2015-11-09, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livetarhart
Dom kan inte erbjuda mig den läkarbehandling jag är påbörjat och inte kan avbryta mitt i behandlingen.

Om jag skulle avbryta den så finns det risker att jag ev avlider eller får svåra men för livet i bästa fall.

Kriminalvården kan inte erbjuda den kompetens som krävs.
Visst dom kan skjutsa mig till sjukhus men inte erbjuda mig tex direkt kontakt 24/7 med läkare per telefon.

Omgående körning till sjukhus vid behov.

Även så krävs det specialkompetens för att ge mig dom mediciner jag behöver vilket inte deras läkare har.

Du borde kunna få uppskov utan problem, om detär som du beskriver det. Jag fick uppskov sex månader med min inställelse pga att jag gick igenom cancerbehandling.
Citera
2015-11-10, 01:21
Medlem
EDL1885s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
Har aldrig sett en kåkkiosk som säljer porr. Inte i modern tid iaf.

Vet en kåkkiosk som för i alla fall tre år sen sålde porrtidningar med dvd filmer
Citera
2015-11-10, 05:39
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EDL1885
Vet en kåkkiosk som för i alla fall tre år sen sålde porrtidningar med dvd filmer

Vilken kåk var det? Låter jävligt konstigt eftersom 1) DVD filmer är förbjudna t o m på öppna kåkar (men finns självklart ändå) 2) Porr är inget som KV supportar direkt
Citera
2015-11-10, 05:45
Medlem
Hur vanligt är det att man får avslag om ansökan för fotboja? Många som suttit 6 mån osv, är dem bara korkade och tycker att kåken är trevligare? KVV säger att de föredrar att ge folk boja, och sysselsättning kan vara allt från kommun-gubbe till att gå på socialen och få gå någon kurs där..

Borde väl vara trevligare att ändån "softa" hemma och kunna ha möjlighet att ha hem brud, röka cigg när man vill och ha vanliga kläder osv.. Dem jag känner till som suttit sina 6 mån har åkt på vanlig misshandel och haft någon enstaka misshandel och ringa brott långt tillbaka i tiden.
Citera
2015-11-10, 10:31
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahel
Hur vanligt är det att man får avslag om ansökan för fotboja? Många som suttit 6 mån osv, är dem bara korkade och tycker att kåken är trevligare? KVV säger att de föredrar att ge folk boja, och sysselsättning kan vara allt från kommun-gubbe till att gå på socialen och få gå någon kurs där..

Borde väl vara trevligare att ändån "softa" hemma och kunna ha möjlighet att ha hem brud, röka cigg när man vill och ha vanliga kläder osv.. Dem jag känner till som suttit sina 6 mån har åkt på vanlig misshandel och haft någon enstaka misshandel och ringa brott långt tillbaka i tiden.

Rent avslag av KVV vet jag inte men jag vet att det inte är så enkelt att få fotboja av helt andra anledningar såsom brist på sysselsättning och mycket annat som blir för långt att förklara här.

Min uppfattning var ett det som en gång var enkelt, praktik i kyrkor och mycket annat som fanns, till stora delar är borta eller finns bara i en mycket begränsad utsträckning.

Min uppfattning var vidare att antingen så fixar du en ordentlig och godkänd sysselsättning eller så blir det inget.

Har man kortare straff, 6 månader och ner, så är det nog enklare. Då har man något oftast redan.

Men sitter man inne på ett längre straff och kommer ner på 6 månader så är det givetvis mycket svårare att fixa något inifrån en anstalt.

KVV är experter på att det skall låta bra. Och att det finns så många olika program och vägar att gå men när det kommer till kritan så är det oerhört komplicerat med en massa återvändsgränder och personal som bara rycker på axlarna och är helt ointresserade att hjälpa till.

Gäller givetvis inte all personal men väldigt många.

Sen är fotboja i sig inte så soft som alla tror att det är.

Reglerna och tiderna är oerhört strikta. Finns till och med folk som har haft fotboja men ryckt av bojan och avtjänat straffet i fängelse istället för dom tycker det blev för jobbigt.
Citera
2015-11-10, 13:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
Vilken kåk var det? Låter jävligt konstigt eftersom 1) DVD filmer är förbjudna t o m på öppna kåkar (men finns självklart ändå) 2) Porr är inget som KV supportar direkt

Förut så gick det att köpa tidningar, om film följde med så får man filmen vid muck.
Men sen ett gäng år så har dom slutat med det.

