2015-11-12, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Och "grov minoritet" mot vad? Du har inte noterat att det politiska landskapet håller på att förändras? Moderaterna har svängt i invandringsfrågan. KD är på väg. Sossarna är livrädda för utvecklingen... Det här är bara början.

De vill MINSKA invandringen, de vill inte stoppa den. Vad betyder "minska" när man har en sådan extrem invandring redan?
Citera
2015-11-12, 17:23
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamienoble
De vill MINSKA invandringen, de vill inte stoppa den. Vad betyder "minska" när man har en sådan extrem invandring redan?
Jo, men det är en stor förändring mot tidigare. Jämför med Moderaterna för ett år sedan...

Och SD vill inte stänga gränserna totalt. Det är en myt. Man vill stoppa asylinvandringen nu, för att rädda Sverige undan kollaps. Vilket är helt rätt. Men SD är öppna för kompromisser, det har de signalerat tidigare!
Citera
2015-11-12, 17:25
Medlem
T.H.F.C.s avatar
SD drabbades av en tillfällig dipp efter Trollhättan-tragedin. Nu kommer dom öka igen.
Citera
2015-11-12, 17:33
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Sentio:s mätningar är kanske de allra viktigaste mätningarna eftersom Sentio vid de senaste valen legat närmast valresultatet, när det gäller SD:s siffror.

Nu kommer dock de andra opinionsinstituten vänta med sina mätningar så att de får fullt utslag och de nya förslagen som regeringen lagt, sjunkit in hos folket. Då kan de även visa på den påstådda "svagheten" hos Sentio då skillnaderna mellan dem och de andra kommer vara stor!

Samtidigt så visste inte folket som sagt sitt i Sentios poll om regeringens storsatsning på flyktingkatastrofen, så det kanske går på ett ut...
Citera
2015-11-12, 17:38
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
du verkar inte fatta skillnaden på att säga det är fullt i båten när man har tagit ombord 5 pers och när man plötsligt plockat upp 500 pers.

Handlar det endast om volymer för din del? Då anser väl du att Sverige kan ta emot några miljoner till, detta då vi är långt ifrån trångbodda. Skit samma i om infrastrukturen inte hann med ens för tio år sedan...

Sedan handlar det minst lika mycket om att brottsligheten är mångfaldigt högre, otryggheten ökar markant, välfärden raseras. Detta är vad SD också pläderat för döva öron som idag är värre än någonsin, så glöm att det endast handlar om att det nu är fullt, det handlar om så mångt mycket mer än så...
Citera
2015-11-12, 18:07
Medlem
gubbroras avatar
Det kan vara värt att notera att sentios undersökning till största delen är genomförd innan den senaste utveckling tog fart, 9, 10 , 11 november. Den visar mest på hur folk reagerar på den katastrofala floden av flyktingar men tar inte hänsyn till SDs flygblad, KDs och Ms olika krav samt inte heller gränskontrollerna så egentligen ger den ingen som helst svar på den grundläggande frågeställningen.
Citera
2015-11-12, 19:11
Medlem
HemanAfSupermans avatar
Jag vet inte men när jag läser denna länk får jag känslan att det får lite väl bra för SD....

http://nyheteridag.se/all-time-high-for-sd-268-procent-i-nyheter-idagsentios-opinionsmatning/
Citera
2015-11-12, 19:31
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Jag måste skratta åt historierevisionen att Sverige kokat med hemska ghetton sedan 70-talet.
Jag sa att problemen redan fanns i liten skala, så det hade gått att räkna ut hur illa det kunde bli om man lät detta eskalera.
Citera
2015-11-12, 19:46
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
du verkar inte fatta skillnaden på att säga det är fullt i båten när man har tagit ombord 5 pers och när man plötsligt plockat upp 500 pers.

Du har nog inte alla indianer i kanoten. En full båt är en full båt oavsett om man plockar 5 eller 500 så har båten börjat kantra efter 1. Du inser kanske att du är ett stolpskott? Men förmodligen inte. Du kan dina pseudo intellektuella diskussionet med dina feministvänner,
Senast redigerad av Kung-Caligula 2015-11-12 kl. 19:55.
Citera
2015-11-12, 19:58
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Är det sedan så att man IDAG påstår att SD har haft rätt hela tiden, ända sedan 70-talet, blir det såklart inte riktigt bra. Då får man tåla vad man kan få, om man inte har klart för sig varifrån det tidiga SD kom. SD fanns inte ens 1970, utan då får man titta efter andra organisationer. En del av dessa är det nazze-varning på, utan tvekan.
Nej, att många av deras medlemmar var xenofober, stämmer säkert, men inte den där påstådda nazikopplingen. Hela tanken med partiet var ju att skapa ett demokratiskt invandringskritiskt parti utifrån den tidens situation i Sverige och just slippa de kretsar som förutom att de var invandringskritiska även var Hitlerdyrkare (NRP). Zeilon resonerade likadant när han bildade BSS, även om de kunde vara rätt grova retoriskt.

Vad jag säger, är att vissa invandringskritiker har haft rätt hela tiden ur flera aspekter. Det är ingen slump att SD/SP bildades just när den stora flyktinginvandringen tagit fart 85/86.

Jag försvarar alltså inte den skräniga svansen, men jag hävdar att redan på 70- och 80-talen fanns det invandrarrelaterade problem som borde ha diskuterats i offentligheten istället för att gömmas undan.
Senast redigerad av FritzDaCat 2015-11-12 kl. 20:12.
Citera
2015-11-12, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Jag försvarar alltså inte den skräniga svansen, men jag hävdar att redan på 70- och 80-talen fanns det invandrarrelaterade problem som borde ha diskuterats i offentligheten istället för att gömmas undan.
Ja för tusan, jag minns tex 80-talet, och det smärtar mig, som tidigare PK, att de invandringskritiska har fått rätt på alla punkter. Det borde stämma någon arrogant PKit till eftertanke. Uppenbarligen kunde man redan på 80-talet göra en mer riktig konsekvensanalys än vänstern och nyliberalerna.
Citera
2015-11-12, 20:17
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Det kan vara värt att notera att sentios undersökning till största delen är genomförd innan den senaste utveckling tog fart, 9, 10 , 11 november. Den visar mest på hur folk reagerar på den katastrofala floden av flyktingar men tar inte hänsyn till SDs flygblad, KDs och Ms olika krav samt inte heller gränskontrollerna så egentligen ger den ingen som helst svar på den grundläggande frågeställningen.
Flygbladet kan du ju fetglömma. Kommer inte betyda ett skit. Och om det betyder något på marginalen, så är det i så fall till SD:s fördel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in