Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-08, 16:46
  #8857
Medlem
SkrXcs avatar
Har ni nån actionfylld samurai/ninjarulle att dela med er av? Helst av den seriösa sorten. Ruoroni Kenshin tex känns lite barnslig.


*Bugar*
Citera
2015-11-08, 16:58
  #8858
Medlem
aomames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkrXc
Har ni nån actionfylld samurai/ninjarulle att dela med er av? Helst av den seriösa sorten. Ruoroni Kenshin tex känns lite barnslig.


*Bugar*

13 Assassins tänker jag. Men den har man väl sett.
Citera
2015-11-08, 19:17
  #8859
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkrXc
Har ni nån actionfylld samurai/ninjarulle att dela med er av? Helst av den seriösa sorten. Ruoroni Kenshin tex känns lite barnslig.


*Bugar*
Azumi (2003)
Azumi 2 (2005)
Five Element Ninjas (1982)
Ninja: The Final Duel (1986)
Ninja Wars (1982)
Sword of Doom (1966)
Citera
2015-11-11, 23:30
  #8860
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Har kommit en helt fantastisk fansub på The Chronicles of Evil (2015) så tog och såg den idag.
Riktigt spännande thrillern som i vanlig koreansk anda är vrålsnygg, inget direkt nytt läggs på bordet men underhållande är det och man tröttnar aldrig. Om ni söker något spännande som inte kräver allt för mycket av en som tittare så har ni en stabil thriller i denna.

http://www.imdb.com/title/tt4619940/?ref_=fn_al_tt_1
Citera
2015-11-13, 19:59
  #8861
Medlem
Punklivs avatar
Slog på Kitanos nya film, Ryuzo and the Seven Henchmen, förut. Jag trodde inte att jag skulle gilla den alls med tanke på all dålig kritik och trailern som inte fick mig särskilt uppspelt. Jag blev då extra glad när det visade sig att den inte var så dålig som jag befarade!

Visst är den dum, omogen och billig - men den är framför allt väldigt underhållande. Stabil underhållningsnivå filmen igenom, det händer saker hela tiden och inte en scen är tråkig. Den tappar lite i tempo ibland, men det är inga djupa dalar.

Vad fan Kitano tänkte när han bestämde sig för att ha med alla fisskämt med Ryuzo är dock en gåta för mig... det är verkligen under hans värdighet. Slutet är dessutom ganska antiklimaktiskt, och det är de enda sakerna jag verkligen kan kritisera.

Förväntar man sig en Kitano i högform kommer man bli väldigt, väldigt besviken; det här kan inte mäta sig med filmer som Hana-bi, Sonatine, A Scene at the Sea eller Violent Cop. Vill man ha en underhållande, mysig och hjärndöd yakuza-komedi lär man dock gilla det man ser.

En något svag trea tycker jag helt klart att den är värd, men nu hoppas jag att Kitano går tillbaka till sin gamla nivå och visar att han fortfarande är en mästare.
Citera
2015-11-13, 21:10
  #8862
Medlem
Raudsepps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Har kommit en helt fantastisk fansub på The Chronicles of Evil (2015) så tog och såg den idag.
Riktigt spännande thrillern som i vanlig koreansk anda är vrålsnygg, inget direkt nytt läggs på bordet men underhållande är det och man tröttnar aldrig. Om ni söker något spännande som inte kräver allt för mycket av en som tittare så har ni en stabil thriller i denna.

http://www.imdb.com/title/tt4619940/?ref_=fn_al_tt_1


Har det kommit något annat värt från Sydkorea i action/thriller-väg? Har inte riktigt hängt med de senaste par åren.
Citera
2015-11-15, 13:13
  #8863
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raudsepp
Har det kommit något annat värt från Sydkorea i action/thriller-väg? Har inte riktigt hängt med de senaste par åren.

No Tears for the Dead (2014)
Hwayi: A Monster Boy (2013)
The Terror Live (2013)
New World (2013)
Cold Eyes (2013)

Är några som är bra
Citera
2015-11-25, 00:41
  #8864
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
I fredags var det ju dags för den 52:e Grand Bell Awards i Sydkorea, deras motsvarighet till Oscars kan man säga och det var väl inget snack om vilken film som var den stora vinnaren: Yoon Ye-kyun's (Sex is Zero, Tidal Wave) Ode to my Father stack av med nästan samtliga av de tyngsta priserna och den var även älskad av publiken. 14,2 miljoner koreaner har sett den på bio vilket gjort den till den nästhögst säljande filmen i deras historia.

Vinnare:

Bästa Film: Ode to my Father (Gukjesijang)
Bästa regissör: Yoon Ye-kyun - Ode to my Father
Bästa manliga huvudroll: Hwang Jun-min - Ode to my Father
Bästa kvinnliga huvudroll: Jun Ji-hyn - Assassination (Amsal)
Bästa manliga biroll: Oh Dal-su - Ode to my Father
Bästa kvinnliga biroll: Kim Hae-sook - The Throne (Sado)
Bästa manliga nykomling: Lee Min-ho - Gangnam 1970
Bästa kvinnliga nykomling: Lee Yoo-young - Late Spring
Bästa nykomling, regissör: Baik - The Beauty Inside (Byuti Insaideu)
Bästa manus: Park Sujin- Ode to my Father
Bästa foto: Choi Young-hwan - Ode to My Father

Så där har ni ju lite tips om vad som anses "bäst" i Sydkorea just nu...Ode to my Father blir ju definitivt en kik på eftersom det säkert också blir deras bidrag till Oscars, men The Throne måste man se och Assassination och The Beauty Inside har jag redan, så dags att se dem snart. Gangnam 1970 har jag redan sett.
Citera
2015-11-25, 00:42
  #8865
Medlem
isberg15s avatar
Är infernal affairs värd att se?
Citera
2015-11-25, 02:47
  #8866
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isberg15
Är infernal affairs värd att se?

Ja, absolut. Riktigt bra.
Citera
2015-11-25, 12:30
  #8867
Avstängd
DEPRESSIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isberg15
Är infernal affairs värd att se?
Mycket bra!
Citera
2015-11-25, 12:43
  #8868
Medlem
bajsfittkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isberg15
Är infernal affairs värd att se?
Originalet är bättre!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback