2015-11-10, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Är det här ett öppet land? Vad är Sverige för land? Har svenskar egenrätt för landet?
Ja. Vi har egenrätt till Sverige.
Edit: Jag inser att jag blivit trollad, lustigkurre där.
Senast redigerad av Bjornbrumm 2015-11-10 kl. 16:34.
Citera
2015-11-10, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornbrumm
Ja. Vi har egenrätt till Sverige.
Edit: Jag inser att jag blivit trollad, lustigkurre där.

Är det de bästa jävla argumenten du kan komma med? Du fick till och med en video länkad, fann du inte ett enda argument till varför Reinfeldt har fel? Undra då vem som är trollet. Eller menar du likaså att Reinfeldt är ett troll? Anser du att våran tidigare statsminister, STATSMINISTER, är ett troll?
Eller vad menar du egentligen? Jag tycker du känns väldigt ynklig just nu. Det här är ingen konstig tomte som talar, det här är REINFELDT.

Nej, svenskar har ingen egenrätt till Sverige. Det här är ett land som är öppet till omvärlden, det här är mitt land, det här är ditt land, det här är allas land.

Jag förstår att det kan låta provocerande, men:
Ha ett öppet hjärta för omvärlden, så kommer du i sinom tid se att omvärlden även har ett öppet hjärta för dig.
Senast redigerad av Landsaho9 2015-11-10 kl. 16:42.
Citera
2015-11-10, 16:43
Medlem
Citat:
Är det de bästa jävla argumenten du kan komma med? Du fick till och med en video länkad, fann du inte ett enda argument till varför Reinfeldt har fel? Undra då vem som är trollet. Eller menar du likaså att Reinfeldt är ett troll? Anser du att våran tidigare statsminister, STATSMINISTER, är ett troll?
Eller vad menar du egentligen? Jag tycker du känns väldigt ynklig just nu. Det här är ingen konstig tomte som talar, det här är REINFELDT.

Nej, svenskar har ingen egenrätt till Sverige. Det här är ett land som är öppet till omvärlden, det här är mitt land, det här är ditt land, det här är allas land.
Nu är jag förvirrad. Driver du med mig eller är du allvarlig.
Citera
2015-11-10, 16:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornbrumm
Nu är jag förvirrad. Driver du med mig eller är du allvarlig.

Nej, jag driver inte, varför skulle Svenskar ha egenrätt för Sverige bara för man är född i? Har du själv personligen åstadkommit något som gjort att du sedan fötts i Sverige och inte i låtsäga, krigets Syrien med bomber i närheten? Självklart inte, därför är Sverige i nuläget, och ska fortsätta vara, ett allemansland som är öppet för andra att komma och ta del av, eftersom ingen kan rå för i vilket land man föds i, just det kan du inte direkt motsäga dig, om du inte menar att du själv åstadkommit något för att bli född i just Sverige.

Live and let go.
Citera
2015-11-10, 16:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Nej, jag driver inte, varför skulle Svenskar ha egenrätt för Sverige bara för man är född i? Har du själv personligen åstadkommit något som gjort att du sedan fötts i Sverige och inte i låtsäga, krigets Syrien med bomber i närheten? Självklart inte, därför är Sverige i nuläget, och ska fortsätta vara, ett allemansland som är öppet för andra att komma och ta del av, eftersom ingen kan rå för i vilket land man föds i, just det kan du inte direkt motsäga dig, om du inte menar att du själv åstadkommit något för att bli född i just Sverige.

Live and let go.
Då kan du ju åka till Syrien & lämna över din plats i Sverige till mer behövande, för du har ju inte "egenrätt" att bo just här.

Allra först kan du ju lämna över din lägenhet till några zigenare för du har självfallet ingen "egenrätt" till den heller.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2015-11-10 kl. 16:51.
Citera
2015-11-10, 16:55
Medlem
Citat:
varför skulle Svenskar ha egenrätt för Sverige bara för man är född i?
Alltså. Detta är en åsikt som de flesta svenskar inte delar med dig. Jämför med om du har äganderätt till din kropp. Kan någon behövande kräva en av dina njurar eller tom ett skålpund kött om du är överskuldsatt?
Jag ska kika på dina tidigare kommentarer för att bedömma om du är allvarlig eller driver med mig.
Citera
2015-11-10, 17:43
Medlem
Mack-Bolans avatar
Migrationsverket idag: "Vi har tappat räkningen"

Idag publicerar Migrationsverket på sin sida att de inte har koll på hur många nyanlända som kom i Måndags!

Kontroll var det längesedan man hade, men nu har man tappat räkningen med

Högst anmärkningsvärt!

Länk: http://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv-2015/2015-11-10-Osakerhet-om-antalet-asylsokande-pa-mandagen.html
Citera
2015-11-10, 17:44
Medlem
Migrationsverket: Osäkerhet om antalet asylsökande på måndagen

Läs: vi har tappat räkningen.
Citera
2015-11-10, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Idag publicerar Migrationsverket på sin sida att de inte har koll på hur många nyanlända som kom i Måndags!

Kontroll var det längesedan man hade, men nu har man tappat räkningen med

Högst anmärkningsvärt!

Länk: http://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv-2015/2015-11-10-Osakerhet-om-antalet-asylsokande-pa-mandagen.html

Hela Sverige har tappat kontrollen och det enda hoppet som finns kvar för landet är när våran intelligenta populära statsminister skall be andra länder att ta sitt ansvar.

De skrattar åt Sverige som får skylla sig själva och som tidigare var så uppblåsta och kallade andra länder för ansvarslösa och omänskliga.

Situationen är mycket allvarlig och plundringar och upplopp inom en kort framtid ser allt mer realistiska ut.
Citera
2015-11-10, 17:53
Medlem
svallerbyttans avatar
De har inte ens koll på vilket datum det var igår.

Fan, det är riktigt jävla illa nu...
Senast redigerad av svallerbyttan 2015-11-10 kl. 17:55.
Citera
2015-11-10, 18:20
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reavyr
Migrationsverket: Osäkerhet om antalet asylsökande på måndagen

Läs: vi har tappat räkningen.

Citat:
Det råder osäkerhet om tisdagens publicerade statistik över antalet asylsökande måndagen den 8 november.

Jag tolkar det mer som att man vill rätta siffrorna lite. Man inser att över 2 000 asylsökande på en enda dag är en alltför hård nöt för även vanliga svenssons att svälja. Det blir säkert ändrat till någonting som låter bättre, säg 1 700 asylsökande eller liknande.
Citera
2015-11-10, 18:23
Medlem
Tja....
Citat:
SSU-politiker: ”Har vi råd med julklappar har vi väl råd att rädda liv”

Migrationsverket meddelade i oktober att kostnadsprognosen för flyktingmottagandet under 2016 beräknas till 60,2 miljarder kronor. Samtidigt väntas julhandeln omsätta 75 miljarder kronor i år, enligt analysföretaget HUI Research.

Det har fått många att göra jämförelser mellan de två siffrorna – som sprids i bilder och inlägg i sociala medier. Ofta med budskapet att vi ska öppna våra hjärtan för de som flyr.

http://www.metro.se/nyheter/ssu-politiker-har-vi-rad-med-julklappar-har-vi-val-rad-att-radda-liv/EVHokj!dMa3HeFdbANIE/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in