2015-11-07, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Egentligen säger du det själv, "timglaset rinner ut".

Jo... Jag har själv tänkt på saken och är inte hoppfull.

Citat:
SDs politik hade kanske varit rätt för 20 år sen.
Ja, jag kan inte förstå varför man gjorde en socislkonservativa svängen och föser ut "idetitärer", vad har en icke-identitär (om vi nu inte måste precisera begreppet exakt, vi kan nöja oss med att inte vara helt fast i rasfrågan) i SD att göra?

Citat:
Men nu, och i synnerhet med den senaste utvecklingen så tror jag att även alltfler SDare börjar förstå att det är tvärkört. Det är bara att inse att det Sverige som finns idag inte vare sig kan eller bör räddas. Och naturligtvis kommer det en kollaps, troligen snabbare än de flesta anar.
Nog kan vi rädda det men vem vill? Politikerna öser nu ut alltmer skit på folket. Och det lustiga är ju att det är judar, kristna som flytt, lantortsbor och så vidare som får ta smällen. Fast som saker ligger så... Man ska aldrig undervärdera en kris.

Citat:
Några politiska lösningar existerar inte och det är vad den sävlige svensken måste börja fatta.
Kriget är en fortsättning på politiken...

Citat:
I modern tid finns ingen motsvarighet till det som nu sker i Europa och Sverige. Hela västvärlden sitter ohjälpligt fast i skuldfällan och samtidigt rullar en aldrig tidigare skådat flodvåg av parasiter och bettlare in.
Ja, och ändå tyckte väl 26% att än fler "flyktingar" borde komma igår... Är det tok-vänster och tok-liberaler som samlar så många? Har de bolån kanske? Men ärligt, jag ser inte vem som vinner på detta öht. Kammartänkare.
Och vi vet ju att arabfolken ser handel som sin grej. Finns det en kroppsarbetande saudier som inte sysslar med kamelrejs?

Citat:
Det är "game over". Då gäller det att se till att inte de globala skuggkrafterna får övertaget i det kaos som nu är oundvikligt.
Men om de nu orsakat detta, vilket jag tvivlar lite på, det vore mer effektivt att koka grodan sakta såsom man nu gjort sen 60-tal, hur ska man hindra dem? Manskapet finns inte i Sverige idag, de som kan tror jag flyr hellre än illa fäkta... Israelerna måste ju även de fatta att de har bott i ett paradis mot vad som komma skall om Egypten och Saudi tas över av IS.
Citera
2015-11-07, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcus.d

Det är endast ett mindre ental personer som har vad som krävs för att arbeta effektivt lagligt, det finns däremot desto fler som kan jobba effektivt genom olagliga metoder ex att borra i knäskålar mm hos folk som förtjänar detta, spika fast lämpliga personer på väggar och filma det hela, ju grövre desto bättre, det handlar om att sätta skräck och injuta respekt, därför behövs spektakulära metoder till en början innan man har tagit makten.
Jag tror inte man vinner på att göra Sverige till ett Narcos-hak direkt.
Personligen så tror jag mer på att spika upp sig själv då. Med mentaliteten som råder så...
Rädsla är inte respekt. Vem ska man borra i?
Citera
2015-11-07, 16:24
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syntocinon
Jo... Jag har själv tänkt på saken och är inte hoppfull.

Ja, jag kan inte förstå varför man gjorde en socislkonservativa svängen och föser ut "idetitärer", vad har en icke-identitär (om vi nu inte måste precisera begreppet exakt, vi kan nöja oss med att inte vara helt fast i rasfrågan) i SD att göra?

Nog kan vi rädda det men vem vill? Politikerna öser nu ut alltmer skit på folket. Och det lustiga är ju att det är judar, kristna som flytt, lantortsbor och så vidare som får ta smällen. Fast som saker ligger så... Man ska aldrig undervärdera en kris.

Kriget är en fortsättning på politiken...

Ja, och ändå tyckte väl 26% att än fler "flyktingar" borde komma igår... Är det tok-vänster och tok-liberaler som samlar så många? Har de bolån kanske? Men ärligt, jag ser inte vem som vinner på detta öht. Kammartänkare.
Och vi vet ju att arabfolken ser handel som sin grej. Finns det en kroppsarbetande saudier som inte sysslar med kamelrejs?

