2015-11-13, 14:07
Medlem
rex144s avatar
man kan ha sådana gränskontroller max 10 dagar i sträck, Miljöpartiet kommer gå i taket om det förlängs, maximalt kan man ha sådana gränskontroller i 6 månader, jag tror inte det kommer hålla ens till jul,

det kommer bli politiskt och medialt rabalder varje gång Sverige förlänger med ytterligare 10 dagar,

glöm inte att det finns 700.000 svenska pass i omlopp som återanvänds, de kommer till Sverige med falskt pass, eller slänger det i havet när de är väl ombord på båten,
Citera
2015-11-13, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av artid
Sverige är ett underligt land. På svt.se (http://www.svt.se/nyheter/) har man följande rubrik på en artikel-länk: Migrationsverket: Asylsökande kan tvingas sova ute

Lite länge ner kan man läsa följande: ”Gränsen är inte nådd”
"Förre S-ministern kritiserar egna partiet Jens Orback mycket skeptisk till gränskontroller."

Ska man skratta eller gråta åt det hela?

Korkade svaga curlingföräldrar med dubbla budskap skapar otrygghet, kriser och värstingar.
Citera
2015-11-13, 14:11
Medlem
rex144s avatar
Folkvandringen kommer kanske avstanna i januari-februari men från april när det blir 20-25 grader i södra europa då kommer de enorma folkmassor som just nu häckar i Grekland röra på sig,

glöm inte att varje dag kommer till Grekland tusentals nya migranter, de kommer hitta nya vägar för att ta sig till Tyskland och Sverige
Citera
2015-11-13, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Kan någon förklara för mig varför stannar inte flyktingarna som inte har familjer i Sverige eller i norden kvar i Tyskland? Varför vill alla komma till Sverige? Har inte Tyskland socialbidrag, gratis skola osv?

Tyskland har en "kristen" välfärdsmodell där det främst är enskild eller anhöriga som ska stå för välfärd och det är då ofta menat för dem som har någon sjukdom. De kommer inte i närheten av den svenska bidragsmodellen där man har tusen rättigheten och knappt en enda skyldighet.
Citera
2015-11-13, 14:23
Medlem
snurresnigels avatar
Tittade precis på presskonferensen från Danmark ang. flyktingströmmen. Blir nästan gråtfärdig att ett land så nära kan vara så olikt Sverige på strikthet i frågan. Så nära och likt folk i mycket men ändå så långt borta.
Citera
2015-11-13, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Tittade precis på presskonferensen från Danmark ang. flyktingströmmen. Blir nästan gråtfärdig att ett land så nära kan vara så olikt Sverige på strikthet i frågan. Så nära men ändå så långt borta.

Dom värnar om sin danskhet likt norrmännen är stolta över sin norskhet. Men om en svensk står upp för svenskheten då blir man kallad rasist . Det är sorgligt egentligen
Citera
2015-11-13, 14:43
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wied
Ja, det infördes alltså gränskontroller. Bra säger vän av ordning och applåderar. Mot det invänder jag: ni tycks inte ens förstå vad som redan skett, vad som ödelagts och förstörts för all framtid. Sverige har allt för länge styrts av en blåögd, av självgodhet överjäst överhet, som trott att allt de satts att utföra är att ruinera den nation de fått förtroendet att styra och leda. Men de varken styr eller leder. Och när allt spricker och faller samman hojtar de på Bryssel och säger att de vill omförhandla! Det är så patetiskt att det mest förtjänar att skrattas åt. Men man ska inte skratta när man ser det man håller kärt förstöras.

http://snaphanen.dk/2015/11/12/er-det-feminismen-der-goer-det/#more-184608

Håller helt med - detta har jag också sagt men man får aldrig något svar om det har varit värt det och att de många offer som våldtagits och dödats under vägen uppvägs av att de lyckats få hit några få dugliga och riktigt behövande. Att det under samma tid kommit hit krigsskadade, traumatiserade, islamister, ISIS och gud fan vet - det skiter de totalt i. De har fått visa sin oändliga godhet och då måste det till några offer - notera väl, att de nästan aldrig är villiga att offra något själv, de skenheliga hycklarna...
Citera
2015-11-13, 15:03
Medlem
ZzekeWargs avatar
Det är en sak jag uppriktigt inte förstår. Varför verkar Löfvén och de andra partiledarna och politiker i allmänhet och journalister mm. så oroade och ser så beklämda ut nu? Det är ju exakt det här de arbetat så hårt för under så många år. Den totala gränslösa massinvandringen. Varför jublar de inte och dansar och gratulerar varandra och kramar varandra? Jag förstår verkligen inte. Kan någon begåvad människa förklara för en idiot som jag?
Citera
2015-11-13, 15:05
Medlem
snurresnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZzekeWarg
Det är en sak jag uppriktigt inte förstår. Varför verkar Löfvén och de andra partiledarna och politiker i allmänhet och journalister mm. så oroade och ser så beklämda ut nu? Det är ju exakt det här de arbetat så hårt för under så många år. Den totala gränslösa massinvandringen. Varför jublar de inte och dansar och gratulerar varandra och kramar varandra? Jag förstår verkligen inte. Kan någon begåvad människa förklara för en idiot som jag?
Kanske därför att dom innerst inne inte vill betala kalaset med en del av deras egna skattepengar men eftersom att dom är för fega för säga nej till invandring (för att då är man rasist i Sverige) så får dom inte som dom vill.
Citera
2015-11-13, 15:07
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Fast så svårt är det inte att hindra asylsökande från att ta sig till Sverige.

Tvinga rederierna att kolla pass+visum. Har man tagit sig in olagligt i Schengen släpps man inte ombord på färjan. Detta sätter stopp för alla asylsökande via färjorna.

Sen finns det ett avtal med Danmark om att vi får lov att utföra gränskontroller på varandras territorium. Vi kan alltså ha passkontroller på den danska sidan, och hindra asylsökande från att resa vidare till Sverige.

Om en sådan överenskommelse redan finns så finns ju alla förutsättningar för att täppa till gränsen ordentlgt. Bara att stoppa tåg och bilar vid brofästet på danska sidan och be dem registrera sig i Danmark. Färjerederierna får ansvara med transportöransvar.

Vad väntar våra folkvalda på?
Citera
2015-11-13, 15:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZzekeWarg

Bert Karlssons flyktingförläggningar är överfulla det finns inga boenden kvar inte ens till vårat egna folk . Det har liksom jäst över allting
Citera
2015-11-13, 15:14
Bannlyst
Efter danska ministrarnas krismöte presenterade statsminister Lars Løkke Rasmussen (V)35 åtgärdspunkter.
Syftet med punkterna är att göra Danmark mindre attraktivt.
– Vi ska strama åt tillfälliga uppehållstillstånd och förkorta från fem till tre år, säger han.
Fler ska avvisas, man kommer att ändra reglerna för inkvartering för asylsökande och för att få lag och ordning.
– Vi vill strama åt villkoren för avvisningar, finns det en reell möjlighet att avvisa en person hem, så måste vi använda oss av frihetsberövande, säger Løkke Rasmussen.
Han säger också att danska polisen måste få ordning på situationen och därför kommer polisen att få ökade befogenheter.
– Migranter, som inte vill samarbeta med myndigheter och till exempel gick på motorvägen – det vill vi inte se igen.

Det är fan i mig lite mer stake i Danska regeringen än våra slapprövar och landsförädare som styr Sverige iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in