2015-11-12, 15:32
Medlem
Nu har Sverige snart koll på hur många som verkligen invandrar till landet varje dag.

Det är bra ifall man vill kunna beräkna ett lands befolkning.
Citera
2015-11-12, 15:33
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melankoli12
Min familj tog aldrig med någon hit eller någon annanstans. Så utgår från det man hört och sett. Tror inte folk tänker "åhh valuta" Men ett bättre liv. Många flyr ju faktist kanske inte fårn krig i sekunden men lever under hot från sina myndigheter. I denna flykt våg känns som många av syrierna tillhör is . Bara min egna teori. Men dom e ju inte här för pengar utan för att leva ett bättre liv. De e väl det eller ett tältläger i libanon/turkiet/jordanien. Men lär ju bli tältläger här med då alla gränser e öppna hela jävla tiden. Altså åker du till ett land i mellanöstern är
det minst 10 pers som kollar ditt pass innan du får komma in. Det står militärstyrkor och rå blänger på dig som om du e en brottsling. Men när sverige ska införa light-kontroller så tror folk att hitler har återuppstått. Sverige e ett skämt gällande kontroller

Det har du alldeles rätt i. Det här är ett stort problem. Många småbarnsföräldrar vabbar och blåser oss på pengar titt som tätt. Svenska småbarnsföräldrar. Vi behöver fler kontroller, men det blir alltid nedröstat med motiveringen "kostar för mycket, tar för mycket tid, de flesta är ärliga". De här kontrollerna är inte heller "kontroller" i egentlig mening, utan ett sätt att sålla och skydda flyktingar. Jobba smartare. Vi är mycket intresserade av effektivitet, men är inte det… konstigt land, ja.
Citera
2015-11-12, 15:33
Medlem
GoranPongs avatar
Ja lika bra dom kontrollerar alla, kan ju va en flykting som klätt ut sig till Svensk
Citera
2015-11-12, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melankoli12
Min familj tog aldrig med någon hit eller någon annanstans. Så utgår från det man hört och sett. Tror inte folk tänker "åhh valuta" Men ett bättre liv. Många flyr ju faktist kanske inte fårn krig i sekunden men lever under hot från sina myndigheter. I denna flykt våg känns som många av syrierna tillhör is . Bara min egna teori. Men dom e ju inte här för pengar utan för att leva ett bättre liv. De e väl det eller ett tältläger i libanon/turkiet/jordanien. Men lär ju bli tältläger här med då alla gränser e öppna hela jävla tiden. Altså åker du till ett land i mellanöstern är
det minst 10 pers som kollar ditt pass innan du får komma in. Det står militärstyrkor och rå blänger på dig som om du e en brottsling. Men när sverige ska införa light-kontroller så tror folk att hitler har återuppstått. Sverige e ett skämt gällande kontroller

Sverige och svenskarna är ett skämt på många sätt.. Svenskarna har någon sorts storhetsvansinne. De tror sig vara moraliskt överlägsna alla andra nationaliteter och vill gärna uppfostra och läxa upp folk som inte tycker som de. Jag vet inte om svetsaren tror sig få en medalj av Merkel - eller 77st jungfruer vid ett senare tillfälle..
Citera
2015-11-12, 15:38
Medlem
brocalypses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dawkinsean
Jag trodde i min enfald att gränskontrollen vid bron skedde på dansk mark, liksom gränskontrollen för färjorna i praktiken sker på tysk resp. dansk mark. Det enda man uppnår nu är alltså att man tvingar dem som inte har giltiga handlingar att ta omvägen över Köpenhamn för att där möjligen suga in var fjärde asylant. Hade det inte varit bättre då att faktiskt låta dem ta färjan och kunna dokumentera samtliga asylanter i Trelleborg?

Eller hoppas man på att några skall förolyckas eller gå vilse på vägen till Köpenhamn?

