Citat:
Ursprungligen postat av
MAC14
Det är tröttsamt med dessa spam-mongon som håller på och dravlar om precis det han gjorde nu, nämligen att det är fel med kritik bara för att han anser att personerna är vettiga i övrigt. Det vore såklart trevligt om alla kunde vara sams och Motgift inte hade vissa knäppgöksidéer och agendor som de har men nu ser det inte ut så och då får man lov att kritisera det utan att bli påhoppad av nån nationell "peace and lööv"-hippie.
Jag ser en jävla massa spam-mongon från alla håll. Just Arkhamist svarade KommesarieAmalek vars bidrag till tråden var:
Citat:
Tja, är man ZOG-agent eller snurrig foliehatt så är man.
Det är för övrigt oroväckande att Motpol-sfären på sistone verkar ha närmat sig den kosherdoftande Motgift-cirkusen.
Vilket är allt annat än konstruktivt eller ens värdig kritik. Det går att formulera kritik utan att använda sig av ord som "kosher", "ZOG", "judisk", "förrädare", "foliehatt", "agent", "tokkristen", "katolik"(!) etc. precis som det går att bemöta kritik utan att använda floskler som "gör det bättre själv" och liknande. Sedan befinner vi oss mitt i ett brinnande inbördeskrig som inte kommer vara särskilt lågintensivt länge till. Det finns viktigare frågor än Ukraina just nu. Det spelar ingen roll att Motgift-trojkan inte klarar av att erkänna att de gjorde en felaktig analys av läget redan vid start och att det visst gick att förstå att det inte var en nationalistisk revolution på gång. Det är faktiskt inte viktigt längre.
Fan! Vi är mitt inne i ett inbördeskrig där vi som folk riskerar att gå under. Samtidigt närmar sig Sverige och Nato varandra ytterligare varför vi riskerar att se krig mellan Väst och Ryssland inom en snar framtid med Gotland, Stockholm och resten av Sverige som spelplan. Då spelar det inte heller någon roll huruvida Putin är vän eller fiende för ryska bomber och kulor gör ont även på en putinist. Det är överlevnad vi måste fokusera på nu, inte skithögskäbbel.
Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Samma jävla slödder, vissa aldrig annars aktiva på forumet, men så fort nån kritiserar Motgift så dyker de upp som råttor ur sina hålor för att grindvakta. Deras enda uppgift i livet - låt ingen säga nåt negativt om Pastor Söderman. Sektdårar.
Gå tillbaka i tråden och se vilka "usual suspects" som dök upp när Milld diskuterade Ukrainafrågan med trojkan. Apropå slödder och sektdårar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Guillounism
Vad sade man mer specifikt?
Vad jag kan dra mig till minnes i korthet:
1. Att man inte kunde säga så mycket om SMR:s parti eftersom ingen information i princip finns.
2. Att man med anledning av punkt 1. inte heller vet något om partiets ideologi, men att man inte rekommenderade ett stöd till partiet om det skulle visa sig ligga ideologiskt närmst strasserismen. I övrigt ingen kommentar om vilka ideologiska inriktningar man ville stödja.
3. Att man försökt få till en intervju med en högst involverad men som nekade, vilket är en av anledningarna till punkt 1.
4. Att partiet behöver bra kommunala politiker med lokalt förtroende för att lyckas, med bra kommunala program. På samma gång är rikspolitiken mindre viktig i ett tidigt skede för man saknar all möjlighet att komma in i riksdagen de närmsta åren. Detta med hänvisning till SvP:s fiasko.
En balanserad och bra inställning om vi hade befunnit oss i fredstid, men det gör vi inte nu. Vi är i krig, och därför spelar mycket av det här ingen som helst roll. Jag är inte säker på om vi ens kommer få en möjlighet att rösta på SMR:s parti då det är tre år kvar till valet. Mycket kan hända på den tiden. Kommer vi ens ha ett val?