2015-11-11, 20:07
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenab
Att M KD och Fp har förvandlats till inhumana, rasistiska och fascistoida partier får ses som en stor seger för SD.

Vi som sympatiserar med SD har varit tvungna att acceptera att få dessa epitet klistrade på oss. Hur skall nu dessa fåntrattar slippa undan?

Dess företrädare borde inte få komma med sina främlingsfientliga förslag innan de har bett om ursäkt för sin retorik gentemot partier som Ny Demokrati och SD.

Jag kräver att de avskum som först föreslår TUT, först bör besöka Sven Olle Ohlssons grav och där placera en bukett.

För mig är det obegripligt att de partier som har orsakat dagens situation, bara kan byta åsikt och inbilla sig att de kan få förtroende för sina nya xenofoba strategi.

Jag är synnerligen radikaliserad efter att i åratal blivit förolämpad av dessa jeppar därför att jag argumenterat precis på samma sätt som de nu gör.

Det är dessa cyniska hjärtlösa partiers fel att barn drunknar och att Bert Karlsson tjänar pengar. Inte mitt eller SD:s.
Men det är bara att kolla trådens alla idioter. M och KDs förslag är ju plötsligt jättebra för förslagen är så "genomarbetade". SD kan ha skrikit sig hesa om exakt samma problem i åratal, men det spelar ingen roll för 7-klöverskallarna.
Citera
2015-11-11, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteW
Det är just vad du skriver som har gjort att vi i vårt land har hamnat i en okontrollerbar jä-la sörja.
Du hänvisar till vad en kvinna L.M skriver och sen hänvisar till du vad en annan kvinna E.B.T skriver.

Detta är skrivet till läsare på tråden.

Den enda man vi har som säger något är en statsminister som stoltserar med att vi är det första land i världen som har en styrande feministisk regering.

Ser ingen annan hur fel det blir och hur världen hånar och skrattar åt oss när svenska män accepterar att kvinnor styr politiken, medierna, och nästan alla andra samhällsfunktioner och det går åt hel-te och männen accepterar att bli kallade hen och håller tyst när kvinnan talar.

Inget fel med feminism men nu fungerar inte skuldkänslor, dåligt samvete och ett känslostyrt Sverige i detta mycket allvarliga läge när landets framtid står på spel.
Man blir bara mer och mer frustrerad över att se förfallet.
Wow, du måste vara bland det mest korkade som har gått i ett par skor, grattis! Sverige och de flesta andra länderna i världen har styrts av dudes i typ alla tider och se hur det har blivit. Är det kvinnornas fel när gubbarna fuckar up en än gång? Hur många chanser ska hen få även om hen är försedd med en redig prinskorv?
Citera
2015-11-11, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pickpockis
Wow, du måste vara bland det mest korkade som har gått i ett par skor, grattis! Sverige och de flesta andra länderna i världen har styrts av dudes i typ alla tider och se hur det har blivit. Är det kvinnornas fel när gubbarna fuckar up en än gång? Hur många chanser ska hen få även om hen är försedd med en redig prinskorv?

Hur tänker du din stolla?
Finns det andra länder i Europa som är så hårt präglade av feminism som vi?
Du har resultatet av hur det blev i Sverige.
Blev det bra?
Senast redigerad av anteW 2015-11-11 kl. 20:41.
Citera
2015-11-11, 20:19
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Du missförstår mig helt. Så här menar jag:

När det kommer partier som Moderaterna med regeringserfarenhet som lägger mer genomarbetade förslag som kan genomföras direkt eller nästan direkt och där man förstått komplexiteten i frågan och inte bara säger "vi ska minska invandringen med 90 %, utan man förstår att det kräver drastiska åtgärder, typ transitzoner i Malmö; då frågar sig väljarna vad man ska med SD till om de inte ens kan vara det mest seriösa alternativet i deras huvudfråga.

Jag gav i går förslag på vad SD bör göra för att komma ikapp och det är att inrikta sig på den kommande ideologiska debatten efter att gränsen har stängts, vilket snart kommer att ske.

Moderaternas vision är öppna gränser och det här ska bara vara tillfälligt. SD borde ta den ideologiska debatten med Moderaterna om öppenheten. Man bör förklara för väljarna att detta är lika lite en vacker utopi som vänsterns klasslösa samhälle.

Detta ser jag som SD:s existensberättigande, inte att man säger "stoppa all invandring" utan att kunna förklara hur det ska gå till.

Tillägg: Jag kan lägga till att jag aldrig mer under min livstid kommer att rösta på något sjuklöverparti, men det innebär inte jag kommer rösta SD. Den rösten får de först förtjäna.
Fin kappvändning där i slutparagrafen. Och du kommer med råd om hur SD ska "komma ikapp". Ikapp vem? Wake up and smell the coffee!
Citera
2015-11-11, 20:20
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Om SD ökar, ligger kvar på samma siffror eller minskar så är Sverige vinnaren! Hur skulle det sett ut om inte SD fått sätta agendan i invandringsfrågan? Ja, vi hade haft en likadan situation som i går"!

