2015-11-12, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Sverige och svenskarna är ett skämt på många sätt.. Svenskarna har någon sorts storhetsvansinne. De tror sig vara moraliskt överlägsna alla andra nationaliteter och vill gärna uppfostra och läxa upp folk som inte tycker som de. Jag vet inte om svetsaren tror sig få en medalj av Merkel - eller 77st jungfruer vid ett senare tillfälle..
Kanonfint inlägg. Håller inte alls med. Klart vi är överlägsna moraliskt sätt. Du är en del av den moralen också.
Citera
2015-11-12, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Det finns många svenska medborgare som inte har nordiskt utseende, det finns risk för att dessa känner sig kränkta.

De var ju de som skrek högst när man försökte införa ID-kontroller i tunnelbanan..
Citera
2015-11-12, 15:51
Bannlyst
Löfven öppnar ju upp för att det kanske kommer att behövas ytterligare åtgärder.

Citat:
– Detta följs noggrant varje dag, varje timme, sedan får vi se om det behöver vidtas fler åtgärder, säger statsminister Stefan Löfven.

Min slutsats är att man nu försöker mjukstarta för att se hur det mottages av media och folket. Om det fungerar någorlunda så kanske man går in i fas 2. Fler gränspoliser, hårdare kontroller, ekonomiska migranter avvisas och eventuellt striktare rasprofilering så man slipper screena alla som uppenbart är svenskar/danskar osv. Mycket möjligt att militär kommer att behövas sättas in då det kommer bli oroligt.

OM jag har rätt i min lilla analys så finns det en strimma hopp att göra HLR på det döende Sverige.
Citera
2015-11-12, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Kanonfint inlägg. Håller inte alls med. Klart vi är överlägsna moraliskt sätt. Du är en del av den moralen också.

Nej tack. Jag delar inte er moraluppfattningar. Jag anser inte heller att Sverige har råd att läxa upp andra nationer. Sverige gör en sak - men klarar sen inte av konsekvenserna av sitt eget oansvariga handlande. Det är tonårsbeteende i mitt tycke.

Agerar man på ett sätt då tar man konsekvenserna utan att klaga. Och utan att be om hjälp. Och utan att moralisera andra som har valt en annan - mer framgångsrik - väg.

Sverige vill glänsa men svenskarna vill inte betala priset för den medaljen. Man kan inte både äta och ha kakan..
Citera
2015-11-12, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Men det är väl uppenbart att man måste gå på något, och i detta fall utseenden… det är bara löjligt att påstå något annat.

Definitivt. Menar bara att det är förståeligt att Polisen inte kan stå för det offentligt.
Citera
2015-11-12, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Flyktingar kan fly i flera steg. Först ut från helvetet, sen fortsätter funderingarna på var det fortsatta livet ska ske. Efter fyra år är många syrier inte inne i steg 1-flykten, utan steg 2. Då framstår ju Sverige som ett lugnt land, bortom eländet. Så berättar många att de tänker, dessuotm har de släkt här. Ingen pratar om välfärden, det är nog mest svenskar som gör det.

Många flyktingar stack till Usa efter andra världskriget. Man ville långt bort från Europa. Det är rimligt att flyktingar fortsätter tänka även när de är på flykt. Du kanske funderar på vad du ska äta på fredag, de tänker på var de ska leva. Väldigt låg förstårelse för flyktingarna tyvärr hos många. De får mycket förstört pga. att vi släppt in fel sorts flyktingar, men nu är det kanske slut med detta. Portarna har stått öppna i så många år, rasismen har vuxit till sig.

Flyktingar som flyr kriget tackar inte nej till vandrarhemsboende. De klagar inte på att gratismaten smakar annorlunda än vad de är vana vid. De klagar inte att de placeras en bit från ett köpcentrum. De klagar inte att de själva hade tänkt på ett ställe - men blev placerade där det fortfarande fanns plats. De klagar inte att de inte har fått någon språkundervisning trots att de redan har vistats en kvart inom landets gränser.

Flyktingar som riskerar livet i sina hemländer är glada och tacksamma att de slipper eländet.

