2015-11-13, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sigea
Hellre team-whoever än team-Hagamannen. Hellre skoskav än ebola.

Att ge sig på någon som är oskyldig är värre än att ge sig på bevisat avskum.

Jag kan sympatisera med Niklas den dag han blir utsatt för något värre än det han själv utsatt andra för. Fram tills dess kommer jag skratta elakt varje gång någon nitar aset.

Jag sympatiserar inte med någon.

Men ok - när börjar det vara ok att vara godtycklig då? Ska det vara vid våldtäkt? En eller flera? Måste det vara överfallsvåldtäkt? Hur vet vi att jag blir dömd om jag misshandlar dig?
Citera
2015-11-13, 21:33
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SASE1
Jag sympatiserar inte med någon.

Men ok - när börjar det vara ok att vara godtycklig då? Ska det vara vid våldtäkt? En eller flera? Måste det vara överfallsvåldtäkt? Hur vet vi att jag blir dömd om jag misshandlar dig?
Överfallsvåldtäkt genererar komparnistryk när helst du visar dig, resten av livet, du har liksom förverkat din rätt att vistas i ett civilicerat samhälle.
Hagamannen har gjort det mer än sju gånger och två försök till dråp/mord.
Vad tycker du själv? din mor blir utsatt för penentrering med trädgren och får örat avbitet?
Jag säger stryk så fort man ser honom!
Hon är någons mor, fru/flickvän, hon är värd så fruktansvärt mycket mer än det avskum till skit som nu går fri!
Senast redigerad av Onanikrem 2015-11-13 kl. 21:37.
Citera
2015-11-13, 21:34
Medlem
djuphavsdjungelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Om du inte har lust med det, varför skall någon ANNAN bli tvungen till det då?
Skall vi skicka honom ut i rymden då, eller skall han bara flytta in som granne till dig, mig eller Jönsson? Eller skall vi ta en enhålsbana med golfklubban?

Låta han gå färdigt utbildningen som lastbilschaffis och inget mer med det. Vem försöker man imponera på genom att slå honom? Tror du borde flytta till Mellanöstern och hämnas där istället.
Citera
2015-11-13, 21:41
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djuphavsdjungeln
Låta han gå färdigt utbildningen som lastbilschaffis och inget mer med det. Vem försöker man imponera på genom att slå honom? Tror du borde flytta till Mellanöstern och hämnas där istället.
Har mycket lite med hämnd att göra min åsikt, lite men det är lite...
Det har att göra med att skydda medborgare mot dokumenterade förbrytare, och i det här fallet så är det en av de grövsta av de grövsta återfallsförbrytare i svensk historia.
Du vill inte ha honom som granne sa du, vem tror du vill?
Citera
2015-11-13, 21:46
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Har mycket lite med hämnd att göra min åsikt, lite men det är lite...
Det har att göra med att skydda medborgare mot dokumenterade förbrytare, och i det här fallet så är det en av de grövsta av de grövsta återfallsförbrytare i svensk historia.
Du vill inte ha honom som granne sa du, vem tror du vill?
Skulle han flytta in här i närheten så skulle jag se till att han flyttade ut väldigt fort, med eller utan våld!
Citera
2015-11-13, 21:55
Bannlyst
Citat:
Överfallsvåldtäkt genererar komparnistryk när helst du visar dig, resten av livet, du har liksom förverkat din rätt att vistas i ett civilicerat samhälle.
Hagamannen har gjort det mer än sju gånger och två försök till dråp/mord.
Vad tycker du själv? din mor blir utsatt för penentrering med trädgren och får örat avbitet?
Jag säger stryk så fort man ser honom!
Hon är någons mor, fru/flickvän, hon är värd så fruktansvärt mycket mer än det avskum till skit som nu går fri!

Då är regelverket skrivet. Lite luddigt, men nu har vi underlag i alla fall. Tack!!!
Citera
2015-11-13, 21:57
Medlem
IQ214s avatar
Haga-mannen har begått tre olika typer av brott. Det första, uppenbara, är en serie mycket grova våldtäkter, våldtäktsförsök och mordförsök. Det är lätt att tycka illa om honom och vilja se honom straffad för det.

Det andra brottet känner också många till. Han har utsatt en hel stad för terror under många år. Tiotusentals flickor och kvinnor har känt sig otrygga och begränsade och ett spår av denna oro finns alltjämt kvar i Umeå.

Det tredje brottet är det färre som tänker på. Den terror han utsatt samhället för skadar samhället. Den föder nämligen hat och önskan om hämnd. Många människor är beredda att strunta i lagstiftning och rättsprinciper bara för att vi ska få utkräva vår hämnd. Många människor är alltså beredda att offra rättssamhället, själva grundprincipen för civilisation och demokrati. Vårt samhällssystem är stabilt och bra på att hantera grova brottslingar. Dessvärre är systemet däremot inte bra på att hantera när stora delar av befolkningen är beredda att ge upp precis allt, bara för att få utlopp för hat och hämnd. När vi förlorar rättssamhället har vi förlorat allt. Det var precis det som hände i forna Jugoslavien och detta drog ner miljoner människor i en helveteseld av hat, våld, svek, hämnd och våld.

Till er som förespråkar utomrättsliga åtgärder vill jag vädja att ni tänker efter både en, två och många gånger. Haga-mannen har gjort er till samhällsfiender. Låt inte det ske!
Citera
2015-11-13, 21:57
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Ofattbart hur många som följer "ta inte lagen i egna händer/han är lika mycket värd som du och jag/juridiskt har han sonat sitt brott"-linjen.

Jag har så fruktansvärt svårt att tro ifall en nära kvinnlig släkting till er skulle drabbas av liknande att ni skulle sitta helt nöjda och trygga utan eftertanke oavsett efterföljande dom.
Citera
2015-11-13, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djuphavsdjungeln
Misshandeln av Lindgren är lika allvarlig som misshandeln av tvååringen i mina ögon. Det står jag för.

Du är verkligen inte klok någon stans. ... en 2åriny har ingen chans att försvara sig.... och du menar att det inte är värre än att Hagamannen blir misshandlad alltså? Han som nästan mördade sina offer.....
Citera
2015-11-13, 22:01
Medlem
Förhoppningsvis tar någon lagen i egna händer och ger sig på dessa tre våldsmän.
Citera
2015-11-13, 22:05
Medlem
patajavels avatar
Jag är ju lite nyfiken på människan.
Undrar hur han skulle tänka ifall hans barn blev våldtagna. Sånna frågor rullar i min skalle
Citera
2015-11-13, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JoelSUOMI
Ofattbart hur många som följer "ta inte lagen i egna händer/han är lika mycket värd som du och jag/juridiskt har han sonat sitt brott"-linjen.

Jag har så fruktansvärt svårt att tro ifall en nära kvinnlig släkting till er skulle drabbas av liknande att ni skulle sitta helt nöjda och trygga utan eftertanke oavsett efterföljande dom.

Du har rätt, jag gråter iofs inte för att NL har blivit misshandlat heller. Men det är är möjligt att vi med en heder, en tro och en svensk moral som menar att lagen ska ha sin gång utan något som liknar ett medborgargarde.

Dessvärre ser det inte ut så i landet längre, bara att acceptera det nya fräscha Sverige.
Senast redigerad av SASE1 2015-11-13 kl. 22:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in