2015-11-10, 15:34
Bannlyst
Ni pratar om kostnader om ditten och datten. Det här är inte kostnader, det här är människor.
Det här är människor som kommer göra vårat samhälle så mycket bättre, se bara på hur det har gått hitills, Sverige tjänar faktiskt på invandringen.

Det är dags att öppna upp hålet för flyktingarna och se till att de får komma in i värmen.
Citera
2015-11-10, 15:37
Medlem
Spelarn1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Ni pratar om kostnader om ditten och datten. Det här är inte kostnader, det här är människor.
Det här är människor som kommer göra vårat samhälle så mycket bättre, se bara på hur det har gått hitills, Sverige tjänar faktiskt på invandringen.

Det är dags att öppna upp hålet för flyktingarna och se till att de får komma in i värmen.

Länka gärna till den utredning/forskningsrapport eller vad du nu har som visar att Sverige tjänat på massinvandringen de senaste 20-30 åren.
Citera
2015-11-10, 15:39
Bannlyst
Citat:

Bra försök till trollning
Var ska dom bo hade du tänkt? Det är väl ett första steg att lösa. Trolla gärna fram lite bostäder är du snäll, migrationsverkets trollstav fungerar tydligen inte längre, men du verkar ju gilla att trolla så, varsågod
Citera
2015-11-10, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Bra försök till trollning
Var ska dom bo hade du tänkt? Det är väl ett första steg att lösa. Trolla gärna fram lite bostäder är du snäll, migrationsverkets trollstav fungerar tydligen inte längre, men du verkar ju gilla att trolla så, varsågod

Med ditt sätt att tänka så trollar våra politiker också med andra ord? Det är snarare dom du ska ställa frågorna till, och jag tror att Löfven har en lösning på dom här problemen, det är bara att det tar tid ibland att komma med åtgärderna. Jag är inte ett dugg orolig för framtiden, och jag tror att allt kommer att bli bra. Jag förstår att du inte gillar Stefan Löfven, men är det verkligen så illa?
Citera
2015-11-10, 15:44
Medlem
Snapcounts avatar
Det är sjukt sagt : rent fascinerande !

Att Löfven är så handlingslös.., medans i resten utav berörda länder "skruvar åt kranen" så mycket man klarar, täcks eller i ren självbevarelses drift. Facebook, tv-annonser används.

Man vet om, att detta inte är hållbart !

I ren desperation skickar Löfven en vädjan till EU om att få skicka vidare 50.000. Intresset för det var som förväntat svalt..

Och efter det ingenting.., inte en tillstymmelse till ledarskap !

Bara se på Norge idag, detta är statsminster E. Solbergs ord : Regjeringen handler mens andre står og snakker på TV

http://www.dagbladet.no/2015/11/10/nyheter/innenriks/politikk/regjeringen/flyktninger/41890456/

Detta kommer att stå Sverige mycket, mycket dyrt. Får nu se hur allt slutar.., en del i mig tror att Löfven måste förändra sig, det finns inget annat val helt enkelt. De nordiska länderna har dragit väck "pull-faktorer", Tyskland likaså. Om det inte ageras.., så reageras det i alla fall.
Citera
2015-11-10, 15:45
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markus120
Hur mycket kostar flyktingbarn i snitt?

Jag vet att somliga tjuvföretag som skurken Jan Emmanuelsons tog så mycket, men hur mycket kostar de i snitt för svenska skattebetalare?

Jag måste veta, vill inte komma med överdrifter när jag argumenterar med okonverterade om kostnaderna för kalaset.
Svårt att säga vad ett ensamkommande kostart i snitt.
En kommun får en halv miljon per år och barn från staten och utöver det 1900 kr per dygn.
Det blir ca 1,2 miljoner per år, så det kan man med säkerhet sätta som minsta möjliga kostnad. Sedan tillkommer kostnader som gratis tandvård etc.

http://www.bollebygd.se/vanstermeny/stodochomsorg/stodtillbarnochungdomar/ensamkommandebarn.4.47df9a131442f7989aa22.html
Citera
2015-11-10, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
En kommun får en halv miljon per år och barn från staten och utöver det 1900 kr per dygn.
Det blir ca 1,2 miljoner per år, så det kan man med säkerhet sätta som minsta möjliga kostnad. Sedan tillkommer kostnader som gratis tandvård etc.

http://www.bollebygd.se/vanstermeny/stodochomsorg/stodtillbarnochungdomar/ensamkommandebarn.4.47df9a131442f7989aa22.html

Tycker det är ointressant att prata om kostnader, det här är inte levande rörliga kostnader, det här är människor. Dom kommer att bidra till vårat samhälle och styra Sverige i den riktning som Sverige mår bäst av.
Citera
2015-11-10, 15:50
Medlem
markus120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu

Det är ju helt ofantliga summor.

Så nästan 1 miljard minus per dag just nu.
Citera
2015-11-10, 15:51
Medlem
I Norge är asyltrycket 10% av Sveriges men redan pratas där högljutt om inskränkningar av förmånssystemen. Ibland får jag en känsla av att våra nordiska grannländer är mindre entusiastiska överlag till ett extensivt flyktingmottagande.
Citera
2015-11-10, 15:51
Medlem
markus120s avatar
Citat:
Tycker det är ointressant att prata om kostnader, det här är inte levande rörliga kostnader, det här är människor. Dom kommer att bidra till vårat samhälle och styra Sverige i den riktning som Sverige mår bäst av.

Du dödar tiotusentals barn i Afrika som inte får vaccin för pengarna de här skäggbarnen kostar.
Citera
2015-11-10, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av markus120
Det är ju helt ofantliga summor.

Så nästan 1 miljard minus per dag just nu.

Jo, men du kan ju inte bara kolla till minuskostnaderna.
Se till pluskostnaderna, statistik visar att för varje flykting som vi investerar pengar i, kommer sedan ha betalat tillbaka detta x3 enligt statistik som jag har sett. Jag tror inte man ska stirra sig blind på kostnader.

Sen pratar du om barn i afrika som ej får vaccin, det fungerar inte så. Jag hoppas att man på något sätt kan höja skatten för de svenskar som bott här hela sina liv och har fasta jobb, så kanske flyktingar och människor från andra länder kan betala mindre i skatt, samtidigt som Svenskar får betala mer i skatt, det är lite av Svenskars uppgift att hjälpa dessa flyktingar som flyr från krigets bomber.
Citera
2015-11-10, 15:56
Medlem
Citat:
Jo, men du kan ju inte bara kolla till minuskostnaderna.
Se till pluskostnaderna, statistik visar att för varje flykting som vi investerar pengar i, kommer sedan ha betalat tillbaka detta x3 enligt statistik som jag har sett. Jag tror inte man ska stirra sig blind på kostnader.

Sen pratar du om barn i afrika som ej får vaccin, det fungerar inte så. Jag hoppas att man på något sätt kan höja skatten för de svenskar som bott här hela sina liv och har fasta jobb, så kanske flyktingar och människor från andra länder kan betala mindre i skatt, samtidigt som Svenskar får betala mer i skatt, det är lite av Svenskars uppgift att hjälpa dessa flyktingar som flyr från krigets bomber.

Fram med siffror nu. Vad du tror sig ha sett är inte intressant.
Svenskars uppgift att hjälpa flyktingar? Är du helt cp-störd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in