Citat:
Ursprungligen postat av
Disponent
TIDERNA
MINA NYA BERÄKNINGAR
18.22 Lisa Holm skickar sms till sin pappa
18.26 "Fickringning" från Lisa till hennes far som hör henne säga "Det är klart". (Troligen Lisas svar när Nerijus frågar om hon vill hjälpa honom med något.)
18.28 - 18.30 - Anfalls Lisa
18.39 Lisas telefon är fortfarande påslagen.
18.51 (senast) G*stav Jönsson passerar ladan och ser en grå hantverkarbil utanför kaféet (Nerijus VW Sharan)
18.54 GM Åker bort från ladan Till Martorp ----- ALLT HÄNDER UNDER 25-27 MINUTER
18.56 (senast) H*nrik Jönsson passerar ladan. Den grå bilen är då borta (kanske inkörd bakom ladan för att forsla bort Lisas kropp)
18.59 Lisas telefon är inte längre påslagen
19.00 (cirka) Vittnena L*rs och M*lin ser en silvergrå Litauenmärkt bil (Nerijus VW Sharan) köra i hög hastighet på vägen från Blomberg till Martorp.
[19.05-19.15 Nerijus gömmer Lisas kropp i den dammiga byssjan och hennes hjälm och jacka i en rishög.]
19.20 (cirka) Vittnena Th*mas och Ann*ka ser Nerijus VW Sharan köra på vägen från Martorp mot Blomberg.
[Irina ser att Nerijus kommit hem. Sitter och röker på trappan.]
19.25 (cirka) G*stav Jönsson åker förbi.
[Irina ser att Nirijus byxor är vitdammiga nedanför knäna och lägger dem i tvättmaskinen.]
19.35-19.51 Nerijus talar med sin mamma på Skype.
20.00 Nerijus och Irina åker till Källby.
20.07-20.11 Neriijus och Irina köper pizza hos Handlar'n i Källby.
var har du fått det ifrån att telefonen inte var påslagen 18.59 ???
om jag förstår rätt av texten på sidan 30 ,så stängdes den av någon gång mellan 18,30 och
19.59.
närmare går inte att fastställa det !.enligt texten !
enligt
mig trovärdiga vittnen så var en grön lastmaskin ute och körde utan förare ??? på söndagen ! och hade placerat sig i porten på baksidan ,
,men visst om man bortser från vittnesmål som inte passar in i bilden så ok