Citat:
Ursprungligen postat av
arkmike
Med all respekt för din ambition att belysa hur svår juridiken är och att ingen oskyldig ska dömas inleder du med en rallarsving 360 grader och anförde "Det finns ingenting som egentligen knyter NB till mordet på Lisa Holm". Det finns det visst det och det har du kunnat konstatera själv vid det här laget och det är inte jag utan slutligen domstolens sak att döma. Till och med dina gelikar reagerade på din inledning.
Den alltid vakne "hasselmuzen" noterade ditt försvarstal och skrev "Nu tror jag inte att NB hade utfört mordet om någon stod och tittade på. Mycket få mord skulle utföras om det fanns vittnen. Bara en känsla..."
Hur det slutade i sägnen för Sven Dufva vet vi. Kulan tog i hjärtat och inte i huvudet. Den visste vart den tog, så och min kommentar.
Jag noterar lite nöjd att till och med motståndsrörelsen använder mitt PS om gångjärnens karaktär och placering i stridens hetta. mot sina motståndare...
Det löd.
PS. Undrar om gångjärnen på ladan satt på in- eller utsidan, till höger eller till vänster, satt dom med spår- eller stjärnskruvar.
Se mitt fetade. Det finns mycket som knyter NB till LH dock inte till mordet på henne, det är slutsatser och antaganden. Jag vet inte hur många gånger jag behöver upprepa att jag TROR att han är mördaren och jag utesluter inte att fler varit inblandade eller i vart fall vet vad som hänt. Det är en mycket stark indiciekedja men det finns en del lite svagare länkar i den. GW har vacklat fram och tillbaka och när han läst FUP var den mycket starkare än han trott. Dock väljer han inför domen att inte spekulera, vilket han gjort i ett slutet kuvert om han var 100% säker på en fällande dom.