Men om de nu orsakat detta, vilket jag tvivlar lite på, det vore mer effektivt att koka grodan sakta såsom man nu gjort sen 60-tal, hur ska man hindra dem? Manskapet finns inte i Sverige idag, de som kan tror jag flyr hellre än illa fäkta... Israelerna måste ju även de fatta att de har bott i ett paradis mot vad som komma skall om Egypten och Saudi tas över av IS.

Min tes är att globalisterna insett att spelet är på väg att förloras och därför kör de "den brända jordens taktik". Det är knappast någon slump att det är George Soros med sina NGOs som ligger bakom en betydande del av den senaste bruna svallvågen som väller in i Europa. Det går inte att få till en global världsordning när länder som Kina och Ryssland inte vill vara med på tåget. Dessutom växer oppositionen starkt i Europa. Vi får väl se hur långt de har tänkt sig att dra förstörelsen, ett nytt världskrig är nog ingen högoddsare i alla fall. Mitt budskap är därför att man förbereda sig på kaos istället för att sitta och hoppas på politiska lösningar eftersom det är för sent ändå.
Citera
2015-11-07, 16:39
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Mitt budskap är därför att man förbereda sig på kaos istället för att sitta och hoppas på politiska lösningar eftersom det är för sent ändå.
Givetvis är det för sent, känns som om det inte spelar någon roll hur bra en organisation/parti är, de blir ändå chanslösa i dagens system, NMR kan säkert övertyga en del via nordfront.se, motgift kan säkert nå ut till en del, nen överlag känns det som om vi har förlorat, nan kände lite optimism innan valet men nu känns det som det bästa är att grävs ner några kilo ädelmetall/övergångsmetall, beväpna sig och sedan invänta förfallet.

Ett bra exempel är nordfront.se, trots att sidan är överlägset bäst så är det ganska få som besöker sidan, den stora massan är rädda för den typen av sidor och avfärdar det som "nazistpropaganda" innan de ens har börjat läsa.
Citera
2015-11-07, 16:57
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Givetvis är det för sent, känns som om det inte spelar någon roll hur bra en organisation/parti är, de blir ändå chanslösa i dagens system, NMR kan säkert övertyga en del via nordfront.se, motgift kan säkert nå ut till en del, nen överlag känns det som om vi har förlorat, nan kände lite optimism innan valet men nu känns det som det bästa är att grävs ner några kilo ädelmetall/övergångsmetall, beväpna sig och sedan invänta förfallet.

Ett bra exempel är nordfront.se, trots att sidan är överlägset bäst så är det ganska få som besöker sidan, den stora massan är rädda för den typen av sidor och avfärdar det som "nazistpropaganda" innan de ens har börjat läsa.

Försök att anamma en indoeuropeisk syn på saken istället, för att något nytt och bättre ska kunna födas så måste det gamla dö. Det samhälle vi har idag behöver inte sörjas, och det kommer att gå under. Vilket är bra. Så länge det finns nordmän kvar så är inget förlorat.
Citera
2015-11-07, 17:27
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Försök att anamma en indoeuropeisk syn på saken istället, för att något nytt och bättre ska kunna födas så måste det gamla dö. Det samhälle vi har idag behöver inte sörjas, och det kommer att gå under. Vilket är bra. Så länge det finns nordmän kvar så är inget förlorat.
Ligger mycket i detta, därför kanske det inte är bra ifall ett populistiskt alternativ etablerar sig och lyckas bromsa förfallet, sedan så skulle det vara tråkigt för mig personligen om samhället föll ihop allt för tidigt men detta lär inte heller ske.

Om man tittar på romarriket så tog det ungefär 500 år från att problemen började hopa sig till att skiten äntligen föll, förhoppningsvis går det snabbare i dagens samhälle.
Citera
2015-11-07, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Tycker väl att det går sakta men stadigt framåt rent generellt och på vissa orter och vissa fronter går utvecklingen rätt så snabbt. Det går väl folk åt båda hållen mellan Motståndsrörelsen och SvP men det senaste två åren skulle jag nog tippa att vi fått in fler nya medlemmar med bakgrund i SvP än omvänt.

Vi har ingen specifik uttalad inställning till SvP, så den här allmänna inställningen till andra nationella organisationer är det som gäller:
https://www.nordfront.se/klas-lund-svarar.smr

Nej, vi har ett förbud mot illegala droger.

