2015-11-11, 19:16
Medlem
svenabs avatar
Att M KD och Fp har förvandlats till inhumana, rasistiska och fascistoida partier får ses som en stor seger för SD.

Vi som sympatiserar med SD har varit tvungna att acceptera att få dessa epitet klistrade på oss. Hur skall nu dessa fåntrattar slippa undan?

Dess företrädare borde inte få komma med sina främlingsfientliga förslag innan de har bett om ursäkt för sin retorik gentemot partier som Ny Demokrati och SD.

Jag kräver att de avskum som först föreslår TUT, först bör besöka Sven Olle Ohlssons grav och där placera en bukett.

För mig är det obegripligt att de partier som har orsakat dagens situation, bara kan byta åsikt och inbilla sig att de kan få förtroende för sina nya xenofoba strategi.

Jag är synnerligen radikaliserad efter att i åratal blivit förolämpad av dessa jeppar därför att jag argumenterat precis på samma sätt som de nu gör.

Det är dessa cyniska hjärtlösa partiers fel att barn drunknar och att Bert Karlsson tjänar pengar. Inte mitt eller SD:s.
Citera
2015-11-11, 19:17
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
Men samtidigt, hade SD bombarderat media med förslag och situationen fortsatt så hade du säkert gett SD kritik för att förgifta debatten så att inga andra partier vågar lägga samma förslag...
Du missförstår mig helt. Så här menar jag:

När det kommer partier som Moderaterna med regeringserfarenhet som lägger mer genomarbetade förslag som kan genomföras direkt eller nästan direkt och där man förstått komplexiteten i frågan och inte bara säger "vi ska minska invandringen med 90 %, utan man förstår att det kräver drastiska åtgärder, typ transitzoner i Malmö; då frågar sig väljarna vad man ska med SD till om de inte ens kan vara det mest seriösa alternativet i deras huvudfråga.

Jag gav i går förslag på vad SD bör göra för att komma ikapp och det är att inrikta sig på den kommande ideologiska debatten efter att gränsen har stängts, vilket snart kommer att ske.

Moderaternas vision är öppna gränser och det här ska bara vara tillfälligt. SD borde ta den ideologiska debatten med Moderaterna om öppenheten. Man bör förklara för väljarna att detta är lika lite en vacker utopi som vänsterns klasslösa samhälle.

Detta ser jag som SD:s existensberättigande, inte att man säger "stoppa all invandring" utan att kunna förklara hur det ska gå till.

Tillägg: Jag kan lägga till att jag aldrig mer under min livstid kommer att rösta på något sjuklöverparti, men det innebär inte jag kommer rösta SD. Den rösten får de först förtjäna.
Senast redigerad av Menved 2015-11-11 kl. 19:20.
Citera
2015-11-11, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article21743238.ab

När KD vill skapa jättelika koncentrationsläger vid gränserna hyllar Lena Melin detta. Vad tror ni hon skrivet om det var SD förslag?

Det är just vad du skriver som har gjort att vi i vårt land har hamnat i en okontrollerbar jä-la sörja.
Du hänvisar till vad en kvinna L.M skriver och sen hänvisar till du vad en annan kvinna E.B.T skriver.

Detta är skrivet till läsare på tråden.

Den enda man vi har som säger något är en statsminister som stoltserar med att vi är det första land i världen som har en styrande feministisk regering.

Ser ingen annan hur fel det blir och hur världen hånar och skrattar åt oss när svenska män accepterar att kvinnor styr politiken, medierna, och nästan alla andra samhällsfunktioner och det går åt hel-te och männen accepterar att bli kallade hen och håller tyst när kvinnan talar.

Inget fel med feminism men nu fungerar inte skuldkänslor, dåligt samvete och ett känslostyrt Sverige i detta mycket allvarliga läge när landets framtid står på spel.
Man blir bara mer och mer frustrerad över att se förfallet.
Senast redigerad av anteW 2015-11-11 kl. 19:45.
Citera
2015-11-11, 19:27
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Situationen är enligt mig följande; SD har under ett antal år gjort en imponerande prestation från att ha varir ett marginellt kuf-parti till riksdagens tredje största parti och efter senaste valet haft en imponerande tillväxt i opinionen. Skälet till detta är enligt mig hänförligt till en enda sak, SD har framstått som dom som tagit problemen med bristande integration och ett allt för generöst flyktingmottagande på allvar.

