2015-11-10, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Det är nog det troligaste scenariot, det finns tusen skrymslen att gömma en hopvikt byggplast på... förmodligen behöver den inte ens vara gömd för att försvinna i den mängd bråte som finns i området. Det skulle vara mycket intressant att veta hur han gjorde för att få spåren efter Lisa att inte synas i det fordon han fraktade kroppen i, vilket troligtvis var hans sharan. Byggplast står nog högst upp på min lista över sätt som spår har dolts i fordonet.

Men att han var så kylig att han tog hand om plasten så den försvann när han gödslade med andra ledtrådar
2015-11-10, 22:37
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Oj, har jag missat en fil ? Jag har tre filer, namnen slutar med Aktbil 86, Aktbil 87, Aktbil 88. I dessa hittar jag inget S25 (eller S.25). Har du länk till en ev fjärde fil ?
Sidan 25 är det och det är i aktbilaga 88. Tilläggsprotokoll till 5000-K698204-15
Det materialet heter S208
2015-11-10, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disponent
Bra Svar Poppsan.
Om Lisa blev överfallen direkt inne på logen, så finns det bilder på en LEGA som hon kanske låg en kort stund:
Får man en snara runt halsen som direkt dras åt, så tar det inte lång stund innan man blir medvedslös, och död:
Hon kanske flyttades från LEGAN inne på logen, och in i slakterirum där hon hängdes upp.

Disponent

Och där tror jag att hon föll omkull efter en spark mot underbenen, slog kanske i ansiktet och både lite därav blodet i hjälmen där man har munnen, L försöker dra bort repet runt halsen och då drar N ner med jackan bakom ryggen för att låsa armarna och där flyger den ena handsken iväg, släpas en bit i repet och lyfts resten av biten in i mjölkrummet, jackan dras av och händerna och fötterna binds, kanske är hon halvvaken nu för det tror jag han vill hon ska vara, ställer henne upp när han håller i henne och drar sedan upp henne så snabbt att tungbenet går av och blodet börjar rinna , han tejpar hennes huvud för att undvika att blod ska rinna mer än det gjort, gör sin onanigrej ok njuter i några minuter, sedan kommer verkligheten ikapp och han börjar bli stressad. Han klipper av repen runt armar och ben men ser att det blöder ännu och hämtar sin byggplast, skär ner kroppen och det är svårt då det hänger en tyngd i repet nu, står på något och drar i snöret med ena handen och skär med den andra, kroppen hamnar på plasten och jackan läggs där i, in med paketet i bilen och ännu en runda i lada och mjölkrum nu med tunnel seende och hittar några repstumpar som han slänger i vasken , plockar upp hjälmen och kör iväg, på hemvägen går han in hemma och får frågan om han vill ha pannkakor, säger senare och går igen och fortsätter mot Martorp , lägger kroppen i gräset utan för Byssjan där gräset var nedtryckt och drar in kroppen genom dörren och fram till skåpet, håller henne så rakt han kan och släpper ner kroppen som hamnar på knä och trycker sedan ihop den så gott det går, lägger kläder över och får ställa en dunk framför som fixerar paketet och hoppar sedan ut och tar med sig plasten, upptäcker att jackan ligger kvar i plasten och bestämmer sig för att elda upp den, eldar upp plasten och den försvinner på en sekund, tar plånboken ur jackans ficka och trycker in jackan och hjälmen i riset, men blåsten gör att riset flyttar på si lite och den blir lite synlig om man står högt upp på baksidan . Kommande dag sprider han ut mobil som han tog redan i ladan och det som var i plånboken, kreditkort hit och körkort dit !
2015-11-10, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det har aldrig funnits någon lega! Det är polisen som vid sitt sökande har gjort så det ser ut som en lega.

Fup sidan 617
I Nordanstigs protokoll beskrivs en plats i stalldelen där han ser något som han beskriver som en ”lega”.
Efter kontroll med polispersonal samt förevisande av foton (se sidan 2) så har det framkommit att den s.k. legan har uppkommit vid en genomsökning av halmen/stalldelen som gjordes den 8 juni 2015.

