2015-11-07, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Vilka tittare pratar du om? Jag syftade på alla som uppför sig som Bagdad Bob, men du är kanske lite för ung för att komma ihåg honom? Själv är jag medelålders.
Bagdad Bob är verkligen en bra liknelse, många här som lider av en orealistisk optimism(sett från deras perspektiv) vad gäller SD:s opinionssiffror under den senaste perioden. Själv så lägger jag bara fram faktumet att OM inte majoriteten ändrar sig angående hur de tycker att de övriga partierna numera sköter migrationspolitiken så blir det svårt för SD att växa, och påhoppen från den subjektiva pöbeln börjar nästintill direkt.
2015-11-07, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellania

SD får 18,9 % av Demoskop!

Ha, ha, ha...

Med hänsyn till att kontrollen av invällandet gått helt förlorad för S-tollarna, och att Svensson rimligen bör inse konsekvenserna för Sverige, talar alla fakta för att mätresultatet sannolikt är kvalificerat manipulerad!

Vid en viss punkt börjar SD få färre röster ju mer invandring det blir, eftersom invandrare röstar S.
2015-11-07, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av northpolesanta
Bagdad Bob är verkligen en bra liknelse, många här som lider av en orealistisk optimism(sett från deras perspektiv) vad gäller SD:s opinionssiffror under den senaste perioden. Själv så lägger jag bara fram faktumet att OM inte majoriteten ändrar sig angående hur de tycker att de övriga partierna numera sköter migrationspolitiken så blir det svårt för SD att växa, och påhoppen från den subjektiva pöbeln börjar nästintill direkt.

Högern har insett de MÅSTE lägga om linjen både för att hantera det faktiska problemet och för att få tillbaka sina väljare. Jag kan inte påstå att jag är så impad så här långt men jag hade kanske ändå sagt att jag skulle rösta på KD eller M för att signalera att de är på rätt väg.
2015-11-07, 14:17
Medlem
Bellanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Vid en viss punkt börjar SD få färre röster ju mer invandring det blir, eftersom invandrare röstar S.

Kommentaren är måhända inte helt aktuell, men är inte desto mindre en av de ödesdigra och destruktiva konsekvenserna på längre sikt för Sverige!
2015-11-07, 14:49
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ja eller att invandrare börjar rösta sd då det land de invandrat till inte längre blir det det Sverige det velat invandra till just för att landet blivit/blir avsvenskat p.g.a invandringen.
2015-11-07, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av northpolesanta
Jag har inte spått "död och förintelse" så vem som är löjlig i denna diskussion kan ju diskuteras. Och att säga att man först bör diskutera en förändring i opinionen efter ett år av en likartad trend är ju helt verklighetsfrånvänt. Förstår du hur mycket som kan hända på ett år inom politiken?

Du spekulerar och tramsar om något som kan förändras inom en vecka. Dock är det fortfarande så att vi andra avvaktar en längre tid innan vi som du påstår saker definitivt.
2015-11-07, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fleshspeck1
Du spekulerar och tramsar om något som kan förändras inom en vecka. Dock är det fortfarande så att vi andra avvaktar en längre tid innan vi som du påstår saker definitivt.
Jag tramsar inte och vad exakt menar du med "påstår saker definitivt"? Jag belägger det jag säger med opinionsundersökningar, du vet, det tråden handlar om. Och vilka är "vi andra"?
2015-11-07, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det inlägget visar bara att du saknar erfarenhet att analysera trender.
Nej, det visar precis det som står, ingenting annat.
2015-11-07, 15:45
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Folk är inte tokiga, de är lättlurade och MSM har liksom regeringen lyckats bra med propagandan, som sköts delvis med klassisk retorik: Det är inte Sverige som har en oduglig regering, det är de andra EU-länderna som är skurkstater och får Sverige att kollapsa. Och när Sverige nu pga övriga EU är i djup kris, gäller det att alla "goda" politiska krafter samarbetar för landets bästa.

Man tar sig för pannan

Ja men visst är det så. Svenskarna är så förslöade ideologiskt och har blivit så söndercurlade av staten i generationer att det är ATH i västvärlden.

Det är helt otroligt, det är faschinerande att se.

Vi litar FÖR MYCKET på politiker och myndigheter, vi är inte kapabla att mentalt skydda vårt eget land, det står nu helt klart. Det verkar faktiskt vara aningen lite värre än jag trott.

