Citat:
Detta är visserligen fullkomligt irrelevant för min poäng (som du omöjligt kan ha missuppfattat), men Bibeln är rätt jävla tydlig när det gäller homosexualitet. Jag kan ju citera vad som står om du nu vill det, men något säger mig att du redan är fullt medveten om vad som står.
Citat:
Men snälla människa, förstod du ingenting av det som just skrevs?
Eftersom eran religion inte har någon bok inspirerad av erat högre väsen(vad jag vet),
Ateism är ingen religion. Det är ENBART avsaknaden av tro på Gud/Gudar. Ateism innefattar inte något högre väsen. Det är enkelt sagt raka motsatsen till Gudstro.
Fan vad tröttsamt..
Citat:
Vad enskilda ateister tror, tycker eller säger är ingenting som har något med ateism att göra.
naturlig selektion eller vad det nu må vara denna dag, så får man ju leta information från personer som anser sig välbekanta i den ateistiska tron. Och jag förstår att det råder enorma skillnader i tro från ateist till ateist, vilken gör att det blir ganska knepigt. T.o.m. Dawkins har erkänt att intelligent design kan vara möjligt, men antar att hans åsikt inte heller har något värde längre?
Så flummigt. :-)
Så flummigt. :-)
Du kan vara ateist och tro att universum är skapat av en smurf. Det har ingen koppling till ateism.