2015-11-11, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsstig
Vet man vems blod det var under foten?
Det är jätte konstigt att dem inte har testat det???
2015-11-11, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Det är jätte konstigt att dem inte har testat det???

Javisst, skulle tillföra utredningen mycket.

Det var inte vad hon dog av. Hon blev mest troligt strypt/hängd av en sexualsadist. Bara läsa FUP.
2015-11-11, 22:24
Medlem
Troligt senario:
-Lockat in LH i ladan
-Drat ned jackan på ryggen låst armarna
-Slitit av hjälmen, därav ett örhänge ute i ladan
-På med snaran och tejp
-Där har LH svimmat/avlidit av strypning. Det finns ju en lega i ladan där jag tror detta har hänt
- Därefter till mjölkrummet
-Hängt upp henne (redan död då eftersom inga sparkmärken på vägg)
-Dragit ned byxor och upp med tröja
-Ollat på hennes sexiga trosor (ej tvättat sig sedan samlaget med IB kvällen innan därav IB:s DNA)
-Runkat/ejakulerat i lampkupan, som inledningsvis råkat ligga på diskbänken i mjölkrummet
-Fått panik, Adrenalinpåslag i magen=fruktansvärt skitnödig
Tagit med sig lampkupan till toarummet, slängt den i handfatet, kommit på att den toalett ej fungerar
-Försökt springa till spritfabriken för att bajsa men hann inte längre än ut till ladan
-Hem för att hämta kniv
-Återvänt för att skära ned henne
-Packat in henne i byggplast eller säck. Även hjälmen men missade en handske.
-Trpt till fyndplatsen.
-Lyft in henne i boden.
-När han skulle ha in henne där så funkade inte det eftersom jackan låste armarna på hennes rygg.
slet då av henne jackan och tryckte in henne i skåpet. Hjälmen gick inte in i skåpet. Öppningen endast 24 cm. På vägen därifrån slängde han jacka o hjälm i rishögen
-Hemma vid 19,30

Och allt detta hinner han med mellan 18,30-19,30
2015-11-11, 22:26
Medlem
MissJaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Kontaminering via Nerijus. Vi vet redan att det har skett - han hade fruns DNA på ett av sina DNA-testade klädesplagg. Svårare än så är det inte. Personligen tror jag han kan ha "lånat" ett par handskar som hon använt.

Mordet är redan löst de facto. Med all säkerhet snart de jure också.
Om han har lånat ett par handskar som hon använt, då han har tagit av sig de precis innan han berörde BO:s trosor. Och i så fall han skulle aldrig avsätta blod när han höll på klä av henne. Eller?
2015-11-11, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Instämmer verkligen i det du skriver, obehagligt men sant.
Är som en masspsykos där alla alternativteoretiker välkomnar allting som är "tvärtemot".
Tvärtemot verkligheten, fakta, logik, bevis och sunt förnuft.
Ju mer sanning som presenteras, desto mer energiska och aggressiva blir dessa anti-människor.
"Dunning-Kruger-Effekten" - visar detta obehagliga bra.
Är verkligen en sanning att inkompetensen yttrar sig i oförmåga att bedöma sin egen kompetens.
Det har vi sett allt för många exempel på här.
Eller på ren svenska - är dom fan inte riktigt kloka?

Jag har haft mitt alternativa scenario från redan dag ett och har inte ändrat mig. Inte ens fupen fick mig ändra. Tvärtom, fuben stärkte mitt antagande att det fanns två män, den ena var en antiftare och den andra en medhjälpare. Anstiftaren kan vara en nära bekant till LH och medehjälparen en person som lämpade väldigt väl till sin uppgift. Han lydde order, var lätt skrämd, gästarbetare och invadrare. Han fick göra skitjobbet och hotades för livet om han tjallar. Där står jag och har inget dåligt smavete av att bekräfta detta.