Det är först när svenskens barn råkar illa ut som hen svagt börjar fundera.

Jag tycker detta är sanslöst intressant då jag ju själv varit indoktrinerad, man ser båda sidor.

Indoktrineringen FUNGERADE när Sverige var rikt och stabilt, vi hade råd att godhetsknarka, men inte nu i den nya miljön. Det är en krasch mellan två verkligheter vi ser framför våra ögon nu.

Vi är ständigt sjua på bollen nu i den nya snabbrörliga massinvandringsmiljön.

Kolla bara på myndigheten för beredskap eller vad den heter. "Vi måste ha bygglov för att sätta upp tälten" haha det säger allt. Sverige är INTE redo för de här volymerna.

Saken är den att medelklassen sitter fortfarande hemma i förnekelse och tittar på Dobidoo och Så ska det låta och TROR att myndigheterna på något sätt kommer ordna detta. Det kommer de inte, systemkollapsen är här, nu!

Snart har medelklassen en arab eller eretrian ståendes med maschete framför Lasse Kronér-TVn.

Ok, det sista var kanske lite överdrivet, men principen stämmer.

Detta måste vara skälen till de till synes verklighetsfrånvända opinionssiffrorna.
Senast redigerad av RingRing2014 2015-11-07 kl. 16:17.
2015-11-07, 15:53
Medlem
Citat:

Givetvis är (S) glada för anstormningen av nya väljare. SD och Borgarna borde med rätta vara oroliga. Men det som räddar dem, är att de måste vara svenska medborgare för att få rösta, något som ligger minst 5 år bort. Därefter är Valdeltagandet bland utomnordiska medborgare oerhört lågt, så det gäller att man får in MÅNGA då....
2015-11-07, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
I krisläge tenderar ju den sittande regeringen att gynnas. Men det här kan nog fan gå lite hur som helst.
Snarare är det så att regeringen får carte blanche för att utföra de tuffare nödvändiga reformer. Om S skulle vända 180 grader och införa Lucia-beslutet, skulle de absolut nå > 40% [kortvarigt eller ej, får man sia om]. Men var gör S nu? Minister efter minister går ut nu och erkänner att man är hjälplös och inte vet vad som ska göras
Tänk dig Bush efter 11 september säga: Oh, boy, we are screwed, andra länder måste ta mer ansvar i kampen mot terrorism!

Sedan har den riktiga krisen inte ens börjat. Även om gränserna stängs, har vi 200 tusen muslimer att integrera. Bara 30 tusen skäggbarn blir en jävla påfrestning under många år. När krisen blir vardag, kommer SD att öka på bekostnad av alla hycklare.
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Vad det handlar om är att medan det finns många inbitna SD-väljare så finns det också många andra som använt dem som ett hot för att uttrycka sitt missnöje och påverka 7K till förändring. Men när det hotet har använts allt mer så har det inte varit riktigt skarpt läge. När det är lugnare är det lätt att spela tuff. Men nu finns en riktig kris som ska hanteras. Hur många av dem som använde SD som ett tomt hot mot sina egentliga favoritpartier vill att SD ska lösa det här på riktigt?

Det är lite som att nån hållit på och tjatat "gör du inte som jag säger hoppar jag från balkongen", och till slut plötsligt får svaret "OK. Hoppa då. Varsågod. Här, jag öppnar balkongdörren. Här får du ett par lådor att klättra upp på så du kommer över räcket lättare. Vad väntar du på? Hoppa." "Nä, jag menade aldrig allvar".
Detta bygger du på att SD tappade runt 0.5 procentenhet jämfört med sin toppnotering?

Jag kan köpa att M-väljarna hoppas nu på M anammar SD:s politik i och med resonabel Hanif Bali får mer plats, medan Batra gömde sig. Utspel att vänta?
2015-11-07, 16:03
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maddji
Givetvis är (S) glada för anstormningen av nya väljare. SD och Borgarna borde med rätta vara oroliga. Men det som räddar dem, är att de måste vara svenska medborgare för att få rösta, något som ligger minst 5 år bort. Därefter är Valdeltagandet bland utomnordiska medborgare oerhört lågt, så det gäller att man får in MÅNGA då....

Om vad utlandet skriver om Sverige.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21719655.ab

Att aftonhoran tar upp det är ju förstås bara för att vilja "bemöta" det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in