2015-11-10, 13:39
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Tyvärr alltid så med stora nya releaser som får stor hype runt sig. Kommer massa casuals som inte spelat tidigare spelen och börjar klaga på allting.

Själv är jag väldigt nöjd än så länge efter cirka 5 timmar även om det finns lite att önska, men det är mer av fallout och det är precis det man vill ha!

Ska lira när jag kommer hem men vad jag sett från reviews är det ju precis allt utvecklarna har lovat och visat så vad gnäller folk om?
Citera
2015-11-10, 13:42
Medlem
GolfWangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Menyerna till exempel, precis samma som i Fo3/new vegas. Finns många förbättringar dom kunde gjort för att göra det smidigare.

så hen ska skita i att spela spelet för att de e samma menyer?? vilket retard
Citera
2015-11-10, 13:56
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GolfWang
exempel på vad du tycker e utdaterat?
Det mest uppenbara är som sagt menyerna och interface - men även animationer, texturer (vissa saker går knappt att se vad det ska föreställa), och ljud. Sedan är prestandan väldigt ojämn. Oftast ligger jag på 60 FPS, men det händer att den sänks till ~30 FPS när jag går inomhus, vilket känns väldigt underligt. Strålkastare lyser igenom väggar och kastar inga skuggor bakom objekt, så det är svårt att se var strålkastaren sitter. Sedan stör jag mig mycket på att ljud färdas genom golv, väggar, och tak, vilket gör det svårt att veta var ljudet kommer ifrån.
Citat:
Nej, jag skiter inte i att spela spelet bara för att det är samma menyer som i Fallout 3. Som jag sa i mitt tidigare inlägg: Jag lägger spelet på hyllan ett tag och hoppas på att mods kan rädda spelet. Jag tänker inte ta mig igenom spelet förrän jag vet att jag gör det under bästa tänkbara förutsättningar.

Avslutningsvis vill jag tillägga att jag har spelat Fallout 3 och Fallout: New Vegas, så jag är inte ny till spelserien. Ni som inte finner några problem med Fallout 4, fråga er detta: Om spelet hade varit ett helt nytt IP från en okänd spelutvecklare - hade det fått ett lika högt betyg?
Citera
2015-11-10, 13:57
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:

Gissar på att användaren i fråga inte ens vill ha menyer, känner igen mönstret. Allting som inte involverar skjutande ses av dessa som jobbigt eller besvärligt för att det krävs nån form av hjärnaktivitet från deras sida
Citera
2015-11-10, 13:58
Medlem
pepsi haxs avatar
Spelat sedan release så... 14 timmar i streck haha...
Bra spel, inte funnit några bugs än och då har jag gjort många quests och vandra på mer än 65% av kartan. (ps4)

Väldigt bra hitills, har gjort ny gubbe och lirat lite också för att prova på perks och se hur dom fungerar.
Citera
2015-11-10, 14:00
Medlem
zBr9s avatar
Jag tycker att storyn är lite väl tunn än så länge. Hela grejen med att

känns krystad, likaså hur ens karaktär hanterar det. Väldigt ont om känslomässiga dialogval kring det strax efter att man lämnat valvet. Också lite tveksamt om en person som

verkligen skulle lägga så extremt mycket tid på att typ bygga en bas och upprätta handelsvägar när man inte kryper runt i gamla kloaker och förfallna hus och letar efter pysselmaterial.

Kanske blir bättre längre in i spelet, men i början känns det som att man tagit sig vatten över huvudet när man försökt introducera en så här pass emotionell story för ens karaktär.
Citera
2015-11-10, 14:17
Medlem
The-Riddlers avatar
Har ni också en irriterande ruta med "Save Highlights" uppe i vänster hörna? Någon som vet hur man får bort den? Förstör spelupplevelsen.
Citera
2015-11-10, 14:30
Medlem
majxstros avatar
Någon av er som varit inne och pillat på "Swan" ännu? Helvete säger jag bara...
Citera
2015-11-10, 14:30
Medlem
Någon som vet varför vissa saker man plockar upp har ett "+" på sig? till exempel 10 mm pistol +. Det stackar med andra 10 mm pistols så det verkar inte vara något speciellt med dem eller?
Citera
2015-11-10, 14:31
Medlem
Är brutalt sugen på det här spelet nu, oavsett av vad folk har sagt eller ej!

Men skulle gärna få tips om vart man helst ska köpa det (förutom steam) Kan tas på PM!

Hur lång tid brukar det ta för den 'normale' användaren att klara ut ett fallout spel, hur har det sett ut vid föregående spel?

Fjalar
Citera
2015-11-10, 14:32
Medlem
Har inte spelat ett enda fallout tidigare men fastnade kring all hype för detta..
Någon som kan tipsa om en kort youtube film som går igenom det viktiga man bör veta innan man sätter sig in i spelet?

Beställde från spelbutiken 2/11 och har fortfarande inte fått hem spelet..... ska man ta sig till webbhallen och köpa skiten eller vänta en dag till.. hmm
Citera
2015-11-10, 14:39
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Någon som vet varför vissa saker man plockar upp har ett "+" på sig? till exempel 10 mm pistol +. Det stackar med andra 10 mm pistols så det verkar inte vara något speciellt med dem eller?

+ betyder att det är bättre än ditt nuvarande vapen på vissa stats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in