Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Du har rätt, det är snören S169 och 170 som satt fast på röret. FUP sid 663 bild 15 visar att diametern på röret är 40 mm. Det blir en omkrets på 13 cm. Tilläggsprotokoll sid 23 visar att S169 är 13 cm långt och sid 14 visar att S170 är 40 cm med en skada 13 cm från änden. Den skadan uppstod när den som skar bort snöret skar tvärs över snöret när det var lindat runt röret. S169 gick av efter 13 cm, och S170 skadades 13 cm från änden då kniven skar över det också. Det är ingen tillfällighet att ena snöret är 13 cm och andra snöret är skadat efter 13 cm då röret har en omkrets på 13 cm. Både S169 och S170 har Lisas DNA. Hur kom det dit?
Nej, jag menar det jag skrev. Det är mer sannolikt att det inte förekom någon hissning.
Jag förstår inte frågan. Har jag framfört något sådant?
Det fetade är återigen din egen hypotes. Inget fel med en sådan, men världen snurrar inte kring den.
Vi vet inte vilka snören som satt var, och vi har inte sett obduktionsbilderna som visar hur snörena var knutna, så vi vet väldigt lite. Det du tycks oförmögen att ta in är att det faktum att det finns DNA på en snörbit lika gärna tyder på att den INTE knöts upp vid röret, som att LH själv skall ha hanterat den.
Vad gäller det andra fetade: Ja, du har vid upprepade tillfällen skrivit "det snöre som sannolikt var bundet till röret" och liknande, men det är inte en rimlig utgångspunkt för ifrågasättande av andra påståenden, eftersom det är DIN egen obekräftade hypotes.
Hennes DNA kan ha hamnat på olika delar av snörena om hon värjde sig mot att få snaran över halsen, eller när hon kämpade för sitt liv hängande eller stående på tå med en snara dragen runt hlasen. Du vet inte. Jag vet inte.
Eftersom du är allergisk mot att svara på frågor så försöker jag igen:
Givet att LH hängde från röret, vad är mest sannolikt:
A) LH knöt snaran kring sin hals och hängde sig själv där,
B) någon annan hängde LH där.
Notera att A och B är menade att vara ömsesidigt uteslutande; om du inte håller med om det så fortsätter jag att förfina dem tills du ger forumet ett svar.