Citat:
Ursprungligen postat av
Reflector
Men samtidigt, hade SD bombarderat media med förslag och situationen fortsatt så hade du säkert gett SD kritik för att förgifta debatten så att inga andra partier vågar lägga samma förslag...
Du missförstår mig helt. Så här menar jag:
När det kommer partier som Moderaterna med regeringserfarenhet som lägger mer genomarbetade förslag som kan genomföras direkt eller nästan direkt och där man förstått komplexiteten i frågan och inte bara säger "vi ska minska invandringen med 90 %, utan man förstår att det kräver drastiska åtgärder, typ transitzoner i Malmö; då frågar sig väljarna vad man ska med SD till om de inte ens kan vara det mest seriösa alternativet i deras huvudfråga.
Jag gav i går förslag på vad SD bör göra för att komma ikapp och det är att inrikta sig på den kommande ideologiska debatten efter att gränsen har stängts, vilket snart kommer att ske.
Moderaternas vision är öppna gränser och det här ska bara vara tillfälligt. SD borde ta den ideologiska debatten med Moderaterna om öppenheten. Man bör förklara för väljarna att detta är lika lite en vacker utopi som vänsterns klasslösa samhälle.
Detta ser jag som SD:s existensberättigande, inte att man säger "stoppa all invandring" utan att kunna förklara hur det ska gå till.
Tillägg: Jag kan lägga till att jag aldrig mer under min livstid kommer att rösta på något sjuklöverparti, men det innebär inte jag kommer rösta SD. Den rösten får de först förtjäna.