2015-11-09, 06:57
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sakrasonto
Anser det som lite skillnad när Black Isle faktiskt skapade serien överhuvudtaget.

Jämför nu även de senaste 3D spelen och inte dessförinnan.

Interplay skapade serien inte Black Isle, Black Isle gjorde däremot tvåan och teorietiskt sett New Vegas (Då Obsidian består till en viss del av gamla Interplay och Black Isle, med det sagt så är Inexile det riktiga "Interplay-Black Isle" då majoriteten av deras utvecklare var de som hade störst ansvar när det kom till skapandet av fallout samt alla andra titlar inom de föregående företagen)

Sedan kan man jämföra de asymmetriska spelen med 3D spelen men då måste det ske genom tonläge, kreativitet och noggrannhet i skapandet av världar.
Citera
2015-11-09, 07:29
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=30lVwhRUWYc

En youtubevideo som tar upp fem viktiga saker för oss nykomlingar till serien.
Ska bli oerhört skönt att det är ett SP spel så man slipper alla elitister som tror dom äger rättigheterna till serien.

Vad tror ni om dom här statsen btw?
S:1
P:1
E:4
C:10
I:5
A:4
L:3

Läste att charisma ska vara oerhört viktigt så det blir något att mainspecca med min karaktär.
Citera
2015-11-09, 08:32
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissedbyfire

Ska bli oerhört skönt att det är ett SP spel så man slipper alla elitister som tror dom äger rättigheterna till serien.

Läste att charisma ska vara oerhört viktigt så det blir något att mainspecca med min karaktär.
Glöm inte att du kommer bli en riktig tunnis som knappt orkar bära något med både strength of perception på 1.
Kan bli jobbigt när du hux flux hittar en fatman men redan har inventory fullt av andra värdefulla saker.
Citera
2015-11-09, 09:13
Medlem
confused...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissedbyfire

Det är totalt och komplett omöjligt att säga om dom statsen är bra, ok eller rent av kassa före man har spelat det en del. Kommer totalt an på spelvärlden så som monster och saker att integrera med, skills/perks som finns tillgängliga osv osv.

Är närmast idiotiskt att börja och diskutera stats före spelet ens kommit.

Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Glöm inte att du kommer bli en riktig tunnis som knappt orkar bära något med både strength of perception på 1.
Kan bli jobbigt när du hux flux hittar en fatman men redan har inventory fullt av andra värdefulla saker.

Det har du inte en aning om för att vara ärlig. Möjligheten att ha follower eller pets kan lätt kompensera för platsbristen med hög charisma.

Som sagt så är det rent idiotiskt att diskutera om basic stats är bra eller dåliga före spelet släppts eftersom ingen vet nog om spelet för att ge ens ett nära bra svar.

Är att totalt slå i luften med ögonbindel.
Senast redigerad av confused... 2015-11-09 kl. 09:18.
Citera
2015-11-09, 09:33
Bannlyst
Vet man än när imorgon spelet kommer släppas?
Citera
2015-11-09, 10:13
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av confused...
Det har du inte en aning om för att vara ärlig. Möjligheten att ha follower eller pets kan lätt kompensera för platsbristen med hög charisma.

Som sagt så är det rent idiotiskt att diskutera om basic stats är bra eller dåliga före spelet släppts eftersom ingen vet nog om spelet för att ge ens ett nära bra svar.

Är att totalt slå i luften med ögonbindel.
Det är förstås sant till viss del.
Utgick mest från mina egna preferenser då jag rent generellt i spel avskyr att sätta min tillit till efterblivna NPC:s, men kan väl hända att Bethesda faktiskt åstadkommit något riktigt hyggligt på den fronten.

Förutsatt att man är en envis ensamvarg har jag däremot svårt att se hur andra stats än de rent uppenbara skulle bidra till bärförmåga.

Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Vet man än när imorgon spelet kommer släppas?
Hörsägen säger antingen 00.01 inatt eller 02.00 om du köpt det via steam, annars är det butikens öppettider som gäller.
Senast redigerad av Bonnatorp 2015-11-09 kl. 10:26.
Citera
2015-11-09, 10:56
Medlem
Acedogs avatar
Klockan 07.15 i morse gick det inte att ladda ned spelet till Xbox one. Jag har letat överallt efter någons första intryck av spelet, nu när jag inte hann spela det innan jag gick till jobbet i morse.

Har någon lyckat spela några minuter? Hur är spelet??
Citera
2015-11-09, 11:05
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Någon som har någon länk till hur man aktiverar spelet via VPN när det släpps i Nya Zealand klockan 14 idag?
https://www.reddit.com/r/fo4/comments/3s0ztf/step_by_step_vpn_tutorial_how_to_unlock_fallout_4/
Citera
2015-11-09, 11:06
Medlem
Nihennas avatar
https://www.reddit.com/r/fo4/comments/3s0ztf/step_by_step_vpn_tutorial_how_to_unlock_fallout_4/

Så där, hittade hur man kan spela tidigt. Då blir det att gejma efter jobbet

Någon som har tips för någon som spelat typ 20 minuter FPS-fallout innan?
Jag vill ha en build där jag fokuserar på att använda min sniper, men när folk kommer nära drar jag fram hagelbrakaren och manglar sönder.

Citat:
Ursprungligen postat av Kombination

Tack, precis när jag hittat .
Citera
2015-11-09, 11:07
Medlem
Ugly_Bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acedog
Klockan 07.15 i morse gick det inte att ladda ned spelet till Xbox one. Jag har letat överallt efter någons första intryck av spelet, nu när jag inte hann spela det innan jag gick till jobbet i morse.

Har någon lyckat spela några minuter? Hur är spelet??

Spelet släpps väl inte förrän i morgon/midnatt i dag?
Citera
2015-11-09, 11:09
Medlem
Acedogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugly_Bob
Spelet släpps väl inte förrän i morgon/midnatt i dag?

Åh fan... Jag som var helt säker på att det var idag! En sån tavla! Tur att man inte tog en ledig dag idag då. :-)
Citera
2015-11-09, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Någon som har någon länk till hur man aktiverar spelet via VPN när det släpps i Nya Zealand klockan 14 idag?

Det finns några sätt.

Ett sätt som jag tänker använda mig utav är följande:

1: Ladda ner F-secure freedom (
) (För att: Gratis i 14 dagar, ingen data begränsning(Då kan du t.ex ladda ner en day 1 patch på x-antal gig) .

2: Installera ditt spel som vanligt

3: Efter att du har installerat spelet och har det på din hårddisk; Stäng ner steam, Ändra din VPN till Melbourne och vänta tills du har en fungerande anslutning.

4: Även fast du har aktiverat din VPN till att peka till Melbourne, så kommer inte steam klienten att uppdatera sig, den kommer alltså att ha samma tidsräkning som tidigare. Men!;
Google fallout 4, gå in på steams hemsida, du bör nu se att tidsräkningen är ändrad ()

När det börja närma sig 14:00 (svensk tid) så starta steam som vanligt och se till att ha din VPN igång, nu borde det ladda ner det som du behöver (Även om timern på steam inte fungerar).
Efter att du har låst upp spelet, ändra till Offline mode, stäng ner din VPN, spel och ha roligt.

Gå inte online på steam igen, då det är möjligt att det slutar fungera då, samma sak om du startar om din dator (Antar jag!).

Obs:
Detta borde fungera, gör det inte det, synd!
Detta borde inte resultera i bannlysningar från steam, om det händer (Troligtvis inte), synd, inte mina bekymmer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in