Citat:
Ursprungligen postat av
LBeria
Folk är inte tokiga, de är lättlurade och MSM har liksom regeringen lyckats bra med propagandan, som sköts delvis med klassisk retorik: Det är inte Sverige som har en oduglig regering, det är de andra EU-länderna som är skurkstater och får Sverige att kollapsa. Och när Sverige nu pga övriga EU är i djup kris, gäller det att alla "goda" politiska krafter samarbetar för landets bästa.
Man tar sig för pannan

Ja men visst är det så. Svenskarna är så förslöade ideologiskt och har blivit så söndercurlade av staten i generationer att det är ATH i västvärlden.
Det är helt otroligt, det är faschinerande att se.
Vi litar FÖR MYCKET på politiker och myndigheter, vi är inte kapabla att mentalt skydda vårt eget land, det står nu helt klart. Det verkar faktiskt vara aningen lite värre än jag trott.
Det är först när svenskens barn råkar illa ut som hen svagt börjar fundera.
Jag tycker detta är sanslöst intressant då jag ju själv varit indoktrinerad, man ser båda sidor.
Indoktrineringen FUNGERADE när Sverige var rikt och stabilt, vi hade råd att godhetsknarka, men inte nu i den nya miljön. Det är en krasch mellan två verkligheter vi ser framför våra ögon nu.
Vi är ständigt sjua på bollen nu i den nya snabbrörliga massinvandringsmiljön.
Kolla bara på myndigheten för beredskap eller vad den heter. "Vi måste ha bygglov för att sätta upp tälten" haha

det säger allt. Sverige är INTE redo för de här volymerna.
Saken är den att medelklassen sitter fortfarande hemma i förnekelse och tittar på Dobidoo och Så ska det låta och TROR att myndigheterna på något sätt kommer ordna detta. Det kommer de inte, systemkollapsen är här, nu!
Snart har medelklassen en arab eller eretrian ståendes med maschete framför Lasse Kronér-TVn.
Ok, det sista var kanske lite överdrivet, men principen stämmer.
Detta måste vara skälen till de till synes verklighetsfrånvända opinionssiffrorna.