2015-10-29, 02:56
Medlem
Oriamendis avatar
När nu debatten sakta närmar sig sitt slut skulle jag säga att de tre som jag tycker skötte sig bäst var:

1. Ben Carson
2. Mike Huckabee
3. Donald Trump

Fiorina och Rubio bubblare.

Cruz var aggressiv men tycktes lite för övertänd för min smak. Men jänkarna gillar väl den stilen.

Christie började starkt men försvann snabbt i anonymiteten.

Kasich och Paul var rätt bleka.

Bush var sämst.
Citera
2015-10-29, 03:10
Medlem
Oriamendis avatar
Och CNN surar över all kritik mot media.

"Want a cheer? Attack the media
Candidates duck questions by criticizing press, moderators..."

http://edition.cnn.com/2015/10/28/politics/republican-debate-live-updates/index.html
Citera
2015-10-29, 03:20
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oriamendi
När nu debatten sakta närmar sig sitt slut skulle jag säga att de tre som jag tycker skötte sig bäst var:

1. Ben Carson
2. Mike Huckabee
3. Donald Trump

Fiorina och Rubio bubblare.

Cruz var aggressiv men tycktes lite för övertänd för min smak. Men jänkarna gillar väl den stilen.

Christie började starkt men försvann snabbt i anonymiteten.

Kasich och Paul var rätt bleka.

Bush var sämst.
Ja Huckabee kan kanske få en boost av den här debatten. Däremot tror jag att det här kan vara början till slutet för Carson. Jag tror inte han ligger i toppen när vi kommer till februari.

Vissa kandidater är så dåliga att man undrar vad det är som pågår. Kasich och Bush är förfärliga. Paul och Fiorina verkar trevliga men bör hoppa av så snabbt som möjligt. Christie är ett skämt.

Men om det nu blir så att Trump ställs mot Rubio i slutet så tror jag saken är klar. Rubio kommer aldrig att vinna nomineringen. Han är för dålig helt enkelt.
Citera
2015-10-29, 21:42
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Det var rätt så imoproviserat. Han kom ihåg vad de hade frågat om. Han visade lite kvicktänkthet. Imponerade på mig.

Där här är första gången jag ser Bush live. Fan vad dålig han är. Totalt chanslös.
Sant. Det var nog improviserat.

Kritiken haglar över moderatorerna i debatten. Ex: http://www.thedailybeast.com/articles/2015/10/29/lamestream-cnbc-moderators-blamed-for-gop-debate-debacle.html
Citera
2015-10-30, 09:30
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Ja Huckabee kan kanske få en boost av den här debatten. Däremot tror jag att det här kan vara början till slutet för Carson. Jag tror inte han ligger i toppen när vi kommer till februari.

Vissa kandidater är så dåliga att man undrar vad det är som pågår. Kasich och Bush är förfärliga. Paul och Fiorina verkar trevliga men bör hoppa av så snabbt som möjligt. Christie är ett skämt.

Men om det nu blir så att Trump ställs mot Rubio i slutet så tror jag saken är klar. Rubio kommer aldrig att vinna nomineringen. Han är för dålig helt enkelt.

Jag gillar Huckabee's uttalanden:

The General told me, there’s an old military saying: “When you create a military vacuum, something fills it.” If it’s not America, then God help us all.

As Russia sent troops into Crimea over the weekend, President Obama warned Russian President Putin that there will be costs. But if Putin shivered, it was probably just because he was going shirtless…
Citera
2015-11-07, 00:26
Medlem
ercys avatar
I förrgår släpptes deltagarlistan till nästa debatt (10/11) och de stora skillnaderna är att Graham och Pataki inte är med samt att Huckabee och Christe är nerflyttade till "barnbordet." Gilmore är inte heller inbjuden.

Tror att det blir spiken i kistan för alla fyra som rört på sig mellan "borden."

Vad tror ni?

Kommer faktiskt att sakna det skimmer av lyteskomik som finns över Graham. "We need to drink more!"
Senast redigerad av ercy 2015-11-07 kl. 00:31.
Citera
2015-11-07, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ercy
I förrgår släpptes deltagarlistan till nästa debatt (10/11) och de stora skillnaderna är att Graham och Pataki inte är med samt att Huckabee och Christe är nerflyttade till "barnbordet." Gilmore är inte heller inbjuden.

Tror att det blir spiken i kistan för alla fyra som rört på sig mellan "borden."

Vad tror ni?

Kommer faktiskt att sakna det skimmer av lyteskomik som finns över Graham. "We need to drink more!"
Nästa debatt blir riktigt intressant, jag gissar att denna historia kommer att tas upp av mr Trump:

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/662672380561661952

Kanske Ben Carsons uppfattade ärlighet och gentlemannaskap får sig en törn i nästa debatt.
Citera
2015-11-07, 09:51
Medlem
glimmandes avatar
Amerikanska vänstern har accelererat med anti-Trump propaganda den senaste tiden.

T ex:
https://www.youtube.com/watch?v=uDW1R9OmOr0

Tror det börjar gå upp för dem att Trump faktiskt kan vinna. Anti-Trumpkampanjerna tror jag bara kommer tillta i styrka i amerikansk MSM.
Citera
2015-11-07, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Amerikanska vänstern har accelererat med anti-Trump propaganda den senaste tiden.

T ex:
https://www.youtube.com/watch?v=uDW1R9OmOr0

Tror det börjar gå upp för dem att Trump faktiskt kan vinna. Anti-Trumpkampanjerna tror jag bara kommer tillta i styrka i amerikansk MSM.
Är det en amerikansk vänstergrupp som gjort videon du länkar?
Citera
2015-11-07, 13:46
Medlem
Nortexiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northpolesanta
Är det en amerikansk vänstergrupp som gjort videon du länkar?

Ja, det är en SuperPAC med nära kopplingar till Clinton.
Citera
2015-11-07, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nortexius
Ja, det är en SuperPAC med nära kopplingar till Clinton.
Aha, intressant, tack för svaret.
Citera
2015-11-10, 03:09
Medlem
bludderbladders avatar
Fel post
Senast redigerad av bludderbladder 2015-11-10 kl. 03:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in