2015-11-11, 17:37
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
Gör dig inte dum. Allt jag sa är nytt jämfört med idag eftersom inget av det jag räknade upp har genomförts.

Jo, utdelning av information på plats är också väldigt mycket viktigt och kommer högt upp på listan.

Du har naturligtvis rätt i att det inte genomförts men det mesta är antingen med i överenskommelsen eller på förslag från partierna som tar frågan på allvar. Visst är information viktigt men lögner är oviktiga och kontraproduktiva eftersom flyktingarna nu vet att att information från Sverige bara är "hitte på" från stollar.
Citera
2015-11-11, 17:43
Medlem
Tror du har helt fel, så länge denna massinvandring fortsätter kommer SD att öka. Är bara att se på sin facebook eller ute på jobbet att fler och fler tänker som SD samt har sett igenom lögnerna från M och S, det vill säga sno SD:s politik rakt av.
Citera
2015-11-11, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gladespade
jag tycker att Sd ska komma med förslaget att förbjuda religion,även kristendom. Ett sånt land vill jag leva i. Det är 2015, vetenskaps tid,dags att sluta tro på tomten,bigfoots,zombies och gudar. dessutom bryter även dom som lär ut mot guds ord.

jag tror faktiskt att mer än 50% vill rösta på detta nästa val.

Nja, förbjuda är att ta i. Men visst ska religion betraktas som vilken fritidssysselsättning som helst. Typ boule, körsång eller vedklyning.

Citat:
Ursprungligen postat av banankex1
Flygbladet var fullständigt idiotiskt och kommer effektivt bromsa. Att vara så sjukt otaktiska i det läget vi står inför är helt Oförsvarbart.
Allt de hade behövt göra var att sitta ned i båten, stå fast vid sin politik och vänta på sin tur.
Nu får de med all jävla rätt löpa gatlopp om.deras idiotiska påståenden.om.burkar och halal.
Jag tappade på ett bräde allt förtroende för partiet, när de i.ett sånt här känsligt läge gör detta. Grymt skönt att M klev fram som ett seriöst alternativ

Jag tycker tvärt om att SD:s agerande var alldeles utmärkt bra.

Äntligen ett parti som ådagalägger sin politik i praktisk handling. Att "sitta ner i båten" och inhösta politiska poäng är bara cyniskt.

När Sverige håller på att kollapsa är det oanständigt att ägna sig åt taktiska piruetter.
Citera
2015-11-11, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Du har naturligtvis rätt i att det inte genomförts men det mesta är antingen med i överenskommelsen eller på förslag från partierna som tar frågan på allvar. Visst är information viktigt men lögner är oviktiga och kontraproduktiva eftersom flyktingarna nu vet att att information från Sverige bara är "hitte på" från stollar.

Du tror alltså att det jag räknade upp kommer att genomföras av 7K och under regeringen Löfven?
Intressant.

Har du gjort en enkätundersökning på Lesbos om hur tongångarna går eller vad baserar du detta påstående på?
Citera
2015-11-11, 17:50
Medlem
Kanske om gammelmoderater och KDU får väldigt stort inflytande

Citat:
Ursprungligen postat av goteborgsfiskaren
Att nu rösta på M är som att ge dina pengar till den person som har misshandlat dig grovt bara för att han i elfte timmen fick samvetskval och ringde en ambulans. Istället för att avlida blev du ju bara svårt handikappad.

Skulle nog säga att M bara får en trovärdighet måttlig invandring ifall det petar Batra, gammelmoderaterna tar över och MUF:s inflytande elimineras (MUF: Gränskontroller solkar ner helheten).

Eftersom Ebba inte har samma kopplingar till Hägglund har hon möjlighet att kunna få en större trovärdighet än M. Den som ha störst trovärdighet är KDU:s ordförande "För få bostäder. För att integrationen ska fungera räcker inte positiva attityder. ..." i DN före valet Hon är den enda partipolitiker på hyfsad nivå förutom SD som gick ut med att det inte kan hålla på så här och som inte backade när kritiken kom (jämför Billström).

