2015-12-09, 21:44
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av depla
Ja gammal sperma har hittats.

Det är sant. Resten spekulationer utan grund.
Utan grund...?
Vad är din förklaring till att han onanerar i ett rum med insyn men också utsikt över kafét?
2015-12-09, 21:48
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Man att hon hittas felställd i skåp hindrar väl inte att hon flytt och blivit funnen i boden och då dödad ? Sen inklämd i ett skåp?

Hon behöver inte alls ha dött i ladan eller flyttats.
Ja men vad f-n depla. Är du ett komplett troll? Läääääääääs själv.

Det är 3 km från kafét till byssjan på Martorp. Och det var du som kom med den briljanta idén att skulle ha gömt sig i skåpet själv.
2015-12-09, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Utan grund...?
Vad är din förklaring till att han onanerar i ett rum med insyn men också utsikt över kafét?

Jag tror han har sex med sin fru och håller möjligtvis uppsikt över om nån är på väg mot deras håll...

Eller så är det bekvämast där.

Förklaringarna kan vara många. Om man vill se dom. Vilket man bör vilja göra då även det som friar honom dka lyftas fram i ljuset.
2015-12-09, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vilken Lena hade angett NB som "obehaglig"? Cafeägaren uppgav ju i intervjuer fler än en gång innan att hon hade svårt att tro att de skulle vara inblandade (för att de var duktiga och jobbade hårt och var trevliga var väl vad hon sade). Inte för att klanka ned på magkänsla, det är nog rätt vanligt att man kan få en känsla av att något är fel utan att i förstone kunna sätta fingret på vad. Men cafeägaren hade ju uttalat sig (likt andra) i positiva ordalag innan. Inte ens neutralt artigt.

Det är en annan person som upplevs obehaglig inte nb iallafall. Personen i fråga är starkt misstänkt i mina ögon. Har inget alibi och en bil som är sedd i samband med denna tidpunkt mer än så behöver inte sägas. Upp till ir att knyta denna person annars blir nb oskyldigt dömd.
2015-12-09, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Varför i hela friden läser du inte FUP? Däri finner du svar på många av dina frågor. Istället för att bomba tråden med irrelevanta frågor.

Du hittar den på första sidan.

I FUP hittas det som relaterar till åklagarens teori. De är åklagaren som styr förundersökning. Lätt att bli blind av den.

Och nej. Inget motsätter att hon dog någon annanstans. Åklagaren och du motsätter er det. Och det visste jag redan utan att ha läst FUP.
2015-12-09, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ställer in mig i samma led som dig och letsdoit.
Någon slags indikation lär finnas någonstans. Att gå från fantasidriften rakt till tillvägagångssättet i händelsen den 6/7 ser ut som ett orealistiskt stort steg.
Att köra förbi joggande A, för att relativt snabbt stanna och dra ihop sig själv till det givna upplägget, ger mer bilden av att han på något vis gjort detta förut. Platsen utvald, kartan åker fram med det upplägget, och försöket att locka henne till bilen i skymundan genomförs till hundra procent vad hans del räknas.

Däremot tyder hans tillvägagångssätt och beteende efter mordet på att han inte har en janne hur han ska hantera det. Tex - att lägga tillbaka tejprulle i en stängd låda som bara han och kanske ett fåtal andra människor rimligtvis har vetskap om att där finns en tejprulle.

Beteende under sökveckan kan dock ha viss förklaring i att pådraget var som det var. Kinnekulle såg ut som ett område för undantagstillstånd kod röd, och det var allt annat än en normal sökinsats. Jag tror halva Sverige satt med tappad haka över mängden människor som hade fokus på att just leta.

Jag tror inte man kommer knyta honom till ett liknande brott, men jag är övertygad om att detta är ett inövat tillvägagångssätt.
Problemet blir att Adriana-händelsen helt isolerad, knappast hade anmälts och bokförts om det inte vore för vad som kom att hända nästa vecka. Hon anmälde in händelsen pga pådraget.
Tidigare liknande "försök" mot okända kvinnor blir således extremt svårtippat att springa på, såvida det inte finns någon tjej där ute som lyckats fly när fara blev uppenbart och sedan anmält.
Man kan också sätta lite tilltro till att någon person ur hans historik, tex arbetskollega/arbetsgivare/uppdragsgivare eller granne etc, kan ha ertappat honom med ett beteende som överensstämmer.

Ja, jag sällar mig också till det ledet.

Hittills har det inte funnits någon personutredning värt namnet. Det har i stort baserat sig på NBs egna uppgifter.

Jag när förhoppningen att de undersökningar, även internationellt, som initierades efter TR domen har mer att berätta. Men, som jag tror, manipulerande dubbelnatur kan han ha lyckats hålla sig under radarn.

Men som du säger liknande "försök" som inte anmälts lämnar inga avtryck efter sig.
2015-12-09, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Ja men vad f-n depla. Är du ett komplett troll? Läääääääääs själv.

Det är 3 km från kafét till byssjan på Martorp. Och det var du som kom med den briljanta idén att skulle ha gömt sig i skåpet själv.

Om du inte förstår det själv så kan hon fortfarande ha gömt sig i skåpet och sedan hittats just där av den som dödade henne.

För upplysnings skull tog det 5 dagar innan hon hittades. Hon kan alltså spenderat hela natten gömd i skåpet och ändå dödats där.

