2015-11-07, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av northpolesanta
Som väntat så fortsätter SD:s tillbakagång nu när den stora majoriteten av befolkningen är av uppfattningen att de andra partierna hanterar migrationspolitiken på ett bra och tillfredsställande sätt. Någon som vet vilken opinionsundersökning som kommer härnäst och när den kommer?

Det (eller snarare att det är just detta Media kablar ut), samtidigt med den nya taktiken att man totalt lagt locket på vad gäller SD. De släpps helt enkelt inte fram i MSM, såvida det inte handlar om smutskastning och guilt by association.
Att sedan SDs ledning varit totalt knäpptyst gör det kanske inte bättre. Skulle gärna vilja se med ökad aggresivitet från deras sida. Slå näven i bordet och utbrista att
"Nu får det f'n vara nog! Vi har förutspått att precis detta skulle händ - och Ni har hela tiden förnekat det. Nu är vi här, Vi hade rätt HELA TIDEN! De åtgärder ni vidtar är små små myrsteg - inget av det ni vill implementera om ett år kommer dämpa dagens invandring om +2000 nyanlända per dag! NÄR SKA NI FATTA?!"
2015-11-07, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Jag skulle nog vilja kalla en eventuell minskning för galenskap. Jag begriper dock inte hur det ens är möjligt; jag är en typisk representant för svensk medelklass, jag har ett rikt socialt nätverk och träffar massor med människor både privat och i tjänsten och ytterst få säger något annat än att den nuvarande regeringen är odugliga. Antalet öppna sympatisörer för SD har aldrig varit så många som nu. Och så minskar SD och S ökar i OU. Det är något som inte stämmer...

Att svensk medelklass kallar s-regering för oduglig är inget nytt, så har borgliga sympatisörer alltid gjort och på samma sätt har det varit från andra hållet.

Vad gäller öppna SD-sympatisörer tycker jag mig märkt att de faktiskt minskat i min omgivning senaste månaderna. Det knorrades faktiskt mer om invandringen för ett år sedan än nu, vilket är lite paradoxalt. Men, som jag skrev ovan, MSM har lyckats förvandla en bisarr migrationspolitik till ett föredöme. Sverige och svenskarna är de enda godhjärtade i en hård omvärld och det sks vi vara stolta över. Vi har något vackert och gott att samlas kring.

Dessutom är folk inte ett skvatt intresserade av fakta. Få vet hur stor skillnaden i mottagande är mellan Sverige och andra länder. Få vet hur stor (liten) andel som kommer från krigsområden. Men en väldigt massa människor rapar upp ordet ansvar utan att de förstår vad de menar.

Och igen: Sjuklövern har samtidigt visat "handlingskraft" genom att för första gången någonsin åtminstone visat "oro" över massinvandring. Skulden för denna är dessutom lagd på andra Europeiska länder.
2015-11-07, 10:54
Medlem
Powergirls avatar
Nu är det folket dvs människorna i detta land det är fel på inte Sverigedemokraternas politik eller snarare brist på densamma.
Sverigedemokraterna har inte speciellt många strängar på sin lyra och när deras enda sträng är felstämd är det inte så svårt att förstå deras tillbakagång/stagnation.
2015-11-07, 10:57
Medlem
Stantormans avatar
Inget politiskt parti kan i längden befinna sig i stadium av ständig tillväxt. Inte ens Sverigedemokraterna.

Men, visst är det så att tidpunkten för stagnation och nedgång känns konstig. Mitt i det värsta invandringskaos som någonsin drabbat Sverige, med en totalt handlingsförlamad regering och en s.k. opposition som har floskelbingo i kubik.

Det är mycket som inte stämmer, vem i hela världen kan man lita på? Magkänslan säger att det nuvarande kaoset ej kommer att få sin lösning via det politiska systemet. En hård vinter väntar.
2015-11-07, 11:00
Medlem
Dr_Kronas avatar
Man vet inte vad man skall tro om dom här undersökningarna längre. Nu när man matas av flyktingkatastrofen varje dag i tv och media och att den verkar bli värre och värre för varje dag så är undersökningen obegriplig.

Antingen stämmer inte undersökningen av diverse olika orsaker
eller så vill majoriteten av folket verkligen ha det så här
eller också så tror folk inte att SD kan göra något åt det.
2015-11-07, 11:08
Bannlyst
Kommer ju undersökningar stup i kvarten.

Tror inte mycket på dom.
2015-11-07, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodong
Kommer ju undersökningar stup i kvarten.