Tänk er om advokater, åklagare och nämdemän skulle blanda sina egna känslor och sina egna samveten, i de ärenden de handskas med. Det skulle leda dem lätt till fel spår och till fel beslut.
2015-11-11, 22:27
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Troligt senario:
-Lockat in LH i ladan
-På med snaran och tejp
-Där har LH svimmat/avlidit av strypning. Det finns ju en lega i ladan där jag tror detta har hänt
-Ollat på hennes sexiga trosor (ej tvättat sig sedan samlaget med IB kvällen innan därav IB:s DNA)
-Runkat/ejakulerat i lampkupan, som inledningsvis råkat ligga på diskbänken i mjölkrummet
Tagit med sig lampkupan till toarummet, slängt den i handfatet, kommit på att den toalett ej fungerar
-Försökt springa till spritfabriken för att bajsa men hann inte längre än ut till ladan
-Hem för att hämta kniv
-Trpt till fyndplatsen.
-Lyft in henne i boden.
-När han skulle ha in henne där så funkade inte det eftersom jackan låste armarna på hennes rygg.
slet då av henne jackan och tryckte in henne i skåpet. Hjälmen gick inte in i skåpet. Öppningen endast 24 cm. På vägen därifrån slängde han jacka o hjälm i rishögen
-Hemma vid 19,30

Kan du precisera hur upphängningen gick till?
2015-11-11, 22:27
Medlem
Skurtrasans avatar
Men alltså, hur jag än funderar på olika scenarier om hur IB:s DNA hamnade på LH:s trosor, så får jag det icke till att stämma.
Varför bara på trosorna?
Visst, dom har ju inte topsat varje mm2 men ändå.
Var det möjligen så att det var IB som stod i öppningen till ladan och bad LH om hjälp, när LH sen kom så överföll NB flickan, nej, det kan väl inte vara möjligt?
2015-11-11, 22:32
Medlem
MissJaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Jag har haft mitt alternativa scenario från redan dag ett och har inte ändrat mig. Inte ens fupen fick mig ändra. Tvärtom, fuben stärkte mitt antagande att det fanns två män, den ena var en antiftare och den andra en medhjälpare. Anstiftaren kan vara en nära bekant till LH och medehjälparen en person som lämpade väldigt väl till sin uppgift. Han lydde order, var lätt skrämd, gästarbetare och invadrare. Han fick göra skitjobbet och hotades för livet om han tjallar. Där står jag och har inget dåligt smavete av att bekräfta detta.

Tänk er om advokater, åklagare och nämdemän skulle blanda sina egna känslor och sina egna samveten, i de ärenden de handskas med. Det skulle leda dem lätt till fel spår och till fel beslut.
Mycket bra!!! förklara hur IB:s DNA har hamnat på trosorna då?
2015-11-11, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Kan du precisera hur upphängningen gick till?
Det troliga är ju att eftersom hon redan var död då, och hade snaran runt halsen, så var det bara att lyfta upp henne och sedan sno snaran ett antal var runt kroppen. Inte svårt för en stark grovarbetare kontra liten flicka, typ 50 kg.
2015-11-11, 22:34
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Det troliga är ju att eftersom hon redan var död då, och hade snaran runt halsen, så var det bara att lyfta upp henne och sedan sno snaran ett antal var runt kroppen. Inte svårt för en stark grovarbetare kontra liten flicka, typ 50 kg.
Hissade han upp henne, eller var snöret fastsatt i röret och klart innan?
2015-11-11, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hissade han upp henne, eller var snöret fastsatt i röret och klart innan?

Läste du inte mitt senario. Här kommer det igen.

-På med snaran och tejp
2015-11-11, 22:39
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Troligt senario:
-Lockat in LH i ladan
-På med snaran och tejp
-Hem för att hämta kniv
-Trpt till fyndplatsen.
-Lyft in henne i boden.
-Hemma vid 19,30

Dålig analys, BO levde då hon hängdes. Det är jag övertygad om.
Avsaknaden av sparkmärken på väggar bevisar inte din dåliga analys.
GM:s intention var att hänga en kvinna/flicka och få utlopp för sina perversa lustar under BO: dödskamp, det var själva vitsen i den sadistiske litauern fantasi.
BO:s ben kan ha varit låsta med byxorna nere, BO kan vara för svag för att sparka hejvilt eller något annat.
Vem fan hänger en redan död människa, dessutom en GM under svår tidspress?
Själva hängningen indikerar vad GM är ute efter, "njuta" av sitt offers maktlöshet och dödskamp naturligtvis.
Fattar inte att stollar fortfarande kommer med sina "klarsynta analyser" som om de tror att de tillför något som redan skrivits 100-tals ggr i tråden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in