2015-11-12, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Dom har inte kastat det, passet råkade spolas överbord på det stormiga havet i gummibåten.

Man är ju puckad om man bara lägger sitt pass mitt i båten. Klart som fan de har fickor på sina kläder. En del vill inte erkänna att det kommer från annat land där det inte är krig..

Utnyttjande jävlar
Citera
2015-11-12, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Nuförtiden har jag sett varenda ljus i mörkret när man får se dom nya invandringsrekorden.. Som exempelvis blev jag inte glad över gränskontrollerna, vill hellre att man släpper in ännu fler så än att försöka strypa intaget av asylsökare.

Landet förlorades för längesen så låt det få accelerera rätt in i bergsväggen istället än att vi ska börja bromsa.. Då blir det ingen säker död. Eller säker blir den men kan bli långsam.
Tipset är att läsa inläggen i tråden. Allt tyder på att det nu blir fler som söker asyl i Sverige än vad det var tidigare. Finns inga argument mot detta.
Citera
2015-11-12, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Tipset är att läsa inläggen i tråden. Allt tyder på att det nu blir fler som söker asyl i Sverige än vad det var tidigare. Finns inga argument mot detta.

Jag vet, men detta är ett steg i "fel" riktning mot en restriktivare invandringspolitik. Vad är nästa steg? Att vi bara släpper in folk som har giltigt pass/id? Då försvinner minst 70% av alla asylsökare.. tyvärr
Citera
2015-11-12, 18:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Dom har inte kastat det, passet råkade spolas överbord på det stormiga havet i gummibåten.

Det spelar ingen roll, de är ansvariga för sina egna värdehandlingar. Är de måna om sin framtid så håller de hårt i passet.
Citera
2015-11-12, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needcounseling
Man är ju puckad om man bara lägger sitt pass mitt i båten. Klart som fan de har fickor på sina kläder. En del vill inte erkänna att det kommer från annat land där det inte är krig..

Utnyttjande jävlar
Finns fan ingen anledning att bli förbannad på flyktingarna. De gör det som är bäst för dem och deras familj. Det är de svenska politikerna som skapat denna sjuka situation. Och svenskarna har röstat fram dem. Bli förbannad på rätt människor...
Citera
2015-11-12, 18:29
Medlem
Läs gärna the guardian på nätet nu! De har precis fått nys om terrorceller i Europa. Man planerade att kidnappa norska diplomater. Helt otroligt att man inte tar ansvar över vilka som kommer till Sverige. Har Säpo full koll på läget? Vi får väl anta det.
Citera
2015-11-12, 18:29
Medlem
Citat:
Jag vet, men detta är ett steg i "fel" riktning mot en restriktivare invandringspolitik. Vad är nästa steg? Att vi bara släpper in folk som har giltigt pass/id? Då försvinner minst 70% av alla asylsökare.. tyvärr

Detta strider mot flera internationella konventioner om flyktingars rättigheter som Sverige har undertecknat.
Citera
2015-11-12, 18:30
Medlem
Citat:
Som du var inne på. Skitet kommer att sjunka. Håll koll på dina prioriteringar. Familj, vänner pch kvarter. Släpp "Sverige"
Citera
2015-11-12, 18:31
Medlem
genushexans avatar
Löfvens rasistiska vidrigheter slår alla rekord, med dessa rasistiska och främligsfientliga "gränskontroller". Tack och lov håller Annie Lööf fanan högt och protesterar mot dem och fortsätter att tala för ökad invandring. Hen är garanten för att Alliansen är det allternativ inom svensk politik som står öppet för omvärlden och mot rasisms. och vill öka invandringen. Märkligt nog tycks ju t.o.m. Batra vackla, eller är det ett trick för att dra Löfven vid näsan ytterligare en gång? (Hur vi lurade skjortan av henom med DÖ var mycket kul! )
Citera
2015-11-12, 18:34
Medlem
Citat:

Ja, vi får se men de är desperata.
Citera
2015-11-12, 18:35
Medlem
Citat:

Bra förslag
Citera
2015-11-12, 18:39
Medlem
Citat:

Har ej läst argumenten tidigare men det finns ju två givna argument mot det du säger:

1. Flyktingar kan ej längre uppehållas illegalt i Sverige. Betänk att endast cirka hälften av afghaner får asyl i Sverige, cirka 30% skickas till något annat EU land och 20% avvisas till afghanistan. Dessa siffror kan mycket väl ändras att ge ännu mindre beviljade asyltillstånd i framtiden pga de många lycksökare. Därför är det många som inte söker asyl i Sverige. Troligen försöker de leva under jorden.

2. Signalpolitik. Sverige har nu äntligen, för första gången, sagt: vi "stänger" gränserna. Detta ger signaler till flyktingar. Läs tidningarna. Det är nu tydligt att Sverige inte längre säger "ja ja ja, kom hit, vi har plats, ni får allt" vilket flyktingar hittills antagit.

3. Svårare ta sig hit från Tyskland om man inte har ID. Troligen kommer många flyktingar hellre söka asyl i Danmark eller så stannar de i Tyskland. Syrierna har ju ID och de kan vi ta emot, men afghaner och andra lycksökare har ofta inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in