Finska krigsbarnsföräldrar skulle inte ha KOMMIT PÅ TANKEN att ställa KRAV vart deras ungar får placeras. De var TACKSAMMA för att deras barn räddades från bomberna..
Citera
2015-11-12, 16:07
Medlem
Onanizts avatar
TUT, flyktingläger och obligatorisk sterilisering är den enda framkomliga vägen. När ska sossarna förstå var de har sina rötter egentligen?
Citera
2015-11-12, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backflasha
Definitivt. Menar bara att det är förståeligt att Polisen inte kan stå för det offentligt.

Svenska samhället: ingen kan stå för hur de tänker i det VERKLIGA LIVET. Alla låtsas och ljuger: massmedia, polisen, invandrarverket, regeringen, affärsvärlden..

Själv önskar jag att polisen VERKLIGEN kontrollerade slumpmässigt. För att svenskarna själva skulle få erfara vilken idioti som ligger bakom detta att man "inte får diskriminera någon pga etnicinet" när det gäller gränskontroller..
Citera
2015-11-12, 16:08
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Nej. Inte en enda flykting har visum, hade de haft det skulle de tagit billigt flyg istället direkt från Turkiet.

Precis. Så det stämmer troligtvis inte att 43 personer var flyktingar utan ID, utan även till exempel detta skäl kan leda till nekad inresa.
Citera
2015-11-12, 16:09
Medlem
Zaedrewss avatar
Kan ju bli plus med trafiken på färjorna åtminstone att det blir krångligare för personer utan EU som levt illegalt i Sverige att ta sig en snabbtur till Tyskland tex. Finns säkert några stycken sådana som nu tvingas ta vägen via Danmark.
Citera
2015-11-12, 16:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Löfven öppnar ju upp för att det kanske kommer att behövas ytterligare åtgärder.

Min slutsats är att man nu försöker mjukstarta för att se hur det mottages av media och folket. Om det fungerar någorlunda så kanske man går in i fas 2. Fler gränspoliser, hårdare kontroller, ekonomiska migranter avvisas och eventuellt striktare rasprofilering så man slipper screena alla som uppenbart är svenskar/danskar osv. Mycket möjligt att militär kommer att behövas sättas in då det kommer bli oroligt.

OM jag har rätt i min lilla analys så finns det en strimma hopp att göra HLR på det döende Sverige.

Hur ska de veta om det är ekonomiska migranter som söker asyl? Alla syrianer tex är i stort sett garanterade asyl liksom "barn" från alla länder. Gränspolisens talesman sa att asylsökandet kommer ÖKA initialt, mer troligen permanent. Att militär skulle sättas in kan du drömma vidare om.
Citera
2015-11-12, 16:17
Medlem
Provokatörs avatar
- Vi ska ha ordning och reda i mottagningen åk till gränsen och upprätta lite gränskontroller.
- Men vi inom Polisen har begränsat med resurser vi kan inte kontrollera alla.
- Sluta käbbla.
- Då kollar vi bara dom som vi misstänker är flyktingar.
- Nej Nej, vi ska ha ordning och reda ni får inte gå på utseende fattar ni väl!
- OK då kollar vi bara dom som ser ut att ha giltiga handlingar.
- Bra precis, det är så vi får ordning och reda och ni får absolut inte gå efter några etniska markörer.
- Ska vi skriva upp dom som vi kontrollerar?
- Nej vi ska ha ordning och reda, sluta käbbla!
- Men vad gör vi med dom som saknar papper.
- Säg åt dom att dom ska åka och ta en kölapp på Jägersro, och vi ska vara tydliga med att dom måste åka dit direkt.
- Men om vi inte skriver upp dom som vi kontrollerat hur ska vi då veta att dom verkligen åker till Jägersro?
- Sluta käbbla.
- Men det här innebär ju att vi inte får någon kontroll ändå, bara att våra knappa resurser ytterligare dräneras.
- SLUTA KÄBBLA SA JAG!

/Provokatör
Senast redigerad av Provokatör 2015-11-12 kl. 16:18. Anledning: Stavvnign
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in