2015-07-15, 11:17
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Ulf är på sitt sätt en vinnare o en påverkare -
han har Bränt Mer Pengar Än Någon Annan i Sverige.

Och han kryper inte för folk - None Uncle Tom i honom

MEN - mentalsjukdomar är politiska - när han inte lyder o
är obstinat skulle detta kunna klassas som mentalsjukdom
och vips över till sluten pzykiatrisk vård som inte är tidsbestämd.

Och där finns tvångströjor och annat skoj + långbad och
varför inte ta fram de gamla snurrstolarna o avsluta med'
lobotomering o kastrering
För denna flashbacksttuffhet får du ett du har fel, är jag rädd:
What It's Really about:

It's true that in the book, Uncle Tom is a slave that never fights back and allows himself to be exploited. But in the end he's beaten to death by a slave-owner for refusing to tell him where two female slaves have run away to. Doesn't that remind you of another person from a foreign land who also was all about non-violence and sacrificing himself for the good of others?
Så nej, Borgström är ingen Onkel Tom, för Borgström kan inte jämföras med Jesus.
Senast redigerad av Herr Lindholm 2015-07-15 kl. 11:19.
Citera
2015-10-07, 17:51
Medlem
Ulf vill ha pengar i skadestånd:
Citat:
Gryningspyromanen Ulf Borgström greps den 27 oktober 2010 misstänkt för grov mordbrand. Han försattes på fri fot två dagar senare och utredningen om misstankarna lades ner i mars 2011.

Citat:
Nu har Gryningspyromanen vänt sig till justitiekanslern (JK) med krav om skadestånd för den tid han var frihetsberövad och utsatt för tvångsåtgärder i samband med misstankarna. Han kräver 3 500 kronor.

http://www.ystadsallehanda.se/ystad/gryningspyromanen-kraver-nytt-skadestand/

Men dessa pengar borde han väl ändå inte få eller?
Citera
2015-11-08, 09:19
Medlem
Han borde ha en sådan skuld att alla pengar han tjänar tas i beslag. Vafan släpper de ut han för, kan de inte spärra in han på mentalsjukhus för pyromani? 2016 har han frigång om han har skött sig..
Citera
2015-11-08, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lawnmover1
Vafan släpper de ut han för, kan de inte spärra in han på mentalsjukhus för pyromani?
Han är inte pyroman helt enkelt. Han är mordbrännare.
Citera
2015-11-08, 09:50
Medlem
Någon som vet bad han har för diagnos(er), vad jag förstått är pyromani inte en av dem.
Citera
2015-11-08, 09:58
Bannlyst
klart han ska ha sina pengar om han har blivit frikänd för brott o den tiden han har suttit för.

Han gillar inte myndigheter . vem fan gör de?
Citera
2015-11-08, 13:19
Medlem
Citat:
Gryningspyromanen kräver skadestånd

Citat:
Enligt tidningen kräver han 60 000 kronor i skadestånd för att han satt häktad i drygt två månader misstänkt för grov mordbrand i Hammenhög vid två tillfällen på samma dag 2010.

Citat:
Skadeståndskravet är det andra på kort tid. I början av oktober skrev Kvällsposten att Ulf Borgström sökte 3 500 kronor i skadestånd hos justitiekanslern för att han var frihetsberövad i två dygn hösten 2010. Då var han misstänkt för branden i möllan i Skivarp.
Gryningspyromanen Ulf Borgström släpps ur fängelset i april nästa år.

http://www.expressen.se/kvallsposten/gryningspyromanen-kraver-skadestand-1/
Citera
2015-11-09, 22:19
Medlem
Varför kräver han det först nu?
Citera
2015-11-09, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Varför kräver han det först nu?

Gissning är att får han ett negativt svar på hans begäran om skadestånd så känner han mer hat mot myndigheter och har ytterligare en anledning att ge igen på samhället.
Citera
2015-11-10, 07:53
Medlem
Han skall ta mig f-n aldrig släppas ut! Slår vad med en årslön på att han tänder eld nånstans inom en vecka efter frisläppandet. Då försvinner det ytterligare några miljoner av försäkringspengar.
Citera
2015-11-10, 11:04
Medlem
Han eldar ju på även i bostadshus där det finns barn i så jag förstår inte varför han inte åker på pisk i finkan.
Citera
2015-11-10, 12:46
Medlem
KiteOnTiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawnmover1
Han eldar ju på även i bostadshus där det finns barn i så jag förstår inte varför han inte åker på pisk i finkan.

Han har väl inte gjort "värst grejor" ibland de intagna där han sitter kan jag tänka.

Om man äger ett stort hat mot samhället och "systemet" i stort och vill visa sitt missnöje genom bränder varför riskera människoliv? Han avskyr ju bevisligen Anders E som brände ett barn efter en våldtäkt. Han borde därav inte vilja skada barn själv, eller andra människor heller för den delen kan jag tycka. Än mindre bränna dem levande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in