Istället för att diskutera sakfrågan har de övriga partiera försökt tiga ihjälp SD och media har fösökt stimatisera partiet och enskilda medlemmar. Detta har i stor utsträckning varit kontraproduktivt. SDs kanske främsta prestation är framtivingat av DÖ då övriga partier framstod som en i det närmaste politisk kartell.

Detta agerande har lett till att väljare som sett och upplevet de problem som flyktingmottagande och bristande integration inneburit sett sig ha enbart ett alternativ, SD. Det innebär att t.ex moderater som inte omfamnade "öppna era hjärtan" har valt att gå till SD. Min slutsats är att man inte gått till SD man har gått från Moderaterna (t.ex). Detta är något som ofta är vanligt i mellanvalsperioder då partisympatier tenderar att vara svagare.

När DÖ dog försvann SDs argument som enda oppositionsparti, när nu i princip samtliga partier diskuterar olika former av begränsningar i flyktingmottagndet så försvinner SDs övertag även här.
SD riskerar då att bli ett parti som andra och kommer att bedömas på hela sin politik och på sina politiker och det förtoende väljarna har för dessa.

Detta inser naturligtvis SDs ledning men man vet inte hur man ska hantera detta. Den patetiska presskonferensen med annonskampajner och fokomröstningen kan tyda på ett inslag av osäkerhet och desperation. Min bedömning var från först stund att det var trams och att det hela var riktat innåt för att visa att partiledningen hade kontroll och var aktiva. Det har nu visat sig att man inte har en susning om vad man håller på med. Det svaga insatser partiledningen gjort för att försvara flygbladen visar att man saknar kontroll.

Min tro är att vi kommer att få se hur SD sakta men säker kommer att sjunka i opinionen då kommer det att bli intressant att se hur detta påverkar samanhållningen i partiet. Hittills så har man kunnat tysta kritik med ständigt stigande opinionssiffror men frågan är vad som händer när dom börjar sjunka och folk ser hur man riskerar att förlora sina mandat.

Tror du inte att medborgarna ser genom det populistiska med tanke på hur regeringen skött sig hittills?

När de RIKTIGA problemen börjar kommer medborgarna att efterfråga hårdare tag och alternativen blir därför extrema.

Tror ni?
Citera
2015-11-11, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cataphract
Att SD sjunker i opinionen spelar ingen större roll, kom ihåg att de flesta invandringskritiker inte är specifikt lojala till något parti utan det handlar främst om att man inte vill ha invandring hit och vilket parti som erbjuder den vägen är irrelevant.

Om (M) skulle få igenom sina förslag så kommer jag inte bry mig något särskilt om att SD troligtvis kommer sjunka till 12-13 % ifrån nuvarande cirka 20 %.

M och KD:s förslag är framlagda för den akuta situationen just nu.
Jag kan inte höra ärlighet eller genuin vilja från dom att stoppa massinvandringen långsiktigt.

Värt att påminna är att innan folkvandringen tog fart i år så hade vi också massinvandring och alliansen verkar inte ha problem med dom siffrorna.

Lena Mellin, som nu verkar se rimlighet i KD:s förslag ( hennes reaktion om SD hade föreslagit läger? ), vet ändå att Ebba och övriga alliansen innerst inne är flyktingkramare som inte kommer lägga nödvändiga förslag som långsiktigt stoppar massinvandringen.

Ska SD-röstare som går tillbaka till M eller KD vara nöjda med invandringssiffror som vi hade säg 2007?
Citera
2015-11-11, 19:29
Medlem
tronpretendents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved

När det kommer partier som Moderaterna med regeringserfarenhet som lägger mer genomarbetade förslag som kan genomföras direkt eller nästan direkt och där man förstått komplexiteten i frågan och inte bara säger "vi ska minska invandringen med 90 %, utan man förstår att det kräver drastiska åtgärder, typ transitzoner i Malmö; då frågar sig väljarna vad man ska med SD till om de inte ens kan vara det mest seriösa alternativet i deras huvudfråga.
Steg 1 måste vara att lansera idén om att invandringen skall strypas, och få den accepterad. Vari ligger poängen i att prata om hur den skall strypas när de andra i riksdagen är emot idén i sin helhet? Borde debatten sett ut så här?:

Åkesson: Vi kan inte ha invandring till Sverige!
Löfven: Jo, det kan vi, det funkar jättebra, du är rasist.
Åkesson: Vi tänker införa transitzoner ser ni, så då kan vi minska invandringen!

