2015-11-11, 23:18
Moderator
blomvattnares avatar
Massor av OT raderat.

Trådens topic är inte vad skribenter tycker om varandra.

/Mod
2015-11-11, 23:19
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Nästa fråga, hur kommer hennes blod till baksidan på jackan
Samma självklara förklaring som vid mord eller självmord, hon blödde från halsen.
2015-11-11, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bommullspinnar
nja, tror nog att den som verkligen bestämt sig tar ett snabbt steg upp på pallen, lägger snaran om halsen och hoppar och inte tänker så mycket på håret. Men bara vad jag tror.

Vilken pall??
2015-11-11, 23:21
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Vilken pall??
Hinken, som står snyggt och prydligt uppställt, bredvid platsen som hon påstås ha hängt.
2015-11-11, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Samma självklara förklaring som vid mord eller självmord, hon blödde från halsen.

Och det rann bakåt och hoppade över kragen och placerade sig på ryggen!

Nej det är för mycket bevisning mot N och han är så skyldig till detta men jag kommer slltid att undra om han verkligen var ensam vilket jag inte tror
2015-11-11, 23:23
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Och det rann bakåt och hoppade över kragen och placerade sig på ryggen!

Nej det är för mycket bevisning mot N och han är så skyldig till detta men jag kommer slltid att undra om han verkligen var ensam vilket jag inte tror
Hur hamnade blodet på ryggen om det var mord?
2015-11-11, 23:23
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkmike
Med all respekt för din ambition att belysa hur svår juridiken är och att ingen oskyldig ska dömas inleder du med en rallarsving 360 grader och anförde "Det finns ingenting som egentligen knyter NB till mordet på Lisa Holm". Det finns det visst det och det har du kunnat konstatera själv vid det här laget och det är inte jag utan slutligen domstolens sak att döma. Till och med dina gelikar reagerade på din inledning.
Den alltid vakne "hasselmuzen" noterade ditt försvarstal och skrev "Nu tror jag inte att NB hade utfört mordet om någon stod och tittade på. Mycket få mord skulle utföras om det fanns vittnen. Bara en känsla..."

Hur det slutade i sägnen för Sven Dufva vet vi. Kulan tog i hjärtat och inte i huvudet. Den visste vart den tog, så och min kommentar.

Jag noterar lite nöjd att till och med motståndsrörelsen använder mitt PS om gångjärnens karaktär och placering i stridens hetta. mot sina motståndare...

Det löd.
PS. Undrar om gångjärnen på ladan satt på in- eller utsidan, till höger eller till vänster, satt dom med spår- eller stjärnskruvar.

Se mitt fetade. Det finns mycket som knyter NB till LH dock inte till mordet på henne, det är slutsatser och antaganden. Jag vet inte hur många gånger jag behöver upprepa att jag TROR att han är mördaren och jag utesluter inte att fler varit inblandade eller i vart fall vet vad som hänt. Det är en mycket stark indiciekedja men det finns en del lite svagare länkar i den. GW har vacklat fram och tillbaka och när han läst FUP var den mycket starkare än han trott. Dock väljer han inför domen att inte spekulera, vilket han gjort i ett slutet kuvert om han var 100% säker på en fällande dom.
2015-11-11, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hur hamnade blodet på ryggen om det var mord?

Han la jackan över huvudet på henne efteråt eller så låg jackan ihop med hjälmen under transporten
2015-11-11, 23:25
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Se mitt fetade. Det finns mycket som knyter NB till LH dock inte till mordet på henne, det är slutsatser och antaganden. Jag vet inte hur många gånger jag behöver upprepa att jag TROR att han är mördaren och jag utesluter inte att fler varit inblandade eller i vart fall vet vad som hänt. Det är en mycket stark indiciekedja men det finns en del lite svagare länkar i den. GW har vacklat fram och tillbaka och när han läst FUP var den mycket starkare än han trott. Dock väljer han inför domen att inte spekulera, vilket han gjort i ett slutet kuvert om han var 100% säker på en fällande dom.

Slutet kuvert? Som i kostölden? Eller har du fler lysande exempel då han använt det förfarandet?

Även GW kunde vara man nog att ändra sig.
2015-11-11, 23:26
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Han la jackan över huvudet på henne efteråt
Det kan han ha gjort efter självmord också. Lisa blödde inte innan hon hängde.
2015-11-11, 23:29
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skurtrasan
Men alltså, hur jag än funderar på olika scenarier om hur IB:s DNA hamnade på LH:s trosor, så får jag det icke till att stämma.
Varför bara på trosorna?
Visst, dom har ju inte topsat varje mm2 men ändå.
Var det möjligen så att det var IB som stod i öppningen till ladan och bad LH om hjälp, när LH sen kom så överföll NB flickan, nej, det kan väl inte vara möjligt?
Nej troligen inte då den yngre brodern ger henne alibi. Hon stekte blinier vid den tiden.
2015-11-11, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsstig
Troligt senario:
-Lockat in LH i ladan
-Drat ned jackan på ryggen låst armarna
-Slitit av hjälmen, därav ett örhänge ute i ladan
-På med snaran och tejp
-Där har LH svimmat/avlidit av strypning. Det finns ju en lega i ladan där jag tror detta har hänt
- Därefter till mjölkrummet
-Hängt upp henne (redan död då eftersom inga sparkmärken på vägg)
-Dragit ned byxor och upp med tröja
-Ollat på hennes sexiga trosor (ej tvättat sig sedan samlaget med IB kvällen innan därav IB:s DNA)
-Runkat/ejakulerat i lampkupan, som inledningsvis råkat ligga på diskbänken i mjölkrummet
-Fått panik, Adrenalinpåslag i magen=fruktansvärt skitnödig
Tagit med sig lampkupan till toarummet, slängt den i handfatet, kommit på att den toalett ej fungerar
-Försökt springa till spritfabriken för att bajsa men hann inte längre än ut till ladan
-Hem för att hämta kniv
-Återvänt för att skära ned henne
-Packat in henne i byggplast eller säck. Även hjälmen men missade en handske.
-Trpt till fyndplatsen.
-Lyft in henne i boden.
-När han skulle ha in henne där så funkade inte det eftersom jackan låste armarna på hennes rygg.
slet då av henne jackan och tryckte in henne i skåpet. Hjälmen gick inte in i skåpet. Öppningen endast 24 cm. På vägen därifrån slängde han jacka o hjälm i rishögen
-Hemma vid 19,30

Och allt detta hinner han med mellan 18,30-19,30

GANSKA BRA BESKRIVNING av hela händelseförloppet.

Disponent

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in