Citat:
Sir.|55365394]Du har gång på gång visat att du inte förstår vad belägg och bevis är (senast i diskussionen om ditt resonemang om omvänd bevisbörda). Du har hittat på en egen definition av vad religion är (bland annat påstått att evolution är en religion, trots att evolutionsteorin inte uppfyller ett enda kriterium som krävs för att definieras som religion).
Du använder dig av argument from ignorans/God of the gaps som "bevis" för din Guds existens.
Det börjar bli oerhört tröttsamt att behöva påpeka samma sak i vartenda jävla inlägg.
Detta har jag tagit från So-rummet även wikipedia har nån liknande definition. Jag brukar inte vilja ta hjälp av hemsidor jag använder mitt get förstånd men för att du ska förstå ger jag dig din egen medicin.
Vad är religion?
Människan har i alla tider försökt förstå och förklara sin tillvaro och existens. Religioner och andra livsåskådningar har därför alltid varit viktiga och getts stort utrymme i alla kulturer.
Kunskap om religioner och andra livsåskådningar är extra viktigt i dagens samhälle som är präglat av kulturell mångfald. Religionskunskap behövs därför för att öka toleransen i samhället och förståelsen mellan människor.
Religion är ett svårdefinierat begrepp vilket har lett till att många definitioner trängs sida vid sida. Mängden av religiösa uppfattningar och...
Se de meningar som jag har undertryckt. I första stycket står det att människan i alla tider har försökt att förklara sin existens och sin tillvaro och refererar till religion. Evolution vill exakt göra samma sak. Förklara existensen och tillvaron. I sista stycket står det att religion kan ha många olika definitioner. Lilla du, du behöver verkligen förkovra dig gällande allt i livet. God-of-the-gaps pratar du om? Nämn en enda god of the gaps som ni har fyllt. Ännu ett uttryck från 1800 talet som egentligen inte existerar.
Citat:
Vet du vad en falsk dikotomi är? Det är när man påstår att det bara finns två alternativ, när det egentligen finns fler. Vilket du gjorde när du påstod att universum antingen är evigt eller att Gud har skapat det. Det går att tänka sig oändligt många fler alternativ. Dessutom är "vet inte" visst ett (tillfälligt) svar om man inte vet. Vilken är fallet med hur och/eller varför universum existerar.
Åter igen misslyckas du med att ge exempel på ditt påstående. Du säger att det existerar oändligt många fler alternativ jag ber dig ödmjukt att ge mig ett enda alternativ mer än de två jag angav.
Citat:
Det vet vi som sagt inte. Och även om det skulle vara så att universum MÅSTE ha en skapare, så finns det noll och ingenting som säger att denna skapare skulle vara en Gud och definitivt ingenting som säger att det skulle vara en personlig Gud som den du tror på.
Hoppa inte flera steg. Du måste först förstå vad som menas med att antigen ett evigt universum eller en evig skapare. Du behöver inte vara orolig. Du kan och får förneka honom även när du kommit till insikt och fått en aha-upplevelse. Genom att använda din fria vilja är du fri att tro på vad du vill och ta konsekvenserna för dina handlingar på gott och ont. Förstår du nu varför det inte kan existerar mer än dessa två alternativ som jag angav? Om du har fler alternativ, var god lägg fram dessa.
Citat:
Det har blivit utförligt krossat minst hundra gånger bara i denna tråden.
Förstår du inte hur idiotiskt det är att tro på en allsmäktig perfekt Gud som alltid har funnits om man påstår att allting som är komplext måste ha en skapare (vilket du gör)?
Det är bara ytterligare ett extremt ologiskt God of the gaps-argument.
Belägg för detta, tack.
Läser du vad jag skriver? Varför låter det idiotiskt att tro på en allsmäktig Gud? Förklara och utveckla kom igen. Varför misslyckas du med det varje gång? Nej argumentet har inte krossats. Berätta vad som har krossar argumentet. Kom igen lägg allting på bordet.
Citat:
Irrelevant tills dess att du presenterat belägg för att en Gud existerar. Och då menar jag återigen riktiga belägg, dvs INTE logiska felslut och koran-predikande.
Jag vill diskutera en sak med dig bara först och främst. Antigen är Gud skaparen till universum eller så är universum evigt. Håller du mig? Om inte, lägg fram dina alternativ.
Citat:
Detta visar bara ännu tydligare hur korkat ditt resonemang är: En partikel måste ha en skapare, men en allsmäktig perfekt Gud måste inte ha en skapare.
Lär dig logik.
Logiskt kan en allsmäktig Gud inte ha en skapare. Fattar du inte? Om en allsmäktig Gud har en skapare, innebär det att Gud inte är allsmäktig längre. Idiot. Läs noga det jag skriver. Säg att X har skapat en allsmäktig Gud. Hur kan då Gud vara all- s- mäktig, när Gud inte kan vara mäktig sin skapare som är X. Och förresten, vem skapade X? X måste också ha en skapare eller hur? Lär dig mer om logik innan du anklagar andra för logiska felslut.
Citat:
Det här är ett diskussionsforum för vuxna människor. Det är inte min uppgift att bilda dig.
Jag var ironisk där men du fattar verkligen inget. Hoppas att du skojar annars är det synd om dig.
Citat:
Jag med flera har mer än utförligt förklarat för dig varför dina argument är logiska slutfel och varför dina "belägg" inte är belägg, fler än en gång. Att du inte förstår och/eller väljer att blunda för kritiken, är ditt eget problem.
Och jag har förklarat varför ni har fel och varför era argument inte håller.