SD har haft en rad konkreta förslag på hur invandringan skall minskas. Hade vi haft tydlig signalpolitik från början hade inte några transitzoner behövts. Du tycker moderaternas förslag, vars legalitet ifrågasätts av deras allianskamrater, är mer genomarbetat än alla SD:s motioner i frågan? Har de förstått frågans komplexitet på ett annat sätt?
Citera
2015-11-11, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Du missförstår mig helt. Så här menar jag:

Ingenting av utspelen från moderaterna har genomförts vad jag vet.
Om det vore så enkelt, varför görs det inte?

Men anledningen till att moderaterna skulle kunna genomföra ev konkreta förslag snart är ju också för att SD röstar Ja för det i riksdagen. Men om SD lägger ett förslag så röstar alla ner det även om de själva lagt exakt samma förslag tidigare.
Övriga riksdagen beter sig som barnrumpor i riksdagens kammare.

Massor av förslag hade kunnat genomföras nu och för längesedan om moderaterna hade gått SD till mötes och satt sig ner och samarbetat i dessa frågor, eller hur?
Citera
2015-11-11, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vic1988
Jag tror SD är här för att stanna. De var Sveriges tredje största parti och fortsatte öka redan "innan" flyktingkrisen. Visst tror jag de skulle förlora sina nyvunna procent om t.ex moderaternas flyktingpolitik genomförs. Men en jävla massa svenskar är så sjukt trötta på särbehandlingen av icke-svenskar, den politiska korrektheten, lögnerna i media, feminazisterna, feminiseringen av män, nedmontering av kärnfamiljen, ja ni fattar.

Alla rätt! Du fick t.o.m. med PK facismen. Skribent ovan hakadeupp sig på svårigheten att assimilera så många. Men varför assimilera? Så länge regimen tillåter svensken vara så svensk han vill, så blir det säkerligen inga problem. Och om de invandrade försörjer sig själv och inte skall bli försörjda.
Och om övriga samhället blir anpassat till ökade kvantitetskrav på hela offentliga sektorn. Vården, skolan, omsorgen, domstolar, poliser, ja hela samhället måste växa.

Detta skulle bli många jobb. Tyvärr offentligbekostade. Men jag tror att kreativiteten kommer med invandrarna. De flesta har nog haft egna företag. Det finns inga A-kassor i vare sig Syrien eller Irak eller Afghanistan. Någon Somalier uttryckte det att det ingick inte i deras kultur att vara anställda.

Nu införs gränskontroller f.o.m. I morgon . Presskonferens kl 20.00. Enl Rapport.
Citera
2015-11-11, 19:37
Medlem
Ganska naturligt SD tappar allt nu när de andra börjar föra deras migrationspolitik
Citera
2015-11-11, 19:45
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Ganska naturligt SD tappar allt nu när de andra börjar föra deras migrationspolitik
Fast "de andra" körde landet i botten först. Tror du det är en kioskvältare?
Citera
2015-11-11, 19:46
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
När Sverige rasar på riktigt kommer väljarna komma ihåg vilka de skyldiga är dvs 7-klövern. Att vända kappan efter vinden i elfte timmen hjälper inte. Speciellt eftersom DÖ fortfarande gäller i praktiken. Om M nu menar allvar börja med att fälla regeringen och ta makten...

Precis problemen är inte nu, utan om ca 5-10 år när utanförskapsområden har vuxit för dom försvinner inte, det är ju detta som är den stora utmaningen inte att tex skaka fram tält. En för stor invandring på för kort tid talade man om, titta nu då och räkna med skottlossningar och annat berikande.
Citera
2015-11-11, 19:50
Medlem
Löfven räddar Sverige!! Gränskontroller fr. o m i morgon. Presskonferens kl 20.00
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in