2015-11-12, 13:36
Medlem
Daniel Kristofferson droppade igår under 08-fotboll att en av Stockholmslagen hade något intressant på gång. Under kvällen igår droppade ett trovärdigt nick på Bajens sv.fans att vi hade en spelare på g. Ett annat nick hade hört av en släkting i Halland att en spelare från Västkusten var på g till oss. Oklart om han spelar där just nu eller kommer därifrån. Spelaren det snackas mest om är Valmir Berisha som vann skytteligan i U-17 VM för 2 år sen och gick till Roma (Hade enligt sportchef Jingblad gått till oss annars).

Fan vad jag älskar silly!
2015-11-12, 13:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Daniel Kristofferson droppade igår under 08-fotboll att en av Stockholmslagen hade något intressant på gång. Under kvällen igår droppade ett trovärdigt nick på Bajens sv.fans att vi hade en spelare på g. Ett annat nick hade hört av en släkting i Halland att en spelare från Västkusten var på g till oss. Oklart om han spelar där just nu eller kommer därifrån. Spelaren det snackas mest om är Valmir Berisha som vann skytteligan i U-17 VM för 2 år sen och gick till Roma (Hade enligt sportchef Jingblad gått till oss annars).

Fan vad jag älskar silly!

"något intressant på gång" och "Valmir Berisha" mixar inte. Berisha har presterat 0 och ingenting på allsvensk nivå.
2015-11-12, 14:14
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det är ju så jävla spännande den här tiden på året! Helst år som detta när det fullkomligt dräller av intressanta spelare, känns välbehövligt efter förra årets öken.

Det var några år sedan jag trodde på topplacering för Häcken även om man såklart hoppas varje år. Men om vi får in en klassanfallare inför nästa säsong så ska vi absolut vara med och slåss om guldet, truppen ser i övrigt riktigt spännande ut.

Nja, Waris har väl ÄNNU inte kommit så långt som jag hade räknat med. Men faktum är att han gjort det bättre än de flesta anfallsförsäljningarna från allsvenskan de senaste 5 åren iallafall.

Såja!

Vad gäller Waris så visst är det så. Han har ju trots allt lyckats harva sig vidare från Ryssland. Inte alla som klarar det.

Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
"något intressant på gång" och "Valmir Berisha" mixar inte. Berisha har presterat 0 och ingenting på allsvensk nivå.

Berisha är ett praktexempel på en spelare som i yngre ålder kunde dra fördel av sin fysik (lex U-17 VM) för att på seniornivå inte vara någonting speciellt. Nu skulle han säkert göra det helt okej i Allsvenskan och i ett lag som Bajen. Men han har förstås hybris och lär vilja ha betalt därefter. Bajen kan nog investera dessa pengar mycket bättre på annat håll.
2015-11-12, 14:28
Medlem
mishimas avatar
Citat:

0 och ingenting på seniornivå till och med.
2015-11-12, 14:29
Medlem
M-9s avatar
Även Pavey slutar i AIK, vilket var väntat. Mycket personer som lämnat idag, kan man hoppas på några in imorgon kanske?

http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=9759
2015-11-12, 14:45
Medlem
Punklivs avatar
Nä, Berisha vet jag inte riktigt om jag vill ha... han kan säkert bli en nyttig allsvensk anfallare i framtiden men han verkar som sagt ha hybris och vill nog ha en topplön och kontinuerlig speltid, och det kan man inte gå med på när det gäller honom. Bättre att satsa pengarna på ett säkrare kort.

Om han dock går med på att ta en lägre lön och har tålamodet och viljan att kämpa för att slå sig in i laget kan det ju vara värt att signa honom, fast det kommer han inte göra.
2015-11-12, 14:50
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M-9
Även Pavey slutar i AIK, vilket var väntat. Mycket personer som lämnat idag, kan man hoppas på några in imorgon kanske?

http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=9759

Bra så. En förlängning hade inte varit rimlig ut sportslig synpunkt. Nu ska förstås Perreira ut, och gärna också Stam, även om det blir svårt om inte omöjligt. Ser gärna Linnér som andrakeeper. Säljs Carlgren så behöver vi en ny förstemålvakt alldeles oavsett.

Spelare in är det väl egentligen ingen brådska med. Laget tränar väl november ut och tar sedan återsamling tidigt i januari(?). Det är väl egentligen då vi behöver ha lite folk klart. Men visst, för att stilla mångas abstinens så kan det ju vara kul om AIK släpper någon bomb här i dagarna.
2015-11-12, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Intressant att både AIK, Göteborg och Malmö ska värva toppforward. Göteborg släpper Risku och lär inte gå in i säsongen med bara Boman och Engvall. Jag tror inte att nöjer sig med Markkanen för att ersätta Goitom. Och i Malmö lär Djurdjic lämna.

Alla tre vill hitta någon som går in och är en av seriens bästa anfallare. Det kan bli en intressant vinter. Jag tror Malmö går på Sydamerika, Göteborg tar Gustaf Nilsson och AIK...?

Skulle även vilja lägga till Dif, Norrköping och Elfsborg till skaran som behöver anfallare (då förutsätter jag att Kujovic lämnar). Norrköping är dock ej i skriande behov av en startspelare då de redan har ytterligare två kvalitetsforwards, dock en backup. Dif ser väldigt bleka ut på anfallssidan och Elfsborg har Prodell, Frick och Lasse Nilsson - en anfallstrio värdig som bäst ett mittenlag i Allsvenskan.
2015-11-12, 15:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Matchvärd
Skulle även vilja lägga till Dif, Norrköping och Elfsborg till skaran som behöver anfallare (då förutsätter jag att Kujovic lämnar).

Och Bajen...
2015-11-12, 15:17
Medlem
Punklivs avatar
Bajen vill köpa loss Orlov.

Citat:
– Vi vet än så länge inte vad priset är. Vi har inte kommit så långt. Men vi har kontakter men det utan att någonting är klart, säger Hammarbys sportchef Mats Jingblad till fotbolldirekt.se och fortsätter:

– Vi har hela tiden haft som mål att inleda en dialog med Brann i november och det har vi nu gjort. Jakob har gjort det bra och jag tror och han verkar trivas hos oss, nu får vi se om vi kan komma överens och vilka villkor det kommer att handla om.

Gillar honom inte, men kan väl vara en helt okej bänknötare. Någon startspelare är han i alla fall inte.
2015-11-12, 15:17
Medlem
Citat:
Och Bajen...

Jojo ok, trodde vi diskuterade topplagen i just det här sammanhanget.
2015-11-12, 15:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Matchvärd
Jojo ok, trodde vi diskuterade topplagen i just det här sammanhanget.

Jo, men det intressanta är väl att diskutera vilka lag som kan tänkas konkurrera om samma spelare...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in