2015-11-13, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Ygeman tar ett exempel.

– Det är väldigt få marockaner som skulle bedömas ha skyddsbehov i Sverige, så det är klart att man kan misstänka att det är ett skäl till att man inte har sina pass med sig, för att kunna utge sig för att komma från ett annat land.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/migrationsministern-maste-vidta-nya-atgarder/

Herregud.... Är det först NU folk i regeringsställning inser att folk slänger sina id-handlingar i detta syfte..?

Inte undra på att det ser ut som det gör.
Naiviteten är kriminellt stor.
Citera
2015-11-13, 16:23
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Pass är inget krav. Utan pass kommer du in via tågen och får skjuts till migrationsverket.

Att vara utan pass är alltså inte en anledning att hålla sig borta.

Men att man är Marockan eller Makedonien är det och nu kan man inte bara välla in.
Citera
2015-11-13, 16:25
Medlem
nidbilds avatar
Gränskontroller enligt Moderaterna är FRÄMLINGSFIENTLIGT, tack YouTube för videon ALLA som är FÖR gränskontroll är alltså främlingsfientliga så vi har det klart.

http://youtu.be/XNyM1P7TOOg
Citera
2015-11-13, 16:36
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZzekeWarg
Det är en sak jag uppriktigt inte förstår. Varför verkar Löfvén och de andra partiledarna och politiker i allmänhet och journalister mm. så oroade och ser så beklämda ut nu? Det är ju exakt det här de arbetat så hårt för under så många år. Den totala gränslösa massinvandringen. Varför jublar de inte och dansar och gratulerar varandra och kramar varandra? Jag förstår verkligen inte. Kan någon begåvad människa förklara för en idiot som jag?

Vad får dig att tro att de innerst inne inte är nöjda med det som händer? Även den största idioten kunde se att det här var påväg för länge sedan, och inte görs några reella insatser för att stoppa galenskaperna heller.

Man har jobbat hårt för att nå till denna punkt, allt snack om att "sakta ner" är bara spel för gallerierna och för att lugna ner svensken som ser sitt land rivas sönder bit för bit.
Citera
2015-11-13, 16:42
Medlem
Skicka hem dåm till Afrika bara
Citera
2015-11-13, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Danmark agerar snabbt och effektivt inför ev konsekvenser som sveriges politik kan få.

Det senaste är att polisen för att visitera flyktingarna efter kontanter och värdeföremål som beslagstas för att täcka uppehållskostnaderna i landet.

Något för Sverige?

Jag ramlar nästa av stolen när jag läser;
"3600 flygtninge har søgt asyl i oktober, og samlet er der nu flere asylsøgere i år, end der var hele sidste år, fortalte Lars Løkke."

Det är ju för fan vad som kommer till vårt land på TVÅ dagar!!!

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/loekke-politi-skal-kunne-tage-penge-fra-flygtninge/5826629

Danmarks nuvarande ledare är skitstövel av rang! Igår kunde man se inslag där han hånskrattade åt Sverige över att gränskontroller införts. Hade Danmark haft en bra ledare så hade de kunnat hjälpa Sverige i denna svåra situation genom att stänga sina egna gränser. Men denna Lars Løkke vill uppenbarligen inte ha någon bra relation med Sverige. Det tycker jag vi ska komma ihåg!
Citera
2015-11-13, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Danmarks nuvarande ledare är skitstövel av rang! Igår kunde man se inslag där han hånskrattade åt Sverige över att gränskontroller införts. Hade Danmark haft en bra ledare så hade de kunnat hjälpa Sverige i denna svåra situation genom att stänga sina egna gränser. Men denna Lars Løkke vill uppenbarligen inte ha någon bra relation med Sverige. Det tycker jag vi ska komma ihåg!
Danmark har många och det är bra samt tydligen är ni inte så mycket brödrafolk, rätt roligt att se.
Citera
2015-11-13, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sisoedaersoet
Det här konstaterades på Flashback för över 5 år sedan. Så snabbtänkt vår regering är man häpnar nästan..

Denna regering har bara suttit vid makten i 1 år kära du! Vad gjorde Herr Reinfeldt för att förhindra denna situation? Inte ett dugg? Han öppnade ju gränserna på vid gavel och därför har vi problem idag. Så lägg ansvaret där det hör hemma, på dåvarande högerregering!
Citera
2015-11-13, 16:49
Medlem
Ragolins avatar
Allt är politikernas fel. Så jävla ryggradslösa fjollor. Hur fan kan dom ha så bra löner och pensioner med tanke på vad dom åstakommer. Hade dom haft prestationslön hade dom svultit ihjäl. Det bästa för Sverige vore om Ryssland ockuperade sverige. Putin hade garanterat skött gränskontrollen bättre.
Försvaret håller med :
https://youtu.be/ryDLZzhBRGg
Citera
2015-11-13, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkallDuGeFanI
Danmark har många och det är bra samt tydligen är ni inte så mycket brödrafolk, rätt roligt att se.

Hur bra relationen med Danmark är beror på vem som är deras ledare. I nuläget har de en idiot och skitstövel på den positionen!
Citera
2015-11-13, 16:52
Medlem
Citat:
Jag stödjer Danmark fullt ut. Först hånar vår feministiska regering dem (och större delen av resten av världen) och kallar dem nazister, och nu kommer man och ska ha hjälp av dem (och alla andra man baktalat). Den här situationen får man lösa helt själva.
Citera
2015-11-13, 16:53
Medlem
Ravnungs avatar
Citat:
Ingen som kan ha en bra relation med faens sverige. Det er ju ni som har skulden för att det igjentligen kommer så jævligt många asylsøkande syrier, och annat rask, ene och alene grundat erans faens öppna asylpolitik. Sverige er jo et sykt land.
Enda som är bra med deres "grenskontroller", är att nu måste dom søka asyl i sverige, selv om dom vil til norge, eller åka tilbaka til danmark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in