Indeed so, jobbar själv i Trelleborg och såg lika många "gäng" med "barn" som gick till och från hamnen
Citera
2015-11-12, 15:40
Medlem
Altså oavsett vad för åsikt, Man måste diskutera och vara realistisk. man kan inte bara se från ett håll. Sen tror jag mer på handling. Vi får se
här nu om detta skrämmer bort flyktingarna. Men det är väl som
andra sagt här inne FÖR SENT
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Sverige och svenskarna är ett skämt på många sätt.. Svenskarna har någon sorts storhetsvansinne. De tror sig vara moraliskt överlägsna alla andra nationaliteter och vill gärna uppfostra och läxa upp folk som inte tycker som de. Jag vet inte om svetsaren tror sig få en medalj av Merkel - eller 77st jungfruer vid ett senare tillfälle..
Citera
2015-11-12, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Det har du alldeles rätt i. Det här är ett stort problem. Många småbarnsföräldrar vabbar och blåser oss på pengar titt som tätt. Svenska småbarnsföräldrar. Vi behöver fler kontroller, men det blir alltid nedröstat med motiveringen "kostar för mycket, tar för mycket tid, de flesta är ärliga". De här kontrollerna är inte heller "kontroller" i egentlig mening, utan ett sätt att sålla och skydda flyktingar. Jobba smartare. Vi är mycket intresserade av effektivitet, men är inte det… konstigt land, ja.

Det här förstår jag inte. Jag skulle tusen gånger hellre låta SVENSKA småbarnsföräldrar fuska med vabbandet (de producerar ju trots allt BAAAAARN som vi så gärna vill ha i det här landet) än betala upphäller för dessa "flyktingar" och deras klaner.

Vad är felet med att ösa pengar på SVENSKA familjer så att de vågar producera fler ungar? Istället för att ösa pengar på IS-krigare och deras ungar?
Citera
2015-11-12, 15:41
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backflasha
En polisman i Malmö tror ju dock att det blir racial profiling, att det är oundvikligt i någon mening.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/poliser-kommer-att-kontrollera-manniskor-utifran-hudfarg/

EDIT: Någon postade några inlägg före men tänkte bara tillägga att polisen själva formellt inte kan stå och propagera för rasprofilering. Jag tror en anonym polisman på marken har mer insyn i hur det fungerar i praktiken

Men det är väl uppenbart att man måste gå på något, och i detta fall utseenden… det är bara löjligt att påstå något annat.
Citera
2015-11-12, 15:43
Medlem
Citat:
Men det är väl uppenbart att man måste gå på något, och i detta fall utseenden… det är bara löjligt att påstå något annat.

Det finns många svenska medborgare som inte har nordiskt utseende, det finns risk för att dessa känner sig kränkta.
Citera
2015-11-12, 15:46
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hjälpbehövande dvs. riktigare flyktingar som flyr kriget skulle väl ha sökt asyl vid första bästa tillfället. Inte åkt ända upp till den svenska gränsen och först där sökt asyl.

Flyktingar kan fly i flera steg. Först ut från helvetet, sen fortsätter funderingarna på var det fortsatta livet ska ske. Efter fyra år är många syrier inte inne i steg 1-flykten, utan steg 2. Då framstår ju Sverige som ett lugnt land, bortom eländet. Så berättar många att de tänker, dessuotm har de släkt här. Ingen pratar om välfärden, det är nog mest svenskar som gör det.

Många flyktingar stack till Usa efter andra världskriget. Man ville långt bort från Europa. Det är rimligt att flyktingar fortsätter tänka även när de är på flykt. Du kanske funderar på vad du ska äta på fredag, de tänker på var de ska leva. Väldigt låg förstårelse för flyktingarna tyvärr hos många. De får mycket förstört pga. att vi släppt in fel sorts flyktingar, men nu är det kanske slut med detta. Portarna har stått öppna i så många år, rasismen har vuxit till sig.
Citera
2015-11-12, 15:46
Bannlyst
Det verka vara mycket flyktingar som saknar ID handlingar. Hoppas att det här består och övriga Europa gör copy cat på gränskontroller.

Dom borde utrusta polisen med Ak4 med bajonett på, så man ser att det har lite mer power. Bajonett är bra när man skall avhysa folk ifrån tåg sånt, när folk inte vill samarbeta.
Senast redigerad av 53280 2015-11-12 kl. 15:52.
Citera
2015-11-12, 15:47
Medlem
Citat:
Att stämma av språk mot id är helt normalt och inget att hetsa upp sig över.

Det var inte MOT ID-handlingarna utan bland de som SAKNADE ID-handling.. De skulle man intervjua och kunde de inte prata svenska eller danska DÅ skulle man "helt slumpmässigt" råka välja just dessa..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in