Hotar min teori dig? Varför blir du så uppjagad?
2015-12-09, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lingonsexy
Det är en annan person som upplevs obehaglig inte nb iallafall. Personen i fråga är starkt misstänkt i mina ögon. Har inget alibi och en bil som är sedd i samband med denna tidpunkt mer än så behöver inte sägas. Upp till ir att knyta denna person annars blir nb oskyldigt dömd.

Jag vet också Vem den obehagliga personen är.
Men...man kan inte komma ifrån all teknisk bevisning, vittnen, DNA m.m. som pekar på NB.
Mycket otroligt att någon annan utfört dådet.
Det finns inga andra DNA träffar ifrån någon annan person.
2015-12-09, 22:12
Medlem
Citat:
I FUP hittas det som relaterar till åklagarens teori. De är åklagaren som styr förundersökning. Lätt att bli blind av den.

Och nej. Inget motsätter att hon dog någon annanstans. Åklagaren och du motsätter er det. Och det visste jag redan utan att ha läst FUP.

Har du läst FUP? Nu.
2015-12-09, 22:16
Medlem
Citat:

Balsnören med LHs DNA på, varför låg det i ladan tror du? Vad användes det till om inte till att strypa/hänga någon?
2015-12-09, 22:18
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag reagerar på två saker.

1) Att Inger Rönnbäck vill plåga folk i många timmar med att sitta och lyssna på bandinspelningar av vittnesmål som inte hade något att tillföra rättegången i fråga om bevis!

Det var en massa folk inkallade i tingsrätten som tyckte till om sinnesstämningar och vad som är normalt beteende hos en Litauer de inte kände eller umgicks med. I och med att det bara är bandinspelningar så blir ju följdfrågor omöjliga i det fall man vill knyta allt tyckande till ett bevistema.

Nu är det bara styrkt att kreti och pleti tycker si eller så!

2) Det som jag tycker är skitkul är inledningen i Inger Rönnbäcks inlaga, där hon inleder med yrkanden. Att Nero i första hand ska frisläppas och slippa betala skadestånd eftersom hon påstår att han är oskyldig.

Men hur tänker hon när hon i andra hand vill ha nedsättning av straffet?

Hur ska nedsättning av ett straff gå till med en klient som blånekar till all beröring med brottsoffret? Det är här Inger Rönnbäck gör en intellektuell tankevurpa som är ödesdiger för klienten om hon tror på att han är oskyldig. Man kan inte vara skyldig till detta vidriga mord och få nedsättning av straffet utan att jobba så att svetten lackar! Som andrahandsyrkande visar det på totalt hjärnsläpp, eller okunskap om vad som krävs för att få nedsättning av straffet utifrån de bevis som presenterats. Det är inte så att Nero kan få nedsättning av straffet om han inte framför till hovrätten förmildrande omständigheter.

Är han oskyldig så kan han ju inte be om förmildrande omständigheter i ett brott han inte begått. Är han skyldig så vet Inger Rönnbäck om att det finns inget förmildrande då hon lovordar Nero, och hänvisar till personutredningen.

Den tid hon fakturerat och kommer fakturera i hovrätten borde ha ägnats åt ett seriöst försvar om hon önskar lägre straff än livstid för klienten. Det är inte så, att man kan resonera att det är OK om klienten döms som skyldig, bara han slipper livstid!
Det kan konstateras att försvarets linje betr. DNA:t är att det är fråga om sekundär överföring (t.ex. om NB blött och överfört sitt blod till GM X som i sin tur överfört NB:s blod till LH), kontaminering vid insamlandet (ju större material desto störe risk), kontaminering vid hanteringen hos NFC, eller plantering. Sammantaget ingenting som understöds av några som helst bevis eller för den delen heller av några inkallade sakkunniga.

Många vittnen som hörts i TR kommer som sagt via ljudband att höras på nytt i HR (inkl. det avbrutna förhöret med IB). - Man kan fråga sig varför inte IB ställer upp och vill vittna fullt ut, men svaret på frågan lär besvaras av hennes tidigare mycket haltande och spretiga vittnesinsatser där tider och uppgifter varierat från förhör till förhör. Betr. Skype-samtalet skiljer sig också hennes version från NB:s varför det finns fog för misstanken att hon (och JB) söker skapa ett tidsmässigt alibi för NB.

Ett nytt vittne, PJ, är namngivet och avses styrka att NB och IB under förhören har ”utsatts för en påtaglig psykisk påverkan av ej lämplig art”.
http://www.rattskonsulterna.se/rattskonsulterna3.html

En liten betraktelse av PJ:
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:-zCLtQRncoYJolistidningen.se/2012/12/kronika-kommissarien-duvan/+&cd=1&hl=sv&ct=clnk&gl=se

”Att materialet varit väl paketerat vid insändandet kan inte läka en eventuell sammanblandning som skett innan paketeringen.”, skriver IR. För att använda samma språkbruk kan man också säga att en tafflig överklagan ej kan läka de outplånliga ärr som alla DNA-bevis ristat i hennes klient. Dessa förbigås i allmänna ordalag och ingenting är att vänta i form av regelrätta alternativa tolkningar.

Det är väl bara att önska lycka till – eller hur man nu vill uttrycka saken.

Överklagandet är ett praktexemplar på avsaknad av allt vad konkretion heter och får mig osökt att tänka på en viss barnvisa:
https://www.youtube.com/watch?v=hbjUdZ88lW0
Senast redigerad av letsdoit 2015-12-09 kl. 22:20.
2015-12-09, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Balsnören med LHs DNA på, varför låg det i ladan tror du? Vad användes det till om inte till att strypa/hänga någon?

För NB brukade befinna sig där vilket han passande nog gjorde även nästföljande morgon...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in