2015-11-09, 11:26
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xspeakit
Det finns några sätt.

Ett sätt som jag tänker använda mig utav är följande:

1: Ladda ner F-secure freedom (
) (För att: Gratis i 14 dagar, ingen data begränsning(Då kan du t.ex ladda ner en day 1 patch på x-antal gig) .

2: Installera ditt spel som vanligt

3: Efter att du har installerat spelet och har det på din hårddisk; Stäng ner steam, Ändra din VPN till Melbourne och vänta tills du har en fungerande anslutning.

4: Även fast du har aktiverat din VPN till att peka till Melbourne, så kommer inte steam klienten att uppdatera sig, den kommer alltså att ha samma tidsräkning som tidigare. Men!;
Google fallout 4, gå in på steams hemsida, du bör nu se att tidsräkningen är ändrad ()

När det börja närma sig 14:00 (svensk tid) så starta steam som vanligt och se till att ha din VPN igång, nu borde det ladda ner det som du behöver (Även om timern på steam inte fungerar).
Efter att du har låst upp spelet, ändra till Offline mode, stäng ner din VPN, spel och ha roligt.

Gå inte online på steam igen, då det är möjligt att det slutar fungera då, samma sak om du startar om din dator (Antar jag!).

Obs:
Detta borde fungera, gör det inte det, synd!
Detta borde inte resultera i bannlysningar från steam, om det händer (Troligtvis inte), synd, inte mina bekymmer!

Översatte du precis Reddit-posten rakt av på svenska? Bra kämpat
Men ja, hittade den posten efter jag frågat. Tack ändå!
Citera
2015-11-09, 11:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Översatte du precis Reddit-posten rakt av på svenska? Bra kämpat
Men ja, hittade den posten efter jag frågat. Tack ändå!

Ja, nästan rakt av, hoppas det hjälper någon!
Citera
2015-11-09, 12:11
Medlem
Farbror Fazers avatar
Nu är jag lite dum i huvudet men bör man köpa spelet separat för att spara någon hundring eller är det vettigare att klippa det på steam? Är ju skönt att kunna ladda ner det i förväg och att alltid ha en riktig kopia på kontot.

Pengarna man lägger på spel idag är ju av ren lathet, men bethesda förtjänar det faktiskt om någon
Citera
2015-11-09, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Glöm inte att du kommer bli en riktig tunnis som knappt orkar bära något med både strength of perception på 1.
Kan bli jobbigt när du hux flux hittar en fatman men redan har inventory fullt av andra värdefulla saker.

Sant, jag kanske ska dra av två poäng från charisma och lägga i strength i början.
Men utgår man från den läckta redditapporten (https://www.reddit.com/r/fo4/comments/3ruodn/my_biggest_mistakeregret_so_far_2030_hours_in/) som länkades tidigare i tråden så
Citera
2015-11-09, 12:26
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Nu är jag lite dum i huvudet men bör man köpa spelet separat för att spara någon hundring eller är det vettigare att klippa det på steam? Är ju skönt att kunna ladda ner det i förväg och att alltid ha en riktig kopia på kontot.

Pengarna man lägger på spel idag är ju av ren lathet, men bethesda förtjänar det faktiskt om någon

Du kan köpa det via valfri spelsite och ladda ner det i förväg. Fick min nyckel från g2play för ca. 1 timme sedan och har laddat klart det.
Att köpa det via steam direkt är en ren förlust affär.
Citera
2015-11-09, 12:28
Medlem
swebarbs avatar
G2Play inte är en auktoriserad säljare av Steam-keys och åker man fast med en av dem så kan de banna kontot. Ska man köpa billigare än på steam så är det greenmangaming som gäller då.
Citera
2015-11-09, 12:30
Medlem
Fiskfjolls avatar
Någon som vet vad filen på stream kommer ligga på för storleken?
Citera
2015-11-09, 12:32
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
G2Play inte är en auktoriserad säljare av Steam-keys och åker man fast med en av dem så kan de banna kontot. Ska man köpa billigare än på steam så är det greenmangaming som gäller då.

Har handlat utav dem i 4-5 års tid och har aldrig haft några som helst problem. Men visst kan de banna ens konto.
Citera
2015-11-09, 12:32
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb

Det har aldrig varit någon nyhet om att de har bannat så vitt jag vet. Hittar inget som styrker det heller när jag kollar. På sin höjd har de tagit bort spelet från biblioteket och gett en rådet en att prata med g2play för en refund. Men det verkar ha lugnat ner sig emd det också, för alla fall jag hittar är från 2009-2010.

Jag har köpt et 20-tal spel från G2play och klarat mig fintfint hittils, så den sidan kan jag rekommendera starkt.
Citera
2015-11-09, 12:34
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskfjoll

Den går redan att ladda ner, och är ca 25GB.
Citera
2015-11-09, 12:34
Medlem
Mackan52s avatar
http://m.ign.com/articles/2015/11/06/the-fallout-4-review-is-coming

Tror ni de bombar internet med alla reviews samtidigt? Blir en massa läsande ikväll isåfall.
Citera
2015-11-09, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskfjoll

Jag förladdar atm, 24gig ligger filen på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in