Citat:
Ursprungligen postat av
RogerMera
Det verkar som om att ett sätt för instituten (webpanel) att trolla med siffrorna till SDs nackdel som går ut på att helt enkelt inte skicka ut någon inbjudan till personer som uppgivit att de skulle rösta SD om det vore val idag.
Jag har två arbetskamrater på olika avdelningar och i olika städer som under en tid varit med i YouGovs mätningar.
Båda två uppgav för ett tag sedan att de tänkte rösta SD om det vore val idag och Ingen av dom har efter det fått någon ny inbjudan.
När vi pratade om det i fikarummet efter ett möte så säger en tjej att hon också är med i den panelen men att hon uppgivit "rösta blankt" i samma undersökning. Den tjejen får fortfarande inbjudningar att delta i undersökningarna.
Vet inte vad jag ska tro om det men det kan ju vara en förklaring att de kanske inte av någon anledning är riktigt neutrala.
Ser det rörigt ut så beror det på att jag sitter med en sketen liten mobil och skriver.
Dom har en jäkla massa 1000-tals att välja på. Alla(h) är inte med hela tiden.
Själv uppgav jag att jag röstade SD och jag får ofta nya undersöknignar om lite allt möjlig, från reklam till politik.
Blankröstare är betydligt färre, så där är inte utvalet lika stort, så man får vara med oftare.