Tror inte mycket på dom.
Nej det man inte göra, men det står klart att man tycker att regeringen är tillräckligt handlingskraftig. Svaga civilisationer går under, så var set inte mer med det. Det intressanta är hur det går med samhällskontraktet framgent. Men svensken är uppenbarligen hyfsat nöjd med att samtidigt bli tagen där bak och piskad samtidigt.
2015-11-07, 11:22
Medlem
Anusiktets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Man vet inte vad man skall tro om dom här undersökningarna längre. Nu när man matas av flyktingkatastrofen varje dag i tv och media och att den verkar bli värre och värre för varje dag så är undersökningen obegriplig.

Förmodligen finns det felkällor till SDs nackdel som vanligt men inte till något som skulle ge SD över 50%.

Så folk börjar ge upp och inse att SDs mjuka linje att vara en del av etablissemangspartierna inte längre räcker för att rädda Sverige. Den hållningen var gångbar för ett år sedan men inte idag. Visst är det trevligt med deras initiativ att dela ut flygblad som utomparlamentarisk aktion men det stärker bara redan frälsta.
2015-11-07, 11:23
Medlem
Bellanias avatar

SD får 18,9 % av Demoskop!

Ha, ha, ha...

Med hänsyn till att kontrollen av invällandet gått helt förlorad för S-tollarna, och att Svensson rimligen bör inse konsekvenserna för Sverige, talar alla fakta för att mätresultatet sannolikt är kvalificerat manipulerad!
2015-11-07, 11:23
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Jag som väljer skiter fullständigt i hur de möblera om i "ledningen".
Det enda som är intressant är partiprogrammet och hur de resonerar i politiska debatter och tal.

Min fetning.
Idag så säger politiker saker som låter bra inom etablissemanget.
Det blir således bara ett steg bättre än nu. Som spelteori menar på: prata är billigt.
2015-11-07, 11:25
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona

Det finns ett motstånd vid 20 procent som är svårt att bryta igenom. Man måste jobba hårt på att bygga förtroende, att visa på att sd är ett brett parti med många strängar på sin lyra. Vara ännu tydligare med att markera mot stollar både inom och utanför partiet. Bättra på sin miljöpolitik skulle man vinna många röster på. Men klart är att det är betydligt mer svårflirtade röster efter 20 procentsmotståndet. Folk är mer konservativa i sitt röstande än man kan tro och mycket mer fördomsfulla. En hel del tror fortfarande att sd är ett skinnskalleparti. Men en sak kan ingen nu blunda inför, att man haft rätt att både vara motståndare inför invandringspolitiken och varna för vad som kommer med sjuklöverns invpolitik vilket vi nu ser. En i det närmaste katastrofal situation i Sverige sista månaden 40000 nyanlända, närmaste året prognos 190000 detta knäcker oss ekonomiskt, systemen kollapsar, upplåningen ökar skatterna ökar välfärden skärs i reformer uteblir. BNP per capita sjunker. Statsfinanserna gröps ur med 150 miljarder, helt jävla sjukt amerikanska komiker driver med det infantilt naiva svenska folket.

Kan man väl bryta 20procentsmotståndet kommer man kunna skörda många väljare , men det kräver också att folk rent civilt får ett sympatiskt intryck av sd mer än nu eftersom media hela tiden gör allt för att svartmåla oss.
2015-11-07, 11:28
Medlem
SvenskOppositions avatar
Det man behöver inse är att denna katastrof ritar om kartan fullständigt. Sverigedemokraterna är kanske inte längre relevanta.

Sverigedemokraterna har varit bra på att förutspå att denna katastrof skulle inträffa förr eller senare, och att deras politik gick ut på att förhindra katastrofen. Nu skedde katastrofen förr, och Sverigedemokraterna har noll och ingen politik för hur man ska agera när nu katastrofen är ett obestridligt faktum. I mångt och mycket har man - jagade av media - avvecklat den politik som skulle behövts idag.

Detta märker jag både på sociala medier och hos den lilla grupp av människor jag talar öppet med om dessa frågor IRL. Uppgivenheten, hopplösheten och maktlösheten är total. Borta är entusiasmen och tron på SD.

För att ha relevans så behöver man formulera politik efter kartan. Jag förutspår de linjer vilka vänster och höger kommer att anta. Vänstern kommer att argumentera för fortsatt tvångsintegration med alltmer auktoritära metoder. Högern kommer att förespråka en "apartheid-light" med valfrihet, låga löner och gated communitys. Vad kommer SD att förespråka?

När väl SD har en idé för hur katastrofen ska redas upp så kommer entusiasmen att åter börja växa och opinionen stiga.

Så tragiskt att man gjorde sig av med SDU. Det är precis dessa idéer man behöver idag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in