Det behöver det inte bli nödvändigtvis heller för hon har nog om hon har legat endast gjort det Max 1 min
2015-11-10, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Jag misstänker att du inte är hantverkare iallafall... inte för att vara taskig, men din analys suger verkligen. Det är en pem-slang inte ett stålrör. Hur kan du ens veta om slangen sitter stumt uppe i taket? Herregud människa, är du på riktigt allvarlig eller trollar du? Jag skulle rekommendera dig att göra om din analys eller ta en grundkurs i fysik och återkomma senare.
Jösses vad du tar i. Utbildningen behöver jag nog inte göra om.

Snöret sitter ju tätt intill rörkröken, så det blir ingen märkbar nerböjning av slangen. Det blir en utsvängning av den vertikala delen, som tar slangdelen med sig i rörelsen. Jag har inte antagit stum infästning i taket - störst rörelse blir det om infästningen i taket vore en rörlig led. Så är det ju knappast, men jag räknade på detta värsta fall. Om infästningen i taket är väldigt ranglig, kan allt möjligt hända och det har jag reserverat mig för. Men materialet i den horisontella delen, slangen, har inte så stor betydelse.

Du får tycka vad du vill, men hoppa inte på mig någon mer gång, är du snäll. Gör gärna en egen analys och redovisa resultatet i stället.
2015-11-10, 22:44
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Men att han var så kylig att han tog hand om plasten så den försvann när han gödslade med andra ledtrådar
Han gjorde kanske sig av med plasten under de dagar som förflöt innan de frihetsberövades. Det kan ha legat plast ihopvikt i bilen eller vid någon av de arbetsplatser som NB var på efter att ladan spärrats av. Tillhörigheterna ville han nog bli av med på direkten därav att han slängde dessa redan i anslutning till brottet.
2015-11-10, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Jag har en fundering som jag tror Hamilkar är mest lämpad att kommentera, men om
det är fler som tror sig ha en rimlig teori om frågeställningen eller frågan i sig, så shoot.

Det jag funderar på, om NB har hanterat Lisas kropp, dvs berört den med händer kanske andra kroppsdelar som kinder etc, hur sannolikt är det då att det att krim- och forensicteknikerna hittar DNA som kan matchas mot person, detta givet att kroppen hittades i byssjan efter en vecka med som beskrivs "framskriden förruttnelse".

Undringen som jag klurat på är det helt enkelt så att DNA-spår på en kropp i förruttnelse degenererar så pass att det helt enkelt inte går att hitta tillräckligt bra DNA kontamination?

Det skulle ju förklara de många avsättningar som gjorts på kläder, rep etc, men inte på kroppen.

Ja det var en intressant fråga. Hamilkar, var är du?
2015-11-10, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Hon blev ju aldrig bunden är ju konstaterat,

Jag tror att hon var så jävla rädd för mördaren så om han sa att håll armarna rakt ner så gjorde hon det helt enkelt.
Tänk er själv att bli utsatt för ett monster och dessutom under hot då gör man det man blir tillsagd

Hon kanske också trodde att det skulle bli en "vanlig våldtäkt" och om hon gick med på vad han sa så skulle det snart vara över
2015-11-10, 22:49
Medlem
klurigklurings avatar
Det funkar inte för mig att kopiera bilder från FUP! Markera och kopiera ser ut som vanligt. Till mapp finns inget att klistra in. Försökt att klistra till både Word och Paint men det blir bara en SVART ruta. Ni är flera som har lagt upp jpg bilder till minfil.org, vad är knepet? Behöver jag ladda hem nån specialverktyg? HJÄLP mig att skaffa bilder som jag vill ha till infosidan

