2015-11-11, 23:36
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disponent
GANSKA BRA BESKRIVNING av hela händelseförloppet.

Disponent

Legan har inget med mordet att göra.
2015-11-11, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Okej, han hissade upp henne, menar du. Varför måste snöret skäras ned om det löper så lätt att man kan lyfta 50 kg i det?

Snabbt och enkelt att skära av det, besvärligt att knyta upp en knut med handskar på händerna?
2015-11-11, 23:38
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Slutet kuvert? Som i kostölden? Eller har du fler lysande exempel då han använt det förfarandet?

Även GW kunde vara man nog att ändra sig.

ja, jag menar kostölden och där gick han bet trots att man får se det som polisiärt uppklarat. Inga kor försvann den natten. Det var ett exempel på hur fel han kan ha när det gäller ett domslut. Därför är inte ens han säker på att NB blir fälld och vågade inte ta chansen på en revansch trots ett öppet mål utan målvakt.
2015-11-11, 23:41
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Dålig analys, BO levde då hon hängdes. Det är jag övertygad om.
Avsaknaden av sparkmärken på väggar bevisar inte din dåliga analys.
GM:s intention var att hänga en kvinna/flicka och få utlopp för sina perversa lustar under BO: dödskamp, det var själva vitsen i den sadistiske litauern fantasi.
BO:s ben kan ha varit låsta med byxorna nere, BO kan vara för svag för att sparka hejvilt eller något annat.
Vem fan hänger en redan död människa, dessutom en GM under svår tidspress?
Själva hängningen indikerar vad GM är ute efter, "njuta" av sitt offers maktlöshet och dödskamp naturligtvis.
Fattar inte att stollar fortfarande kommer med sina "klarsynta analyser" som om de tror att de tillför något som redan skrivits 100-tals ggr i tråden.
Mår faktiskt fysiskt illa när jag skriver detta.
I flera liknande fall har BO blivit upphängda och tvingade att stå på tå för att inte bli strypta... och när dom inte längre orkar stå på tå så stryps dom. Det är tyvärr vad jag tror hände här

Försök stå på tå med ett åtstramat snöre en par varv runt halsen och sen försök sparka på väggen samtidigt. Fullständigt uteslutet därav inga sparkmärken på väggen.
2015-11-11, 23:42
Medlem
TheMiracles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jmbstyle
NB är dömd sedan dag ett när tidningar började skriva skit om honom. Alla koncentrerar sig och letar enbart efter bevis som pekar på att han är skyldig.

Om han verkligen är oskyldig, och har faktiskt ingenting med LH att göra. Ska han då sitta i förhör och rättegång och ljuga ihop historier? Jag menar det känns som att det är det enda alternativ han har? För NBs "jag vet inte" verkar ingen bry sig om? Berätta för mig hur ska en person som verkligen är oskyldig och vet ingenting ska bete sig för att folk ska tro honom?

Det spelar i stort sett ingen roll vad han säger eller gör i det här läget. Allting vänds emot honom. När han gråter så tycker han bara synd om sig själv. När han inte visar några känslor så är han en iskall jävel. När han svarar fåordigt så är det för att han är skyldig och inte kan förklara de besvärande omständigheterna. Och skulle han bli mer talför och komma med långa utläggningar så kommer det ses som tecken på att han är en manipulativ psykopat. Han är som du säger redan dömd.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gogh
Snabbt och enkelt att skära av det, besvärligt att knyta upp en knut med handskar på händerna?
Vilken knut? Hur avsatte han DNA med handskar på? Hur fick Lisa sitt DNA uppe på den snördel som satt runt röret?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Legan har inget med mordet att göra.

Jag skrev Ganska BRA beskrivning.

Legan gjordes i samband vid sökningen av sök-folk/polis

Men...jag skrev ganska bra beskrivning inte exakt.

Disponent
2015-11-11, 23:43
Medlem
Flamsans avatar
Citat:
Nej, jag skulle nog ha tankarna på annat än håret. På vilket sätt skulle vad ha gått snabbare? Dödsförloppet, knappast.

Har du eller har du någonsin haft långt hår?

För mig och de flesta andra är rörelsen automatisk när jag har dratt något över huvudet att omgående dra loss håret som fastnat. Inget jag någonsin tänker på det bara händer.
F
Även när jag var nyopererad har jag dragit loss håret. Det blir ju automatiskt för det kliar satan framförallt när det sitter mot hals och nacke.
2015-11-11, 23:45
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Jävlar vad åklagaren ägde upp försvarets kronvittne
Vem menar du? Det finns inga Kronvittnen i Sverige, anses inte rättssäkert.
2015-11-11, 23:47
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flamsan
Har du eller har du någonsin haft långt hår?

För mig och de flesta andra är rörelsen automatisk när jag har dratt något över huvudet att omgående dra loss håret som fastnat. Inget jag någonsin tänker på det bara händer.
F
Även när jag var nyopererad har jag dragit loss håret. Det blir ju automatiskt för det kliar satan framförallt när det sitter mot hals och nacke.
Har du någonsin hängt dig? Svara inte, men om du hänger dig någon gång tror jag inte du tänker på frisyren, inte ens med automatik.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-11-11 kl. 23:49.
2015-11-11, 23:51
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Vilken knut? Hur avsatte han DNA med handskar på? Hur fick Lisa sitt DNA uppe på den snördel som satt runt röret?

Du har som sagts innan inte fullständigt material, så du kan omöjligt veta hur många knutar eller inte det fanns. Inte heller någon helhet i händelseförloppet går att dra utan ett fullständigt underlag.
2015-11-11, 23:53
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
ja, jag menar kostölden och där gick han bet trots att man får se det som polisiärt uppklarat. Inga kor försvann den natten. Det var ett exempel på hur fel han kan ha när det gäller ett domslut. Därför är inte ens han säker på att NB blir fälld och vågade inte ta chansen på en revansch trots ett öppet mål utan målvakt.

Självklart är han säker. Varför skulle ha säga i SVT hur domen blir? Det har han inte gjort i något annat mordfall vad jag vet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in