Citat:
Ursprungligen postat av
Snowsmile
Precis så är det, bra kort sammanfattning, sen finns det saker i FUP som jag saknar, men det är snarare saker som skulle gjort åklagarens case ännu mer solitt, bla kexchokladpappret
Sen skulle det vart intressant att kolla om inte Adrianna har någon form av puls/gps-klocka eller app i luren som skulle kunna placera hennes pos i tid exakt. De flesta löpare använder någon form av uppföljning av pass.
Skulle vart bra med en bättre historik på NB:s förehavanden på lördagen oxå, innan han försöker ta
Adriana.
19:22:49 lämnar NB affären i Källby. Färden hem tar 7 min; han skulle således ha varit hemma 19:29:49.
Joggerskan anländer till platsen för NB:s tänkta attack strax före 19.30 (hon var sen till en middag och kunde precisera tiden). Vid den platsen har NB 2 min kvar innan han är hemma. Han är alltså vid platsen 19:22:49 +5 min = 19:27:49. Han bör ha kört om henne och sedan inväntat henne vid det tomma huset.
Han hade som hastigast sett och hälsat på joggerskan tidigare under dagen; vid lunchtid. Utgående från joggerskans löprunda hade han sannolikt också sett henne när han var på väg mot affären, i höjd med Backeborg (s. 995).
Inne i det tomma huset fanns en dörr med handtag. På golvet låg ett till synes oskyldigt vitt snöre. - Han kände till platsen och hade förberett den. – Oroligt spejar han ut mot vägen: Ska han lyckas få syn på henne igen?
https://minfil.org/u2q6kdbdb7/6_juni.jpg