Citat:
Ursprungligen postat av
Vastmanlanning
Jag undrar om det inte är fler som känner sig osäkra på om NB är ensam GM och att åklagarens beskrivning av händelseförloppet stämmer.
Varför är det annars så många som hetsar upp sig över mina och andras kommentarer?
Eller klarar ni inte av att andra människor har andra åsikter än vad ni har?
Jag tror att den absoluta majoriteten är övertygad om att NB är skyldig, både här på Flashback och "ute i verkligheten".
Dessutom upplever jag att det är ganska få även här på Flashback som inte tror på åklagarens version och NB:s skuld. Min gissning är att ni alternativteoretiker är mellan 5 och 10 personer.
Alternativteoretikerna kanske upplevs som många eftersom dessa postar inlägg precis hela tiden (och uppenbarligen tillbringar väldigt lite tid afk) och många andra skribenter har helt enkelt gett upp att att skriva inlägg eftersom alternativisterna inte verkar mottagliga för logiska resonemang. De verkar mer tro på att den som skriker högst eller skriver sista inlägget i en diskussion också är den som har rätt.
Jag tror att folk hetsar upp sig, i den mån de gör det, för att det är frustrerande att diskutera med någon som man aldrig når fram till och som hittar på vad som helst och sen påstår att det är bevis.
Alternativt så ställer alternativisten upp ett eget hypotetiskt resonemang (som helt saknar stöd i fuppen) och sen drar man en slutsats utifrån detta som då alltså "måste" vara sann.
Så funkar det inte för de flesta utan jag, och många med mig, vill gärna bygga våra resonemang på de fakta som framkommit och dessutom använda oss av logik, sannolikhet, vetenskap och erfarenhet när vi ställer upp hypotetiska resonemang.
Likaväl som att folk inte vill mata troll så vill man inte heller mata alternativteoretikerna, jag tror det är därför många gett upp att skriva i tråden.