2015-10-02, 07:34
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
https://www.facebook.com/EddieMeduzaVag13

Jodåsåatt.

Hoppas kan man alltid. Har dock ett ex av den här hemma.
Men det skulle vara roligt med en nyutgåva + outugivet material
gärna en helt ny booklett med
Citera
2015-10-02, 07:40
Medlem
lirareflashbacks avatar
Han var ett fyllo och en luffare, men gjorde några roliga låtar.
"Knulla en get i röven" (?) var väl en klassiker :-P
Citera
2015-10-02, 19:26
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lirareflashback
Han var ett fyllo och en luffare, men gjorde några roliga låtar.
"Knulla en get i röven" (?) var väl en klassiker :-P

Stackars dåre. Du har väldigt mycket musik kvar att upptäcka.
Citera
2015-10-02, 19:30
Medlem
lirareflashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Du har väldigt mycket musik kvar att upptäcka.

Hoppas det, då jag bara är medelalders än :-)
Citera
2015-10-02, 19:50
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lirareflashback
Hoppas det, då jag bara är medelalders än :-)

Det är aldrig försent att börja lyssna
Citera
2015-10-07, 08:46
Medlem
Rebali179s avatar
Undrar om det kommer att gå att få Väg 13 på nypress,
Det skulle vara väldigt roligt så jag hoppas på att det kommer att ske.

En önskedröm men ändå
Citera
2015-11-08, 03:07
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Hade äran att få träffa Eddie som 15-åring. Han var en sympatisk individ, vilket jag inte hade förväntat mig från hans musik, som jag för övrigt älskar och redan då älskade. Det var något år innan hans död, och det var förvisso en deprimerad period där han visste att han skulle dö och önskade att han spenderat livet bättre. Den familj han växte upp i fick honom att bli den sjuka jävla mannen vi alla ändå älskar.

Om man ska lyssna på Eddie måste man fatta att hans artisteri byggdes av en image, den kvinnosyn han förmedlar i vissa låtar (att man bara ska ha fruntimmer till att knulla med), speglar självklart inte Errols verkliga åsikter. Det var ironi, som dock provocerade många, vilket var vad han ville. Han var givetvis ett geni, och långt före sin tid. Jävlades med all media, vilket fick honom att bli bannlyst för all framtid. Önskar att han hade funnits idag, då kunde han ha pratat ner Aftonbladet och deras invandrarfrämjan vilken sekund som helst. En man med ryggrad nog att förmedla obekväma åsikter direkt i deras ansikten, är en man som vi behöver i tider som dessa. Han hade definitivt varit Sverigedemokrat om han levde. Lyssna bara på Sveriges Kompani:

"Här är våran fana, gul och blå. Det ska ingen jävel ändra på. Så kom inte hit och snacka skit för då så jävlar ska ni få!"

Tänk er etablissemangets min om han kom och sjöng den idag.
Citera
2015-11-08, 03:22
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Hade äran att få träffa Eddie som 15-åring. Han var en sympatisk individ, vilket jag inte hade förväntat mig från hans musik, som jag för övrigt älskar och redan då älskade. Det var något år innan hans död, och det var förvisso en deprimerad period där han visste att han skulle dö och önskade att han spenderat livet bättre. Den familj han växte upp i fick honom att bli den sjuka jävla mannen vi alla ändå älskar.

Om man ska lyssna på Eddie måste man fatta att hans artisteri byggdes av en image, den kvinnosyn han förmedlar i vissa låtar (att man bara ska ha fruntimmer till att knulla med), speglar självklart inte Errols verkliga åsikter. Det var ironi, som dock provocerade många, vilket var vad han ville. Han var givetvis ett geni, och långt före sin tid. Jävlades med all media, vilket fick honom att bli bannlyst för all framtid. Önskar att han hade funnits idag, då kunde han ha pratat ner Aftonbladet och deras invandrarfrämjan vilken sekund som helst. En man med ryggrad nog att förmedla obekväma åsikter direkt i deras ansikten, är en man som vi behöver i tider som dessa. Han hade definitivt varit Sverigedemokrat om han levde. Lyssna bara på Sveriges Kompani:

"Här är våran fana, gul och blå. Det ska ingen jävel ändra på. Så kom inte hit och snacka skit för då så jävlar ska ni få!"

Tänk er etablissemangets min om han kom och sjöng den idag.

Eddie var kung! Må hans minne och arv leva för evigt!

Dock kan man ta sig en funderare på om denna ironi du nämner även speglade av sig i fler låtar än just de om fruntimmer?
Citera
2015-11-08, 03:23
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Någon som förresten vet vart man kan hitta musikvideon till Runke Ball, ocensurerad? Är nämligen i starkt behov av att se Eddie runka.
Citera
2015-11-08, 03:27
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Eddie var kung! Må hans minne och arv leva för evigt!

Dock kan man ta sig en funderare på om denna ironi du nämner även speglade av sig i fler låtar än just de om fruntimmer?
Han var säkert ofta ironisk om mycket, men han var nationalist och hatade Amerika. I texterna han skrev om att supa och slåss var han även stenseriös.

Att en av hans pseudonymer var E. Hitler visade dock på grov ironi.
Citera
2015-11-08, 03:32
Bannlyst
Citat:
Någon som förresten vet vart man kan hitta musikvideon till Runke Ball, ocensurerad? Är nämligen i starkt behov av att se Eddie runka.

Här får du din runkvideo

http://www.google.se/search?q=eddie+meduza+runke+ball&gws_rd=cr&ei=CrQ-VoqMN-GeywPWuJeoBQ
Citera
2015-11-08, 03:36
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
http://www.dailymotion.com/video/x1okimq_runka-balle_fun Dra inte för hårt i den nu bara.
Var rädd om lille Petter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in