Om SD inte fortsätter uppträder så orutinerat och märkligt som det här med Burkan på flygbladet så kommer nog många minnas att det var Alliansen och Mp som låg bakom politiken som ledde till nuvarande situationen...
Citera
2015-11-11, 17:53
Medlem
Din analys är fel. Just nu borde vänsterpartiet och sd vara vinnare för dom är partierna som står utanför överenskommelsen om flyktingpolitiken. Dom andra riksdagspartierna bestämmer nu hur flyktingpolitiken kommer vara. Tror inte att dom kommer stänga gränserna, ingen vågar. Därför skyller man på EU och polisen. Svenska folket tycker nog att dom är handlingsförlamade. Debatter sedan kommer dom skylla på varandra hur det blev som det blev. Vänsterpartiet kommer säga att dom inte var med men det var rätt beslut att ta emot alla. Sd kommer bara konstatera, vad var det vi sa.
Citera
2015-11-11, 17:54
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
Du tror alltså att det jag räknade upp kommer att genomföras av 7K och under regeringen Löfven?
Intressant.

Har du gjort en enkätundersökning på Lesbos om hur tongångarna går eller vad baserar du detta påstående på?

Jag tror att delar av det du räknade upp och annat som du inte hade med kommer att genomföras. Jag är övertygad om att SD inte kommer att få vara med och påverka.

Nja nu är det inte jag som hittat på tramskampanjen det är SD som då också ska visa på effekten. Men generellt kan man hävda att lögner sällan är någon framgångsrik metod på sikt. Om någon avslöjats som lögnare så minskar trovärdigheten i framtiden.

Men som SD-sympatisör så kanske du är så van att hantera lögner från partiet så du blivit hemmablind
Citera
2015-11-11, 18:00
Medlem
valleros avatar
Trådstarten är berättigad. Men även om (med armen vriden) M och KD kommer med förslag som är snodda från SD så ändrar det ingenting. Alla 7-K partier är 100% för massinvandring. Förslagen emanerar från att det inte går att trycka in fler asylanter just nu.

Vad de definitivt inte menar är att hela EU är ett gigantiskt systemfel. Vilket tveklöst är det grundläggande problemet.
Det finns väl en risk att SD tappar då folk inte förstår vad som händer. Men på ett sätt är det bra med denna oönskade invällning, folk kommer förstå lite mer. Jag tror SD kommer att behålla sin position som opposition i opinionen.
Citera
2015-11-11, 18:01
Medlem
MorkaKrafters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansternationellt
Jag tycker tvärt om att SD:s agerande var alldeles utmärkt bra.

Äntligen ett parti som ådagalägger sin politik i praktisk handling. Att "sitta ner i båten" och inhösta politiska poäng är bara cyniskt.

När Sverige håller på att kollapsa är det oanständigt att ägna sig åt taktiska piruetter.

Jag är beredd att hålla med. Även om man kan diskutera innehållet i flygbladet så blir det ju bara petitesser som inte har någon större betydelse. Det viktiga är att någonting görs. Handlingskraft är det som räknas.
Citera
2015-11-11, 18:02
Medlem
Citat:
Jag tror att delar av det du räknade upp och annat som du inte hade med kommer att genomföras. Jag är övertygad om att SD inte kommer att få vara med och påverka.

Nja nu är det inte jag som hittat på tramskampanjen det är SD som då också ska visa på effekten. Men generellt kan man hävda att lögner sällan är någon framgångsrik metod på sikt. Om någon avslöjats som lögnare så minskar trovärdigheten i framtiden.

Men som SD-sympatisör så kanske du är så van att hantera lögner från partiet så du blivit hemmablind

Vilket sanningssägande parti sympatiserar du själv med?

Jag tycker flygbladet var ganska taffligt, är inte säker på att det ens var koordinerat från ledningen, men det är troligtvis bättre än inget. Förhoppningsvis får det en del människor att googla läget lite närmre och då kanske få upp en bild på Löfvens kalla tält.

Nästa gång kan man ju skriva att mina förslag kommer att införas eftersom dessa enligt dig snart kommer att bli verklighet under Löfvens regering. Eller hur?
Citera
2015-11-11, 18:03
Medlem
guderis avatar
Citat:

Vänta ett tag nu, menar du att lögner och politik skulle vara någonting som är unikt för SD och nytt nu i och med kampanjen eller hur ska jag tolka det?
Citera
2015-11-11, 18:11
Medlem
[quote=Vansternationellt|55354320]Nja, förbjuda är att ta i. Men visst ska religion betraktas som vilken fritidssysselsättning som helst. Typ boule, körsång eller vedklyning.

Kan ju tillägga att pga religioner så är det många krig i världen. Så inte ens som hobby får man lära ut strunt som folk måste följa. Tänker mest på muslim såklart. Men alla religioner är strunt.

I en religionfri värld skulle det bli mindre krig, och nåt land måste vara först att förbjuda. Sverige Sen kanske det dröjer 50 år till det är accepterat av alla.
Senast redigerad av gladespade 2015-11-11 kl. 18:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in