Har vi en allmän gnällkampanj på gång eller vad är det frågan om?

Du får såklart tycka vad du vill men ska man ta dina åsikter seriöst får du ju underbygga dem sakligt. Om du som är en oinsatt utomstående person ogillar Klas Lund eftersom du tror att han sitter ute i skogen och inte gör något annat än "filosoferar" så borde du ju ta till dig när jag berättar att jag vet att så inte är fallet. Om du inte vill förstå att han jobbar intensivt och regelbundet med organisationen så är det ditt problem och det gör att dina åsikter väger rätt så lätt.

Genom åren har Klas Lund skrivit oräkneliga artiklar för olika nationella tidningar (Folktribunen, Nationellt Motstånd, Nordfront osv) och han har hållit ett flertal föredrag runt om i Sverige. Det som kan sägas är väl att hans material idag inte exponeras tillräckligt bra på nätet och det finns såklart flera olika sätt att lösa det på. Har du några idéer om det så får du gärna dela med dig av dem istället för att gnälla, mina idéer håller jag för mig själv tills vidare.

Jag kan hålla med om att Polaris borde komma ut mer regelbundet. Dock är det lite svårt att motivera behovet av dyra papperstidningar när man idag via nätet kan kommunicera mycket effektivare och billigare.

Det är inte min bedömning.

Jo, han är chef för mediagruppen.

Om inte chefredaktören för organisationens förmodligen viktigaste projekt ska sitta i ledningen har jag lite svårt att förstå vilka sorts medlemmar som hör hemma i ledningen...

Ansökningar ska besvaras så snabbt som möjlig, ja. Ibland dröjer det dock tyvärr lite av praktiska skäl. Organisationen håller ju alltid fysiska rekryteringsmöten med personer som vill gå med som medlem eller aktivist och ibland kanske det inte finns några lämpliga aktivister i ett visst område som kan hålla i ett rekryteringsmöte eller så kanske det tar tid för de som finns i området att få saker att klaffa. Organisationen drivs ju av ideellt arbetande människor och då kan man tyvärr inte alltid ha supersnabba svarstider på alla ansökningar. Men om man inte blir kontaktad inom typ en vecka kan man ju alltid mejla info@nordfront.se så får man svar.

Kan du utveckla vad du menar med det?

Från 1997 till 2005 var Motståndsrörelsen inte NS och väldigt aktiv! Är helt övertygad om att det var mer medlemar då också. Då fick man inte prata om NS eller Hitler vilket jag tyckte va löjligt. Det bästa tror jag är om man lägger sig mitt i mellan då och nu. Man är en kamp organisation för det nordiska folket. Man ska inte sticka under stolen med att man plockar idèr från NS och annat som man ser som sunt och bra för folket. Varför måla in sig i ett hörn? Man kan återgå till en mer tydlig ideologisk lära när tiden är på våran sida. Nu/snart handlar det om total kamp och alla som vill kämpa för sitt folk ska känna sig hemma i NMR.
Citera
2015-11-12, 17:55
Medlem
NirvanAs avatar
Minns det skrev om detta för ett bra tag sen, men vet inte om det framkom några svar eller ens spekulationer men

Som svar idag på Motgifts duons kommentar om "”…det fula försöket att låtsas vilja slå sig ihop med SvP”."

Så skrev Palmblad:

Citat:
Det är alltså som jag ser det helt solklart att det inte handlade om vare sig något fult eller på låtsas, utan att dessa ord från Eriksson i sändningen skulle fylla ett annat syfte än att förtälja sanningen. En anledning till Eriksson och Södermans utspel skulle dock kunna vara att en av de punkter vi hade med i detta förhandlingsunderlag var att vi ville att de bägge nämnda skulle fråntas beslutsfattande poster och inflytande över partiet. Detta är dock en helt annan diskussion och som det dessutom inte finns någon mening i nuläget att föra offentligt, men nämnas bör att det helt klart var välmotiverat.
https://www.nordfront.se/svar-pa-motgifts-pastaenden-om-motstandsrorelsen.smr

Man blir ju hemskt nyfiken, varför var det så viktigt för NMR att de inte skulle ha inflytande i partiet? Vad har hänt här? Någon med insikt?

