2015-11-13, 11:36
Medlem
VanDeKeizers avatar
Varför hurrar ni redan? Saken lär överklagas och då vinner han i HR. Annars i HD. Sverige älskar att ge kriminella rätt.
Citera
2015-11-13, 11:36
Medlem
Kilowattjagarens avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...cle21757061.ab
Citera
2015-11-13, 11:38
Medlem
Skön grej att fira idag, att alla tre släpptes.

Uppenbarligen fanns det mer vett i tingsrätten än vad jag trodde. Är fortfarande förvånad över de "barmhärtiga samariterna" som stoppade misshandeln/ringde polisen/vittnade. Att det var en tjej däribland var bara sjukt.
Citera
2015-11-13, 11:39
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Hur f-n är det möjligt!? Inte för att jag tycker syn om hagaaset. Men det är mycket märkligt.

http://www.nsd.se/nyheter/tornedalen...s-9663188.aspx

Någon som kan fixa fram domen? Vill läsa hur rätten resonerat.

Du till exempel?

Maila tingsrätten ifråga och be att de skickar en kopia av domen per epost.
Citera
2015-11-13, 11:39
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Tror att domaren och nämndemännen också känner avsky för hans tidigare brott, lite grann som hockey man får ge å ta.

Hoppas du uppskattar den godtyckligheten när du t ex sitter åtalad.

Det här är riktigt uselt, lite av en skandal. Vet inte om det finns prejudicerande domar där användandet av internet tillskrivs sådan stor roll; i de yngre generationerna finns det väl ingen som låter bli att snoka på internet när saker händer. Det känns som att TR glömmer bort att det är en liten håla och en ganska liten skola.

Nu har jag bara läst artikeln och får kanske ändra mig efter att ha läst de faktiska skälen till ogillandet av åtal.

Annars är det bara att hoppas att man inte blir misshandlad, för någon upprättelse lär man inte få genom av rättsväsendet.
Citera
2015-11-13, 11:40
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDeKeizer
Varför hurrar ni redan? Saken lär överklagas och då vinner han i HR. Annars i HD. Sverige älskar att ge kriminella rätt.

Vittnena svajar på vad dom minns när dom inser att det är hagamannen dom ska vittna för.
Det är kört, han vinner inte i Hovrätten!
Citera
2015-11-13, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDeKeizer

Vi lever i tillfällig förnekelse om att det inte är tingsrätten som har sista ordet. Men jo, garanterat lär hagamannen överklaga eftersom han älskar uppmärksamhet, och det finns risk att hovrätten är mer opartiska i sin bedömning.
Citera
2015-11-13, 11:42
Medlem
VanDeKeizers avatar
Citat:
Vittnena svajar på vad dom minns när dom inser att det är hagamannen dom ska vittna för.
Det är kört, han vinner inte i Hovrätten!

Ja, man får hoppas att folk inser att man inte ska stå upp för en våldtäktsman. Detta är ett solklart fall där man "ej sett och hört nåt" & "minns ej". Hade nån bekant till mig vittnat till Hagamannens, eller nån annan kriminell för den delen, hade jag sagt upp bekantskapen omgående.
Citera
2015-11-13, 11:43
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solobanjo

Det här är riktigt uselt, lite av en skandal. Vet inte om det finns prejudicerande domar där användandet av internet tillskrivs sådan stor roll; i de yngre generationerna finns det väl ingen som låter bli att snoka på internet när saker händer. Det känns som att TR glömmer bort att det är en liten håla och en ganska liten skola.

Nu har jag bara läst artikeln och får kanske ändra mig efter att ha läst de faktiska skälen till ogillandet av åtal.

Annars är det bara att hoppas att man inte blir misshandlad, för någon upprättelse lär man inte få genom av rättsväsendet.

Det finns lagar och regler, Nicklas valde att inte följa dom, inte en eller två utan massor med gånger.
Om jag våldtar tjejer gång på gång hoppas jag att någon slår ihjäl mig!
Citera
2015-11-13, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solobanjo

Det är standard. Det är negativt om vittnet har kollat på bilder och därmed kunnat påverkas i förväg, det är något man ofta kollar i varje rättegång. Vittnets trovärdighet minskar, då alla vet hur pass ofta och lätt hjärnan kan skapa minnen endast utifrån bilder.

Om du själv först har våldtagit, försökt döda och misshandlat ett flertal människor ska du nog inte förvänta dig så mycket förståelse eller upprättelse någonstans.
Citera
2015-11-13, 11:47
Citat:
Det finns lagar och regler, Nicklas valde att inte följa dom, inte en eller två utan massor med gånger.

Det finns lagar och regler mot att med tillhyggen slå och sparka på människor också. Plockar de Hagamannen baraföratt, lär de tappar behärskningen fler gånger. Dessa tokstollar måste också beivras.
Citera
2015-11-13, 11:51
Medlem
Citat:

Det uttalandet gjorde min dag. Jag håller med, man skulle själv tillhandahålla golfklubban. Men sedan finns det ju människor - som Niklas - som inte har vett nog att titta inåt. Den snubben har noll självinsikt, han kan omöjligt själv förstå den ironi som alla andra uppfattar i meningar som "rädslan när man ligger ner och blir slagen går inte att beskriva". Pfft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in