinvandring längre. De flesta inser att detta är orimligt och att det kommer att ge så stora belastningar på samhället att det är tveksamt om vi klarar det.

Nej Leif, jag hoppas att när jag når din ålder och demensgrad har jag vett att hålla käft. Om jag super så hoppas jag verkligen att jag håller mig till mina vänner, i hemmets vrå. Inte drar ned mitt eftermäle i smutsen genom att agera offentligt...
Citera
2015-09-20, 13:15
Medlem
Enydrions avatar
Tråkigt att han börjar få kortslutning, tex när han ska bada, varför ta den enkla populistiska lösningen när karet börjar bli fullt och skruva åt kranen... Nej låt det svämma över och torka med en handduk här och där, medan vattnet dränker in bjälklaget så det ruttnar och om ett par år ger vika så kar och allt bråkar ner till källaren.

Hans ekonomi lär ju inte påverkas av invandringen, och han kan ju betala vård och omsorg ur egen ficka när samhället inte längre har råd med den...
Senast redigerad av Enydrion 2015-09-20 kl. 13:18.
Citera
2015-09-20, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Tråkigt att han börjar få kortslutning, tex när han ska bada, varför ta den enkla populistiska lösningen när karet börjar bli fullt och skruva åt kranen... Nej låt det svämma över och torka med en handduk här och där, medan vattnet dränker in bjälklaget så det ruttnar och om ett par år ger vika så kar och allt bråkar ner till källaren.

Hans ekonomi lär ju inte påverkas av invandringen, och han kan ju betala vård och omsorg ur egen ficka när samhället inte längre har råd med den...
Han råkar vara något så ovanligt som intellektuellt hederlig. En hederlig människa som känner ansvar. Ytterst sällsynt figur och utdöende art. Synd.
Senast redigerad av P-o-beln 2015-09-20 kl. 13:32.
Citera
2015-09-20, 13:37
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KometenKommer
" Jag dricker bara halva året nu och jag äter 70 tabletter om dagen plus de lugnande jag ibland måste ta till mot min ångest."

http://www.expressen.se/nyheter/leif-gw-har-en-ganska-praktig-angest/
Nu heter det 80 tabletter i veckan. Källa Dagens Nyheter igår lördag.

Han berättar där att han fortfarande sysslar med halvårsdrickandet, men dricker bara 4 dagar i veckan nu. DN's lördagsintervju är ganska lång och intressant. Anna Bodin visar upp hur fåfäng han är när han mailar sin respons på intervjutexten. Han hinner också gnälla på intervjun i sin expressenkolumn innan den gått i tryck. Anna Bodin erbjuder sig att genomföra en andra intervju, men de två lyckas inte avtäcka särskilt mycket mer av mysteriet LGWP då än under den första interjun.
Citera
2015-09-20, 18:10
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Han råkar vara något så ovanligt som intellektuellt hederlig. En hederlig människa som känner ansvar. Ytterst sällsynt figur och utdöende art. Synd.
Fast något intellektuellt hederligt visar han inte upp i sin text? Att komma med floskler och nonsens utan svar är varken intellektuellt eller särskilt hederligt, däremot väldigt PKistiskt.
Citera
2015-09-20, 19:04
Medlem
enfindams avatar
Det är ju bokmässa i Göteborg snart, tror ni att GW kommer att delta?
Citera
2015-09-20, 19:58
Medlem
StigAllans avatar
Misstänker att vi kan koka ihop Leffes vurmande för invandringsvansinnet till en neger!

Hans dotter håller på att tunna ut den vita rasen med en svarting och då måste hela Sverige acceptera obegränsat inflöde av bidragsparasiter av allehanda för Sverige inkompatibla människoraser!
Visst är det så Leffe?
Du har blivit totalrattad av kärringarna i din familj!
Citera
2015-09-20, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fast något intellektuellt hederligt visar han inte upp i sin text? Att komma med floskler och nonsens utan svar är varken intellektuellt eller särskilt hederligt, däremot väldigt PKistiskt.
nä, det där pk-istiska börjar bli lite tjatigt. Men jag har överseende med det pga att karln börjar bli gammal och gaggig.

Ber om ursäkt för att jag inte läst texten.

Edit: PK är dessutom legio om texten ska kunna penetrera slaskpressens trånga åsiktskorridor. Ett slags glidmedel, alltså.
Senast redigerad av P-o-beln 2015-09-20 kl. 21:29.
Citera
2015-09-20, 21:38
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Det är ju bokmässa i Göteborg snart, tror ni att GW kommer att delta?

Jag läste i en intervju att han ska vara med. Tror det var i DN?
Citera
2015-09-20, 21:53
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Gammalt, gammalt bråte, men likväl skvaller från förstahandskällor; under hans tid på SU gjorde han sig känd genom att systematiskt missköta sin undervisning, sitta på av skattebetalarna välavlönad arbetstid och skriva romaner och rapporterar med sig själv som fakturaavsändare, bete sig som en svin mot kollegor, i synnerhet underställda.

Har aldrig träffat honom personligen, men av de 4-5 som jag känner och som har, framträder personteckningen av den (mediala) bilden; lite av mysfarbror, men en skitstövel under ytan.
Citera
2015-09-24, 08:38
Avstängd
Intervjun i DN

http://www.dn.se/dnbok/leif-gw-persson-citatmaskinen-som-tystnade/

"Hur kan man bli klarare av alkohol?

– Nej inte klarare, men du får ju tyst i huvudet. När det inte funkar kör jag tabletter, bensodiazepiner som skär av medvetandet. Du kan få en innan du går härifrån. Oavsett hur upprörd du är; en halvtimma efter att du har tagit en handlar det inte längre om dig. Du står utanför dig själv och betraktar."

"Det är vissa grejer som jag aldrig ställer upp på, som ”På spåret”, av det skälet att jag är alldeles för bra, så jag skulle sopa banan med dem. "

"– Då kan du lika gärna köpa så vi klarar oss i september. Är du på banken i Gnesta? Ge telefonen till någon där så ska jag be dem ta ut 10 000 från mitt konto till dig."

"– Köp tre lådor Urquell pilsner, en låda Melleruds, sex flaskor Fernet–Branca och en låda med konjak, den vanliga, inte den med mintsmak. Du får pengar över men det gör vi upp i morgon när vi ses. Hej då."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in