Var väl samma sak när de blev erbjudna att vara med i radion.. de ville bestämma vem som skulle vara med och inte? Låter jävligt tramsigt faktiskt. Ta debatten oavsett.
Senast redigerad av NirvanA 2015-11-12 kl. 17:57.
Citera
2015-11-12, 19:03
Medlem
Offerviljas avatar
En fråga till herr Saxlind: Måste man vara ett utvecklingsstört barn för att få kommentera artiklarna på Nordfront? Det verkar bara vara riktiga supermongon som sitter och skriver där.

Otroligt härligt också att kommentarer där Dan Eriksson kallas för "Dan Syndrom" och andra vidrigheter är de kommentarer som är allra populärast...

Känner du dig nöjd med att ni har sådana medlemmar och sympatisörer?
Citera
2015-11-12, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Minns det skrev om detta för ett bra tag sen, men vet inte om det framkom några svar eller ens spekulationer men

Som svar idag på Motgifts duons kommentar om "”…det fula försöket att låtsas vilja slå sig ihop med SvP”."

Så skrev Palmblad:

https://www.nordfront.se/svar-pa-motgifts-pastaenden-om-motstandsrorelsen.smr

Man blir ju hemskt nyfiken, varför var det så viktigt för NMR att de inte skulle ha inflytande i partiet? Vad har hänt här? Någon med insikt?

Var väl samma sak när de blev erbjudna att vara med i radion.. de ville bestämma vem som skulle vara med och inte? Låter jävligt tramsigt faktiskt. Ta debatten oavsett.

Södermans meritlista

Försökte bli chef i SMR. (Ett misslyckande som ledde till att han lämnade)

Försökte bli chef ND. ( Även detta ett misslyckande då han inte hade stöd)

Försökte bli chef på Nationell idag ( Slutande med att Suk blev misshandlad av Skillt, Suk startade egen tidning och Marc sålde den tills den la ner, Söderman hade misslyckats än en gång)

Gick med I SvP, där han blev en tongivande medlem var konferencier på årsmöten, håll tal i partiets namn och fick det ärofyllda uppdraget med att bli redaktör för SvPs interna publikation Framåt. Han och Dan drev samtidig Radio Framåt, och var inblandade i Realisten, detta ledde till att dom lämnade Realisten när pengarna inte trillade in som planerat, tog med sig skribenter till motgift. Kvar var bara Carl Svensson och Björn Björkqvis som skribenter där Carl gjorde 90% Björn 10%, Björn tog dock ut 100% i lön. Carl noll, blev uthängd av AFA, och när det bara var Björn kvar så las realisten ner. Sen la SvP ner, efter att Söderman och Eriksson hade skrämt bort folk från SvP genom att stödja judiska statskupper.

Så du tycker Södermans "CV" är bra och han bör välkomnas? Eller bör CV:t och han kastats i soptunnan?
Sammanfattning: Där Söderman finns blir det interna stridigheter.

Dan Eriksson är väl en allmän pengarkåt pajas, som gärna blåser folk om det gynnar honom.
Senast redigerad av VitmaktNegerslakt 2015-11-12 kl. 20:18.
Citera
2015-11-12, 20:17
Bannlyst
Citat:
Nog är du väl medveten om judisk mediamakt? Och alla judiska lobbygrupper som utövar politiska påtryckningar? Inte går sånt att förklara med penningbegär inte. Det är en marxistisk villfarelse att judar drivs enbart av girighet och se vad den grava missbedömningen kostade efter bolsjevikrevolutionen. Nej, det som gör judarna unika är deras starka etnocentrism i kombination med ett omättligt maktbegär. Utvaldheten att styra över goyim är djupt rotad hos juden.

Att Hollywoodjuden med avsikt skulle gå med förlust känns uppenbarligen lite foliehatt, ja. Men jag lovar att äta upp det om det kommer ett bra exempel.
Citera
2015-11-12, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
En fråga till herr Saxlind: Måste man vara ett utvecklingsstört barn för att få kommentera artiklarna på Nordfront? Det verkar bara vara riktiga supermongon som sitter och skriver där.

Otroligt härligt också att kommentarer där Dan Eriksson kallas för "Dan Syndrom" och andra vidrigheter är de kommentarer som är allra populärast...

Känner du dig nöjd med att ni har sådana medlemmar och sympatisörer?

Verkligen tråkigt att behöva komma till slutsatsen att de verkar finnas många unga bokstavsmongon i deras kommentarsfält. Men vad fan ska man göra? Ducka för verkligheten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in