Citat:
Ursprungligen postat av
Moosky
Strypningsförsök? Källa behövs och gärna med direkta uttalanden eller inlämnat justerat innehåll.
Försvarets inkallade barnmorska/sjuksköterska lade sig på en lägre nivå, så då återstår Överläkare Ström ansvarig på rättsmedicin i Göteborg. Vad har hon sagt? Det var hon som var på plats och även har skrivit under rättsintyget om dödsorsaken.
Det fanns med i TR - det är fortfarande hängning, dock kan hon ha strypts innan eller av denna hantering - det är således inte hängning som menas i traditionell mening med frakturer på nackkotor.
Han säger att alternativa dödsorsaker är ytterst begränsad och kvävning innan upphängning är närmast. Hängd är hon hur som haver - vilket även krim.tekniker beskrev gällande hur det såg ut.
ÅK ändrade/la till det rättsläkaren sa i TR som komplement. Jag satt och lyssnade live på kommentarer av di lärde som sa att det var bra att han höll öppet, det minskar risken för ogillande.
Obducent:
Citat:
Han berättar nu hur han har kommit fram till att dödsorsaken är hängning.
Hängning som mord är ovanligt, säger rättsläkaren.
Jag lämnar ändå en lucka för alternativa dödsorsaker, strypning med snara är ganska likt en hängning, säger rättsläkaren.
Det kan vara så att ett våld övergår till en annan typ av våld.
Krim.tekniker:
Citat:
Jag uppfattar ju det som att huvudet kanske har böjts framåt när hon har hängts och att hon i det läget har blivit tejpad. Allt talar för att hon har varit hängd när hon tejpats.
Wadebäck live brottsplatssverige.se
Det barnmorskeoducenten sa f.ö. var ren bullshit angående snaran/snöre dravlet eftersom denne inte närvarat vid obduktion och inte ens sett sekretessbelagda bilder.
Det var ett snöre runt halsen i form av en snara.