Citat:
Ursprungligen postat av
torskrygg
Varför tar du inte dina scenarion och kör upp dom i mumindalen.
Du måste vara Sveriges mest patetiska människa.
Att hålla på som du gör tyder på en allvarligt störning.
Dina hypoteser och scenarion luktar skit ändå hit.
Har du inget liv utanför Fb eller vad är det för fel på dig egentligen.
Inga vänner, ingen partner, inget liv alls förutom att sitta här.
Hoppas att det finns någon därute som kan se till att du får hjälp.
Ja alla dessa spekulationer tyder på att något är allvarligt fel.
Vi som utgår från utredningen sitter som stora frågetecken och undrar vad är det som händer?
Frågan är... hur mycket kan man ifrågasätta en utredning och dess resultat.
Ska det köras på linjen från foliehattarna så är det lika bra att lägga ner både polis, krimtekniker, NFC och hela vårt rättsväsende. Släpp alla fångar för alla är oskyldiga!
Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Fullständigt vedervärdigt.
Här finns tecken på psykopati - våldsam sadism, tortyr med sexuellt motiv - och så förskjuts skulden till offret att ha begått självmord.
Bara en komplett idiot går in på dessa spekulationer med tanke på att rättsläkare studerat snaran och beskrivit att hon bragts till livet av annan person=mord.
Jag har läst fup ett antal gånger och jag hittar absolut ingenting i utredningen som visar på annat än mord.
Tidigare så fort det kom spekulationer åt annat håll så läste jag stycken i fup igen. Kan den snart utantill och det är fortfarande mord och inget annat.
Numera scrollar jag snabbt förbi dårarnas spekulationer för dom ger absolut ingenting!
Lisa blev mördad och dom frågor som återstår i förloppet är hur blev hon fraktad till byssjan och hur hamnade hon i ladan.
Min teori är att han slog henne/ströp henne medvetslös redan vid mopeden.
La in henne i bilen och körde till ladans öppning, alternativt bar henne snabbt över vägen och in i ladan och sen körde bilen till baksidan av ladan, alternativ körde bilen direkt till baksidan av ladan.
Men... varför hittades örhängena på dom platserna om han tog in henne från baksidan av ladan? Där söker jag en förklaring...