http://www.homokozo.se/mordetpalh.php

2015-11-10, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Och där tror jag att hon föll omkull efter en spark mot underbenen, slog kanske i ansiktet och både lite därav blodet i hjälmen där man har munnen, L försöker dra bort repet runt halsen och då drar N ner med jackan bakom ryggen för att låsa armarna och där flyger den ena handsken iväg, släpas en bit i repet och lyfts resten av biten in i mjölkrummet, jackan dras av och händerna och fötterna binds, kanske är hon halvvaken nu för det tror jag han vill hon ska vara, ställer henne upp när han håller i henne och drar sedan upp henne så snabbt att tungbenet går av och blodet börjar rinna , han tejpar hennes huvud för att undvika att blod ska rinna mer än det gjort, gör sin onanigrej ok njuter i några minuter, sedan kommer verkligheten ikapp och han börjar bli stressad. Han klipper av repen runt armar och ben men ser att det blöder ännu och hämtar sin byggplast, skär ner kroppen och det är svårt då det hänger en tyngd i repet nu, står på något och drar i snöret med ena handen och skär med den andra, kroppen hamnar på plasten och jackan läggs där i, in med paketet i bilen och ännu en runda i lada och mjölkrum nu med tunnel seende och hittar några repstumpar som han slänger i vasken , plockar upp hjälmen och kör iväg, på hemvägen går han in hemma och får frågan om han vill ha pannkakor, säger senare och går igen och fortsätter mot Martorp , lägger kroppen i gräset utan för Byssjan där gräset var nedtryckt och drar in kroppen genom dörren och fram till skåpet, håller henne så rakt han kan och släpper ner kroppen som hamnar på knä och trycker sedan ihop den så gott det går, lägger kläder över och får ställa en dunk framför som fixerar paketet och hoppar sedan ut och tar med sig plasten, upptäcker att jackan ligger kvar i plasten och bestämmer sig för att elda upp den, eldar upp plasten och den försvinner på en sekund, tar plånboken ur jackans ficka och trycker in jackan och hjälmen i riset, men blåsten gör att riset flyttar på si lite och den blir lite synlig om man står högt upp på baksidan . Kommande dag sprider han ut mobil som han tog redan i ladan och det som var i plånboken, kreditkort hit och körkort dit !

Hej Poppsan

Ganska bra beskrivning av händelseförloppet.
Men jag saknar vissa pusselbitar som jag räknar PÅ.
Det är tiderna och klockslagen.
Men.....jag återkommer när jag gjort sammanställningen av tiderna.

Disponent
2015-11-10, 22:50
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag är långt ifrån expert i ämnet, men den plasten ser ut som något som är att likna vid isoleringsplast. Tänkt för inomhusbruk/isolering. Den är tunn, mjuk, följsam och ganska slitstark. Men ingen renodlad byggplast/skyddsplast.
Om tilläggsisolering lagts i tex ladu-taket eller Blomberg 10-renoveringen, kan jag föreställa mig att sådan plast finns i väggar/tak.

Fabrikat på plasten i Sharanen är Budfol - saluförs ej i Sverige(?):
https://www.google.se/search?q=budfol&biw=1440&bih=724&source=lnms&sa=X& ved=0CAUQ_AUoAGoVChMIkfKkjOaGyQIVCtYsCh0NeQ1o&dpr= 1

https://www.google.se/search?q=budfol&biw=1440&bih=724&source=lnms&tbm=i sch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMIs7_77OaGyQIVzIUsCh3q gg0V

Den gula plasten är troligtvis intressant i hög grad.

EDIT
Ursäkta stark dragning åt offtopic.

Med tanke på det iordningställda bagaget på Sharanen, vill jag gärna ha det till att en bagagestädning skett, dagar efter 7/6. Nära på tillfället dom kneps faktiskt.
Minns att någon skribent berättat att det finns en soptipp i området/intill. Väl sent påtänkt i dagsläget kanske, men sopkärl och containerinnehåll tar ju vägen någonstans.

Bröderna har jobbat med plast som ångspärr i Martorp.
Från förhör med den yngre brodern.
Sedan är jag ofta på Martorp också för där finns mycket fina verktyg. Det finns en byggnad intill Martorp som vi målar röd. ( Förhörsledarens anteckning: markerar med rosa prick norr om gården i hörnet)
FH: Vilken färg är det huset idag?
Röd och vit.
FH: Om man tittar på bygganden med djur håller ni även till där?
Ja det finns garage där och en massa stall. Där finns en byggnad, ett garage med metalldörrar
där finns verktyg.
FH: Så dessa lokaler har ni tillgång till?
Ja. Ibland jobbar vi i själva ladugården
FH: Med djur?
Nej. Men vi plastar in taket på insidan så att det inte skulle vara någon kondens

Finns den gula rullen med plast kanske kvar på Martorp?
2015-11-10, 22:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Hon kanske också trodde att det skulle bli en "vanlig våldtäkt" och om hon gick med på vad han sa så skulle det snart vara över

Vad är en vanlig våldtäkt? Tror du att en sjuttonårig tjej kan föreställa sig vad en vanlig våldtäkt är, förklara för oss med kuk hur en vanlig våldtäkt går till, du verkar ha blivit våldtagen några gånger, du borde veta hur det känns och om det är något man går med på utan att göra motstånd. Var det skönt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in