En gång snodde en snubbe en porrtidning. Kiosken sa att dom stängde fram tills att tidningen kom tillbaka.

Den snubben var mycket nära att få duktigt mycket stryk!!
Citera
2015-11-11, 14:08
Medlem
IIIDraculs avatar
Som nämnts är dvd och internet helt förbjudet. Porrfilmerna som medföljer tidningar lägs i ditt förråd.
Citera
2015-11-12, 03:55
Bannlyst
Klass 1 är lugnast, inga plitar som hänger runt, i fall man vill snabba på tiden med lite mys.
Dock har det blivit svårare att få in, men när det väl är där så är det lugna puckar, kukplitarna sitter helt separat, iaf på kumla för 8 år sedan, det bästa!

Flyttades dock ned ganska snabbt då de kanske trodde att klass 2 skulle få mig på andra tankar?
Jag var rätt så störd på den tiden och tillslut håller det inte på en klas1a(efter några iso)...Fick inget stryk eller gav, men vi hade droger där inne som fan+ att det var rätt fuckat på den tiden för de jag satt med samt mig själv...Så de flyttade ner mig till klass 2 vilket är helt sjukt!(måste ha vart den unga åldern?)

Sedan blev det en klass 2a som sög stenhårt.
Kom in med respekt(folk visste vem jag var, jag behövde ej bevisa någonting och ej gjorde heller) men alla små rödvita suportergrupper förstod inte hur man ska bete sig och där fick jag ytterligare 2 år på mittt straff(hemlighet )

Tillbaka till kumla och sedan utan anmärkelse nedflyttad efter endast 9 mån.
Bra tider?

6 på grovt nark och 2 ang grov missshandel/mordförsök.
Satt efektivt lite under 6.

Tipps: Gör ej som jag, speciellt inte om ni är unga och ej har någon som känner dig på anstalten du ska till.

1.Visa respekt för de andra intagna
2.Visa dina papper så fort du kan, är du en snabbknullare eller annat patrask så blir det jobbigt.
3Prata ej med plitarna om det inte gäller någonting akut, om så är fallet, ta med dig en kamrat, så inte hela avdelningen börjar spekulera.
4.Det finns inte lika mycket droger på anstalter nu mera, så om du har ett beroende så försök att trappa ned, för läkarna på din anstalt kommer troligtvis vara riktiga fittor.
5 gnäll aldrig och spela inte någon du inte är eller kan stå uppför
Som sammhället i övrigt.
Gå in och var dig själv så kommer du att se att det finns många sköna människor du kan hänga med (lär dig mulle

Det är ingen dans på roser, men det är inte livet utanför heller!

Edit: Om du lyckas hamna på en klass3a, pga lågt straff.

Softa och ta det lungt, är som en fritidsgård.

Men däremot så finns det regler där också.
Många tunga som bara vill ut.
Stöt dig inte med dem.

Medans det är våld som gäller på främst klass2 men hårdare dock mindre förekommande på klass1, så är det psykoligiska spel på dagiset 3an, men det kan vara nog så påfrestande om man är en vanlig svensson?

Jag vet inte.
Senast redigerad av DiegoCosta 2015-11-12 kl. 04:52.
Citera
2015-11-12, 04:11
Bannlyst
Är det ingen som stött på någon kändisfånge typ Tony Olsson eller Mihajlovic eller liknande när ni suttit inne?
Citera
2015-11-12, 04:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Polisfitta
Är det ingen som stött på någon kändisfånge typ Tony Olsson eller Mihajlovic eller liknande när ni suttit inne?

Tyvärr ingen utav dem.
Olson satt väl på hall?

Kanske någon annan mött på han.
Citera
2015-11-12, 04:33
Bannlyst
Tony Olssons rymning var ju grym som hämtad ur en film men som gick väldigt snett tillslut

Undra hur fan han lyckades få en pistol insmugglad?

http://www.expressen.se/nyheter/darfor-gick-den-geniala-rymningen-fel/
Citera
2015-11-12, 05:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Polisfitta
Tony Olssons rymning var ju grym som hämtad ur en film men som gick väldigt snett tillslut

Undra hur fan han lyckades få en pistol insmugglad?

http://www.expressen.se/nyheter/darfor-gick-den-geniala-rymningen-fel/

Det trodde jag att du kunde räkna ut själv.
Godnatt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in