SD kommer troligtvis sjunka till runt 15% efter alla copycat-initiativ och känslostormar, men kommer sedan, sakta men säkert, återigen stiga ju närmre valet 2018, vi kommer... SD kommer där får runt 25% utav rösterna och troligtvis vara störst utav alla då resterande partier kommer sno röster från varandra - särskilt om de fortsätter käbbla om nonsens och vägrar samarbete med SD...
Citera
2015-11-11, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Det enda som du kommer upp med som är "nytt" är matkuponger. Jag tror kanppast att det är dom som gör någon avgörande skillnad. jag tror på att Eu måste klara ut Schengen och Dublinförordningen du tror på att alla ska köra sina egna race men samtidigt vill du ha en öresundsuppgörelse ???.

Men om jag tolkar dig rätt så tror du inte på att ljugbladet som SD delade ut kommer att få någon effekt på flyktingströmen i så falla är vi överens på den punkten

Nu verkar inte ens regeringen tro på att gå via Dublin och EU efter deras besök på Malta.
Gränskontroller ska införas imorgon enligt regeringens presskonferens.

Vi får se hur detta genomförs konkret.

Kan vara på sin plats med tillbakablickar på hur 7K lät för några månader sen:
https://youtu.be/cGVWkwFfDSQ

https://youtu.be/aaEkRDAhPGk
Senast redigerad av Reflector 2015-11-11 kl. 20:47.
Citera
2015-11-11, 20:30
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Det jag inte förstår är att HBTQ-vänstern och "Sjuklövern" tillsammans, i tiotalsår, försökt och tyvärr lyckats, förminska och feminisera den etnisk, svenske mannen - så gör de sedan gemensam sak och importerar totalt oassimilerbara mörkermän från MENA... Först bryter man alltså ner den etniskt, svenske mannen till en lallande fjolla och sedan beblandar man dessa med blodtörstiga, krigsskadade/krigsvana och traumatiserade islamister! Hur fasiken tänkte man där?

Tala om att totalt vilja utradera allt vad jämställdhet och trygghet för kvinnor i Sverige heter. Feminismen i Sverige är bara en sådan total fejk!
Citera
2015-11-11, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Det jag inte förstår är att HBTQ-vänstern och "Sjuklövern" tillsammans, i tiotalsår, försökt och tyvärr lyckats, förminska och feminisera den etnisk, svenske mannen - så gör de sedan gemensam sak och importerar totalt oassimilerbara mörkermän från MENA... Först bryter man alltså ner den etniskt, svenske mannen till en lallande fjolla och sedan beblandar man dessa med blodtörstiga, krigsskadade/krigsvana och traumatiserade islamister! Hur fasiken tänkte man där?

Tala om att totalt vilja utradera allt vad jämställdhet och trygghet för kvinnor i Sverige heter. Feminismen i Sverige är bara en sådan total fejk!

Det har bara varit ett politiskt spel, masshypnos och hjärntvätt. Det som har hänt har ingenting med logik eller humanism att göra.
Om du kategoriserar dessa människor som religiösa eller sektmedlemmar så blir det mycket lättare att förstå varför det gick så illa.
Citera
2015-11-11, 20:37
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Löfven räddar Sverige!! Gränskontroller fr. o m i morgon. Presskonferens kl 20.00
Gränskontrollerna kommer i praktiken leda till att fler söker asyl i Sverige. Detta pga att de som vill åka igenom landet, för att söka asyl i Finland eller Norge, inte tillåts göra det, utan måste söka asyl i Sverige eller vända om.

Så tyvärr, någon räddning för Sverige blir detta inte.
Citera
2015-11-11, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Gränskontrollerna kommer i praktiken leda till att fler söker asyl i Sverige. Detta pga att de som vill åka igenom landet, för att söka asyl i Finland eller Norge, inte tillåts göra det, utan måste söka asyl i Sverige eller vända om.

Så tyvärr, någon räddning för Sverige blir detta inte.

Men hur går det för alla som inte kan legitimera sig? jag vill minnas att 90 % saknar pass (så var det i vart fall för några år sedan). Vad händer med dessa? Kommer de inte kunna resa in i landet?

Har jag missförstått något?
Citera
2015-11-11, 20:54
Medlem
Cataphracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaSparetklenod
M och KD:s förslag är framlagda för den akuta situationen just nu.
Jag kan inte höra ärlighet eller genuin vilja från dom att stoppa massinvandringen långsiktigt.

Värt att påminna är att innan folkvandringen tog fart i år så hade vi också massinvandring och alliansen verkar inte ha problem med dom siffrorna.

Lena Mellin, som nu verkar se rimlighet i KD:s förslag ( hennes reaktion om SD hade föreslagit läger? ), vet ändå att Ebba och övriga alliansen innerst inne är flyktingkramare som inte kommer lägga nödvändiga förslag som långsiktigt stoppar massinvandringen.

Ska SD-röstare som går tillbaka till M eller KD vara nöjda med invandringssiffror som vi hade säg 2007?
KD:s förslag var skit, men M:s var ju lika restriktiva som SD:s.
Citera
2015-11-11, 21:14
Medlem
sxephils avatar
Gränskontroller införs endast för att hittills har hälften av invandrarna inte sökt asyl. Så invandringen kommer alltså inte minska, utan alla som kommer hit kommer räknas som asylsökande istället.

Svensken är bra dum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in